Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Saattaa olla myös indikaatio siitä, että logistiikka kusee ja pahasti. Ukrainaan on roudattu melkoinen läjä tankkiautoja soihdutettavaksi. Tärkeintähän on polttaa ne Ukrainassa eikä pitää kotimaassa roudaamassa bensaa asemille kulin käyttöön ympäri laajan Venäjän maan.
Aivan, täytyy muistaa että kun ryssä epäonnistuu jossakin niin se ensimmäinen selitys on aivan varmasti valetta, totuus säästetään siihen hetkeen jos on aivan pakko kertoa miten se meni, siihen saakka pärjää valehtelemalla.
 
Aivan, täytyy muistaa että kun ryssä epäonnistuu jossakin niin se ensimmäinen selitys on aivan varmasti valetta, totuus säästetään siihen hetkeen jos on aivan pakko kertoa miten se meni, siihen saakka pärjää valehtelemalla.
Tarttee tuntea taas historiaa niin hahmottaa paremmin asiaa. Perinteikkäästi ryssä on vienyt lähinnä diiseliä, ei juurikaan bensiiniä. Eli normitilanteessa bensaa on riittänyt omiksi tarpeiksi ja diiseliä yli. Uudemmat ryssän sotaromut kulkee diiselillä mutta milläs ne vanhemmat Zilit esim. SA käytössä kulkikikaan? Niin, bensalla. Alunperin neuvostoryssä oli suunnitelmallinen ja katsoi mitä sieltä jalostamosta tulee. Bensa/diiseli suhde on vakio riippuen miten raskata ölppää tislaillaan joten aikoinaan ryssän sotakoneet jaettiin tuolla suhteella bensa/diiseli käyttöisiin. Nykyään sitten ryssälässä on runsaasti bensiinikäyttöisiä henkilöautoja ja jalostuksessa diiseli ylijäämä. Erikoisen alussa ei ongelmaa, uudet sotaromut hörppii diiseliä. Mutta nyt sinne raahataan vanhaa kuorma-autoa jotka syö bensaa sen 5L/km. Noiden toinen etu on onneton kantavuus (pari tonnia) joten niitä tarvitaan sitten aika monta yhtä uudempaa korvaamaan. Samalla se polttoaineen kulutus räjähtää käsiin.

Logistisesti jalostus tehdään ryssälässä paikallisesti ja ölppä tulee putkessa jalostamolle. Sisäisen logistiikan ongelmiin en usko.
 
Nythän tämä menee mielenkiintoiseksi kun Iran tuuppaa Kiinaan öljyä niin, että ryssien öljyä ei saa kaikkea menemään, tuostahan voi alkaa jonkinsortin polkuhinnoittelu ja Panda taputtaa karvaisia käsiään. Päivällä oli jo jotain uutisia, että kreikkalaiset tankkerit eivät enään haekaan lasteja ryssien satamista entiseen malliin vaan reilu pudotus on tullut kuukaudessa ja ne ovat reittien perusteella suunnanneet Lähi-Idän satamiin, eli varmaankin tämän uutisen mukaisesti Iraniin.

 
Piti ihan katsoa tarkemmin tätä venäläisten bensapulaa. Näköjään sekin alkaa loppua Venäjältä, kun jo sovitut toimitukset Iraniin lopetettiin. Tämän jutun mukaan hinta on ollut vähintäänkin kohdallaan venäläiselle viejälle. Eli siis aikuisten oikeasti, Putella on käsissään bensapuute. Kukapa olisi tuotakaan uskonut.

Russia has ceased its gasoline exports to Iran for the past few months, an informed Iranian oil ministry official told Iran International on Monday.

The source said the Ministry had intended to import up to 10 million liters of gasoline daily from Russia to compensate for the gap in gasoline production and consumption. However, the Russian authorities, aware of Iran's needs, have halted the sale of gasoline to Iran, disrupting the planned efforts to address the fuel deficit. The expected volume from Russia would constitute roughly 10 percent of Iran's daily consumption in 2022.

The shortage has led to reductions in gasoline shipments to gas stations and long lines forming with cars rushing to fill their tanks.
....
Subsequently, Ahmad Maroufkhani, the head of Iranian Oil, Gas and Petrochemical Products Exporters' Union, disclosed that Iran was procuring each ton of petroleum products from Russia at a price $150 higher than global market rates. He told Tajaarat News that in addition to Russia Turkmenistan and Uzbekistan had also supplied fuel this year. According to Reuters, the shipments were made by rail from Russia via Kazakhstan and Turkmenistan.

