Kysymys- ja vastaustopiikki

Tämä topikki tarvitsee uutta potkua, joten pannaanpas tämmöinen verryttelykysymys, että saadaan taas eloa. Eilen osui yks mielenkiintoinen pikkujuttu silmään.

Mikä maa on, sanotaan vaikkapa vuoden 1700 jälkeen, sotinut eniten maailmassa, eli osallistunut useimpaan sotaan ja montako kertaa se on sotinut ( 10 tarkkuudella )?
Tuomitsen vastauksen mun lähteeni mukaan, eli jostain voi löytyä eriävääkin tietoa.
 
Bodyguard kirjoitti:
Tämä topikki tarvitsee uutta potkua, joten pannaanpas tämmöinen verryttelykysymys, että saadaan taas eloa. Eilen osui yks mielenkiintoinen pikkujuttu silmään.

Mikä maa on, sanotaan vaikkapa vuoden 1700 jälkeen, sotinut eniten maailmassa, eli osallistunut useimpaan sotaan ja montako kertaa se on sotinut ( 10 tarkkuudella )?
Tuomitsen vastauksen mun lähteeni mukaan, eli jostain voi löytyä eriävääkin tietoa.


Ranska 55 kertaa
 
Urho kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Tämä topikki tarvitsee uutta potkua, joten pannaanpas tämmöinen verryttelykysymys, että saadaan taas eloa. Eilen osui yks mielenkiintoinen pikkujuttu silmään.

Mikä maa on, sanotaan vaikkapa vuoden 1700 jälkeen, sotinut eniten maailmassa, eli osallistunut useimpaan sotaan ja montako kertaa se on sotinut ( 10 tarkkuudella )?
Tuomitsen vastauksen mun lähteeni mukaan, eli jostain voi löytyä eriävääkin tietoa.


Ranska 55 kertaa

Venaja, Neuvosto-Venaja, Neuvostoliitto, Venaja X 125
 
Yanomamo-kansa etelä-amerikassa on ollut sitkeä tappelupukari omalla alueellaan, satoja vuosia on rytkätty toisten heimojen kanssa. Kolmasosan vaje mies-naissuhteessa on jatkuva tosiasia.
 
Valitettavasti tähänastiset vastaukset ovat kaikki vääriä ( mun lähteeni mukaan ). Mun lähteeni mahdollisesti erottelee Venäjän ja Neuvostoliiton erillisiksi ( Neuvosto-Venäjä lasketaan Neuvostoliiton "saldoon" ). Yanomamo-kansalla ei liene valtion statusta, joten siksi sitä ei noteerata.
Miettikääpä vähän, mikä valtio on "pyörinyt" ympäri maailmaa.
 
Bodyguard kirjoitti:
Valitettavasti tähänastiset vastaukset ovat kaikki vääriä ( mun lähteeni mukaan ). Mun lähteeni mahdollisesti erottelee Venäjän ja Neuvostoliiton erillisiksi ( Neuvosto-Venäjä lasketaan Neuvostoliiton "saldoon" ). Yanomamo-kansalla ei liene valtion statusta, joten siksi sitä ei noteerata.
Miettikääpä vähän, mikä valtio on "pyörinyt" ympäri maailmaa.

Yhdysvallat on ollut loihakka Rauhan Lähettiläs koko olemassaolonsa ajan. Britannia on sotinut myös kysta kyllin.

Venäjä/NL on itseasiassa joutava nöösipoika noiden kahden rinnalla, vaikka se äkkiä rysanderin pelossa kasvaneena voisi muulta tuntua.
 
baikal kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Valitettavasti tähänastiset vastaukset ovat kaikki vääriä ( mun lähteeni mukaan ). Mun lähteeni mahdollisesti erottelee Venäjän ja Neuvostoliiton erillisiksi ( Neuvosto-Venäjä lasketaan Neuvostoliiton "saldoon" ). Yanomamo-kansalla ei liene valtion statusta, joten siksi sitä ei noteerata.
Miettikääpä vähän, mikä valtio on "pyörinyt" ympäri maailmaa.

Yhdysvallat on ollut loihakka Rauhan Lähettiläs koko olemassaolonsa ajan. Britannia on sotinut myös kysta kyllin.

Venäjä/NL on itseasiassa joutava nöösipoika noiden kahden rinnalla, vaikka se äkkiä rysanderin pelossa kasvaneena voisi muulta tuntua.

Polttaa, polttaa. Vielä kun valitset ja sanot vaikkapa 10 tarkkuudella, paljonko on sotinut, niin voitto on sinun.
 
Huudellaan vieraisiin pöytiin ja veikataan Iso-Britannia 58 sotaa. Näytti tosin puuttuvan joitakin pikkusotia.
 
EK kirjoitti:
Huudellaan vieraisiin pöytiin ja veikataan Iso-Britannia 58 sotaa. Näytti tosin puuttuvan joitakin pikkusotia.

Enemmän on sodittu, enemmän... En voi hyväksyä vastaustasi.
 
baikal kirjoitti:
110:n kimpuroilla mennään, riippuu miten kähäkkä lasketaan.

