Auto, Kuorma, Maasto, Hätä, M25.
Helpommin sanottu kuin tehty. Ottotraktorit ovat PV:n näkökulmasta "ilmaisia". Ja nelivetotraktori on hyvinkin maastokelpoinen värkki. Nykypäivänä traktorin ja tieliikennetraktorin ero taitaa olla lähinnä ohjelmistollinen, joten SA-tilanteessa voidaan ottaa täppä pois ja vehje kulkee 60km/h:ssa.
Vertaa maastokuorma-auton suunnittelu, prototyypitys, suunnitelmien ylläpito jne. Jonkinlaista ylläpitoa tuo vaatii kun alikomponentit voivat vaihtua. Tuotantokapasiteettia pitää myös ylläpitää, mutta rahaa ei saada kun ajoneuvoa ei aktiivisesti tuoteta rauhanaikana. Myöskään tietotaitoa valmistuksesta ei voida kerryttää. Näin ollen SA-tilanteessa ensimmäiset 100 kuorkkia ovat niitä harjoittelukappaleita. Kaikki tämä sitoo varoja. Valmistajille (Patria, Sisu jne) pitäisi tarjota aika hyvät (lue: suurilla katteilla) olevat sopimukset ja piikki auki -tyyppinen kehityssopimus, jotta viitsivät alkaa edes pohtia. Patriakin on yksityinen yritys, ei valtion varikko joka tekee käskystä asioita.