 
Nythän tämä menee mielenkiintoiseksi kun Iran tuuppaa Kiinaan öljyä niin, että ryssien öljyä ei saa kaikkea menemään, tuostahan voi alkaa jonkinsortin polkuhinnoittelu ja Panda taputtaa karvaisia käsiään. Päivällä oli jo jotain uutisia, että kreikkalaiset tankkerit eivät enään haekaan lasteja ryssien satamista entiseen malliin vaan reilu pudotus on tullut kuukaudessa ja ne ovat reittien perusteella suunnanneet Lähi-Idän satamiin, eli varmaankin tämän uutisen mukaisesti Iraniin.

Tuo voi olla iranilaisille tupla win-win. Kun paluukyydissä voi pyytää kiinalaisia laittamaan tankkerillisen bensaa, kun Venäjältä sellaista ylellisyytuotetta ei enää saa.
 

🤣🤣🤣... Pitäkää kaasunne

Ei sitten muuta kun uutta erikoisoperaatiota kehiin niskoittelevia alamaisia (Kazakstan & Uzbekistan ym.) kohtaan.
 

Ruotsi tutkii Venäjälle asetettujen pakotteiden noudattamista​

Ruotsin hallitus tiedotti keskiviikkona ohjeistaneensa Ruotsin ulkomaankaupasta vastaavaa Kauppakollegiota tutkimaan yritetäänkö Venäjälle asetettuja pakotteita kiertää.

Vienti on viime aikoina lisääntynyt Venäjän naapurimaihin. Tarkoitus on selvittää, onko tämä yksi keino kiertää pakotteita.

- [Viennin] Lisääntyminen on antanut syytä epäillä, että pakotteita ei noudateta täysin, Ruotsin ulkoministeriö sanoi Reutersin mukaan tiedotteessa.
 

Ihmetellä voi tämän päätöksen tekemistä vasta nyt !

EU siirtää Venäjälle ja Valko-Venäjälle varatut kehitysrahat Ukrainalle ja Moldovalle​

EU komissio ilmoittaa 135 miljoonan euron rahoituksesta Ukrainalle ja Moldovalle. Asiasta uutisoi brittilehti The Guardian.

Summa oli alun perin varattu Venäjälle ja Valko-Venäjälle osana 2021–2027 Interreg NEXT -ohjelmia. Nyt varat siirretään Ukrainan ja Moldovan vastaaviin ohjelmiin.

Kyseessä on EU:n ja naapurialueiden yhteistyöohjelma, jonka tarkoituksena on tukea EU:n naapuruston kehitystä.

Koheesio- ja uudistusasioista vastaava komissaari Elisa Ferreira sanoo, että rahoitus siirretään Venäjän ja Valko-Venäjän ohjelmista Ukrainaa vastaan aloitetun sodan vuoksi.
 

Ihmetellä voi tämän päätöksen tekemistä vasta nyt !

EU siirtää Venäjälle ja Valko-Venäjälle varatut kehitysrahat Ukrainalle ja Moldovalle​

EU komissio ilmoittaa 135 miljoonan euron rahoituksesta Ukrainalle ja Moldovalle. Asiasta uutisoi brittilehti The Guardian.

Summa oli alun perin varattu Venäjälle ja Valko-Venäjälle osana 2021–2027 Interreg NEXT -ohjelmia. Nyt varat siirretään Ukrainan ja Moldovan vastaaviin ohjelmiin.

Kyseessä on EU:n ja naapurialueiden yhteistyöohjelma, jonka tarkoituksena on tukea EU:n naapuruston kehitystä.

Koheesio- ja uudistusasioista vastaava komissaari Elisa Ferreira sanoo, että rahoitus siirretään Venäjän ja Valko-Venäjän ohjelmista Ukrainaa vastaan aloitetun sodan vuoksi.
Mitä vitun "kehitysrahoja" sinne on kipattu? Siis jo aiemmin! :mad:
Varmaan putlerin pussiin pelaamista jos kritisoi tätäkin EU älyttömyyttä rikosta.
 
