Tajuatko yhtään mistä puhut? Jenkit otti CG:n käyttöön vasta parin viime vuoden aikana!
Ja joku puhui siitä, että CG:hen ympättäisiin vastaavat elektroniikat kuin tuossa XM25:ssä: Miksi? CG:hen saa ilmassa räjähtävän ammuksen ilmankin.
Jenkeilla on kylla ollut bazookansa ennen kun me olemme syntyneet, tai ainakin ennen kun mina olen syntynyt. XM25 on saksalainen, ranskalaisilla on omansa 40mm. Minulle on ihan sama milla konstilla siihen sen ilmaan rajahtavan ammuksen saisi kunhan sen siihen saa halvalla. Tuolloin lumihanki ja maastonpehmeys ei enaan laske sirpalevaikutusta ja ongelma olisi ratkaistu.
OT: Jep. Jos asetutaan asemiin - ja asemiin asettumista on syytä harkita tarkkaan, kun sitä epäsuoraa tosiaan piisaa, prikaatissa orgaanisena mm. raketinheitinpatteristo - niin ohjesääntökin sanoo että vähintään 100 metriä metsän sisään. Siis vähintään.
Vihollinen on otettava huomioon ja asemat on valmisteltava erittain suurella huolella jos siihen vain on aikaa. Mikali mahdollista aina olisi kaivauduttava ja tottahan metsaa on kaytettava niin paljon hyvaksi kun vaan mahdollista. Olen tuosta taysin samaa mielta. Mikali tilanne vaatii niin laitteella josta olemme puhumassa voidaan ampua pst-ammuksia 25-300m etaisyydelle ja sirpaleammuksia 100-800m etaisyydelle. Rynnakoivan vihollisen torjuntaan meilla olisi valittomasti 81mm krh ammuksen sirpalevaikutusta vastaavia ammuksia joilla voidaan joukkueenjohtajan kaskysta alkaa torjumaan rynnakkoa silloin kun vihollinen alkaa loikkia vaunuista jonka lisaksi kranaatit menisivat sinne missa niita eniten tarvittaisiin. Kun ensimmaiset krh:n kranaatit rajahtavat puiden katveissa niin tiedat etta kohta on tukea tulossa.