Veli baikal korjasi potin. Mun lähteeni mukaan tarkka luku Iso-Britannian sotimille kahinoille 1700-luvulta tähän päivään asti on 109. Ok, ei kai tarkkaa lukua voi sanoa, mutta hyvin osuit.
jatkapa, ole hyvä.
 
Kiitos, Iso-Britannia on ollut varsinainen rauhankyyhky iät ja ajat, pieni saari ja paljon syötettäviä ja juotettavia, jostain pitää aina kahuta tarpeistoa.....

Otetaans helppo: mistä sotavälineestä käyttäjänsä antoivat nimen: "pahuksen roskatynnyri"?

Papukaijamerkin ruusukkeella ansaitsee, jos osaa arvioida vuoden, josta lähtien tuo nimi väitetään olleen käytössä?
 
baikal kirjoitti:
Kiitos, Iso-Britannia on ollut varsinainen rauhankyyhky iät ja ajat, pieni saari ja paljon syötettäviä ja juotettavia, jostain pitää aina kahuta tarpeistoa.....

Otetaans helppo: mistä sotavälineestä käyttäjänsä antoivat nimen: "pahuksen roskatynnyri"?

Papukaijamerkin ruusukkeella ansaitsee, jos osaa arvioida vuoden, josta lähtien tuo nimi väitetään olleen käytössä?

Mulle tää ei kyllä ole helppo ja varmaan meen ihan metsään, mutta arvataan. amerikkalaisilla oli IIMS:ssa alunperin hävittäjäksi tarkoitettu Bell P-39 Airacobra, johon jenkkilentäjät eivät oikein mieltyneet ja sitä roudattiin sitten lähinnä NL:oon, kun veli venäläinen siihen tykästyi.
Todella villi arvaus siis: Bell P-39 Airacobraa ja sanotaan nyt vuodesta 1941?
 
Ihmettelen, miksi tämä kysymys muka on vaikea. Annetaans lisävinkkiä: brittiläiset miehistöt joutuivat treenaamaan oikein tosissaan alkaen -39 näiden värköttimien kanssa ja heitä pisteli tosissaan näiden möylämäisten aseiden kanssa puuhailu voisiko sanoa, erityisolosuhteissa?
 
baikal kirjoitti:
Ihmettelen, miksi tämä kysymys muka on vaikea. Annetaans lisävinkkiä: brittiläiset miehistöt joutuivat treenaamaan oikein tosissaan alkaen -39 näiden värköttimien kanssa ja heitä pisteli tosissaan näiden möylämäisten aseiden kanssa puuhailu voisiko sanoa, erityisolosuhteissa?

Syvyyspommi?
 
FM200 kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Ihmettelen, miksi tämä kysymys muka on vaikea. Annetaans lisävinkkiä: brittiläiset miehistöt joutuivat treenaamaan oikein tosissaan alkaen -39 näiden värköttimien kanssa ja heitä pisteli tosissaan näiden möylämäisten aseiden kanssa puuhailu voisiko sanoa, erityisolosuhteissa?

Syvyyspommi?

Olisihan se pitänyt tajuta. Syvyyspommihan on tynnyrin muotoinen. Tarkennetaanpa vähän FM200 vastausta ja sanotaan syvyyspommin heitin. Syvyyspommihan oli käytössä jo IMS:ssa, mutta syvyyspommin heitin tuli käyttöön vasta IIMS:aan.
Tulipa peesattua, sorry.
 
Syvyyspommihan se. Ai ai, kun on mukava tehdä kysymys, johon ei google anna suoraa vastausryöppyä.

Nyt ei ole käsillä tämän brittiläisen sotahistorioitsijan nimeä ei kirjaa ei mitään, niin en muista kuka kirjoitti tästä. Mutta brittimiehistöt todellakin olivat kurkkuaan myöten täynnä möylämäistä "roskatynnyriä" ja kuten body mainitsi, sen raskaskäyttöistä heitinsysteemiä.

Tuo heitinsysteemi ladattiin eräällä tapaa en muista monellako tynnyrillä ja ohjurit olivat erittäin huterat ja merenkäynnissä tynnyrit tahtoivat heilua ja kolahdella ja putoilla paikoiltaan. Syvyyspommin putoaminen kannelle ei varmaan ollut kivaa siinä vaiheessa kun sytyttimet oli jo vireessä..... kirjoituksessa kuvattiin hyvin elämänläheisesti mitä on heilua noiden viritysten seassa jäisellä kannella, joka heiluu vielä sen päälle niinkuin nyt merenkäynnissä voi kuvitella.

FM200 jatkaa ja jos viipyy niin body tehköön välikysymyksen.
 
Mikä saksalainen sukellusvene ja missä teki emämaasta katsottuna kauimpana upotuksen toisessa maailmansodassa?
 
FM200 kirjoitti:
Mikä saksalainen sukellusvene ja missä teki emämaasta katsottuna kauimpana upotuksen toisessa maailmansodassa?

U-862 operated in the Pacific off Australia and came close to Sydney as she sank the 7180-ton American steamer Robert J. Walker off the southern New South Wales coast off Montague Island about 160 miles from Sydney on 24 Dec 1944. After which U-862 did not venture further north, to the Sydney area, rather she retraced her route back to the Indian Ocean. U-862 was the only U-boat to operate in the Pacific.

http://uboat.net/ops/monsun3.htm
 
Back
Top