Mitä vitun "kehitysrahoja" sinne on kipattu? Siis jo aiemmin! :mad:
Varmaan putlerin pussiin pelaamista jos kritisoi tätäkin EU älyttömyyttä rikosta.
Tsihanouskajan ja muiden oppositiopolitikkojen tukemista esimerkiksi. Iso kohde on myös ollut näiden jätevesien puhdistaminen. Nuo kun ovat tulleet suoraan Itämereen kaikkien vaivoiksi. On ollut järkevämpää puhdistaa venäläinen paska mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kun antaa sen levitä ympäriinsä. Ihan niin kuin nyt Ukrainassa tehdään.
 
Tsihanouskajan ja muiden oppositiopolitikkojen tukemista esimerkiksi. Iso kohde on myös ollut näiden jätevesien puhdistaminen. Nuo kun ovat tulleet suoraan Itämereen kaikkien vaivoiksi. On ollut järkevämpää puhdistaa venäläinen paska mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kun antaa sen levitä ympäriinsä. Ihan niin kuin nyt Ukrainassa tehdään.
Joskus tuonne meni rahaakin, mutta nykyään nuo hankkeet on olleet enemmän EU:n täkäläisten virastojen pyöritykseen menneitä euroja. Paskastanien kanssa kun jotain asiaa neuvotellaan, niin sinne tarttee omat edustajat paikanpäälle katsomaan että asia etenee. Itämeren osalta ihan Suomalaiset ovat käyneet selvittelemässä erinäköisten saasteiden valumaa ja lähtöpisteitä ryssälässä. Ja sitten ryssän viranomaiset on noita paimentaneet pienemmiksi.

Toinen iso hanke oli ryssien ryssimien RTG käyttöisten majakoiden kartoitus ja siivous. Nuo kun saastuttaa tännekkinpäin vieviä jokia. No noista pahimmat on tältä suunnalta siivottu, syökööt ryssät rauhassa isotooppi kalaansa idempänä.

Noiden hankkeiden ansiosta Itämeri ei ole kesäisin täysin sinileväpuuroa ja siellä ei kelluskele vastaan säteilevää romua. Mutta kuvaa hyvin ryssän paskaa, muut saa sen siivota ja ei meinaa pysyä omien rajojen sisäpuolella.
 
Joskus tuonne meni rahaakin, mutta nykyään nuo hankkeet on olleet enemmän EU:n täkäläisten virastojen pyöritykseen menneitä euroja. Paskastanien kanssa kun jotain asiaa neuvotellaan, niin sinne tarttee omat edustajat paikanpäälle katsomaan että asia etenee. Itämeren osalta ihan Suomalaiset ovat käyneet selvittelemässä erinäköisten saasteiden valumaa ja lähtöpisteitä ryssälässä. Ja sitten ryssän viranomaiset on noita paimentaneet pienemmiksi.

Toinen iso hanke oli ryssien ryssimien RTG käyttöisten majakoiden kartoitus ja siivous. Nuo kun saastuttaa tännekkinpäin vieviä jokia. No noista pahimmat on tältä suunnalta siivottu, syökööt ryssät rauhassa isotooppi kalaansa idempänä.

Noiden hankkeiden ansiosta Itämeri ei ole kesäisin täysin sinileväpuuroa ja siellä ei kelluskele vastaan säteilevää romua. Mutta kuvaa hyvin ryssän paskaa, muut saa sen siivota ja ei meinaa pysyä omien rajojen sisäpuolella.
Jep, oikeasti se oli halpa hinta Itämeren kunnon parantamiseksi korjata Leningradin vedenpuhdistamot.

 
Suomalainen hinaaja luovutetaan Itämerellä venäläiselle hinaajalle, joka vie sen Pietariin. Suomalaisen myyjän mukaan hinaaja on myyty Hong Kongilaiselle yritykselle käytettäväksi Istanbulissa. Suomalaisen myyjän mukaan kaupan välittänyt tanskalaisyhtiö on ilmoittanut, että hinaaja on pitänyt viedä venäläisellä hinaajalla Pietariin korjattavaksi, mutta tanskalaisyhtiö itse kertoo, ettei tiedä miksi Hong Kongilaisyhtiön omistama hinaaja on päätynyt Pietariin Istanbulin sijaan.

Paljon melua hinaajasta.

 
  • Tykkää
Reactions: PM
Back
Top