Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset


Putler ei pasko vain ulkosuhteitaan, armeijaansa ja taloutta vaan myös avaruusohjelmansa. Toisaalta onko kyseessä kuitenkin tapa poistaa budjetista osa johon ei ole varaa? Luotainväki sitten joutaakin työttöminä rintamalle, sieltä varmaan löytyy askareita.

Hesari tietää kertoa viime vuoden huhtikuulta, Vostotšnyin avaruuskeskuksessa vierailleen Putten muistelleen, kuinka neukut onnistui ekoina maailmassa lähettämään ihmisen avaruuteen jo 1961, ”täydellisestä teknologisesta eristämisestä ja musertavista pakotteista” huolimatta.
Mutta tietääkö putte mikä vuosi nyt on?
 
Iltasonta uutisten vastapainoksi edes jollekin jotain uutta itärintaman pakotteista. Rekat kulkevat "normaalisti" Eu:hun haluavan Georgian kautta. Eipä
tietysti mitä kaikkea saadaan ja mitä eivät saa.

Kyllähän lännen pakotteilla on oltava varaosa puolelle enempi vaikutusta kuin sadantonnin kosliin joiden hinnat nousseet. Voi olla mielenkiintoinen tilanne kun
varaosien toimitukset kiertävät Uralin itäpuolelta. DW :n Videolla ei näy kuin rekkajonoa.
 
Mitä ihmeen höpötystä??? Voiko joku selventää mitä tuo ryssä pölisee kun budjetissa ollaaan ja suunnitelman mukaan mennään??


Seth Meyers Lol GIF by Late Night with Seth Meyers



 
Hulluinta koko touhussa on, että nämä kuvat eivät ole mitään parodiaa vaan ihan jokapäiväistä elämää Moskovan ja Pietarin ulkopuolella. Ainoastaan kesällä on se lyhyt hetki, kun kasvillisuus peittää kaiken sen paskan ja töryn alleen. Se hetki, kun näyttää, että edes jossain voi olla sellaista kevyesti hoitamatonta aluetta. Varsinkin jos ei katso teiden kuntoa eikä yritäkään päästä paikasta A paikkaan B. Jos sitä matkaa ei tarvitse kulkea autolla lähellä Pietaria tai Moskovaa eikä matka ole liian pitkä.

Kun vertaa Ukrainaan, jossa BKT / capita on keskimäärin puolet venäläisestä - ei tällaisia kuvia virtaa nettiin. Ei tartte olla nopel-laureaatti, kun ymmärtää että Ukrainassa on jotain toimivaa mutta Venäjällä sen löytäminen on hankalampaa.

Myös Ukrainasta löytyy valtavaa köyhyyttä ja rappiota. Sitä ei edes tarvitse erityisesti etsiskellä, vaan se on läsnä suurimmassa osassa maata. Ja toki jos kameran kanssa lähtee etsiskelemään lohduttomuuden rajuja muotoja, niin siitä saa melkoisen gallerian aikaiseksi. Ja ihan niin kuin Venäjällä niin kesän viheys toki kompensoi paljon mitä ulkoisiin muotoihin tulee. Talvella sitten luontokin on harmaa.
 
Intia on saanut tarpeeksi ryssien öljyä halvalla varastoon ja nyt kun hinnat ja kuljetusmaksut lähtivät nousuun niin voi taas odotella kunnes vanjat on taas nöyrinä tarjoamassa spesiaalihintoja. Venäjällähän on todella vähäiset tilat varastoida raakaöljyä, siihen ei montaa päivää tarvitse jarrutusta tulla niin säiliöt täyttyvät.



Sen lisäksi, että Putlerin sekopäinen hyökkäys Ukrainaan tuhoaa Venäjän talouden niin se samalla sementoi USA:n aseman maailman talouden veturina vielä ainakin kahdeksi vuosikymmeneksi. Enempää ei voisi omaan maaliin potkia.

 
Viimeksi muokattu:
Pakotteissa riittää vielä jumppaamista. Ilmeisesti käytettyjä osia löytyy jos latoo dollareita tarpeeksi pöytään.

Tämäkin reitti on jo kokeiltu ilmailussa, ensimmäiset kiinnijääneet tapaukset joissa kone tuli tonttiin on 70- ja 80- luvuilta. Lähinnä meitä liippaa tämä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Partnair_Flight_394

Näiden tapausten jälkeen ilmailupuolella kiristettiin rajusti osien valvontaa viranomaisten taholta. Tuolla kun on vähänkin lipsuntaa tai korruptiota niin alkaa sattumaan ja tapahtumaan. Eihän ryssä vain tälläistä lajityyppillistä asiaa ole tuomassa ilmailuun, eihän..
 
Sen lisäksi, että Putlerin sekopäinen hyökkäys Ukrainaan tuhoaa Venäjän talouden niin se samalla sementoi USA:n aseman maailman talouden veturina vielä ainakin kahdeksi vuosikymmeneksi. Enempää ei voisi omaan maaliin potkia.
Enpä tiedä. Tässä sodassa Kiina saa uuden siirtomaan ja se vahvistaa Kiinaa suhteessa USAan. Venäjähän ei mikään talouden suurmaa koskaan ole ollutkaan.
 
Enpä tiedä. Tässä sodassa Kiina saa uuden siirtomaan ja se vahvistaa Kiinaa suhteessa USAan. Venäjähän ei mikään talouden suurmaa koskaan ole ollutkaan.
Siinäpä olisi yhdeksi vuosisadaksi lämminhenkinen yhdessäolo näköpiirissä, kävi miten tahansa niin venäläiset ovat kohtalonsa ansainneet.

Tällä viikolla on taas Mustan meren laivakuljetusten sotapreemiot vakuutusmaksuissa nousseet viimeaikaisten tapahtumien johdosta. Parisataa tuhatta taalaa lisää per tankkeri ja ruplilla ei voi maksaa.

Ei näytä ryssien osalta lupaavalta kun pohjoinen jäämeren kuljetusreitti pian umpeutuu, kazakit pitävät öljyputken alle puolella mitä siitä voisi veriöljyä mennä ja Mustan meren kuljetusmaksut nousevat sekä ovat useille tankkereille toissijaisia lasteja, jotka otetaan mikäli muuta ei ole, nyt on ollut Lähi-Idän öljyä kuljetettavaksi Aasiaan lyhyemmällä reitillä ja pienemmillä riskeillä.

 
Kajan miehen firma tekee bisnestä Venäjälle. Pieni skandaali noussu Virossa. Tosin ilmeisesti auttaa vain toista virolaista yhtiötä sulkemaan Venäjän toimintonsa, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kajan miehen firma tekee bisnestä Venäjälle. Pieni skandaali noussu Virossa. Tosin ilmeisesti auttaa vain toista virolaista yhtiötä sulkemaan Venäjän toimintonsa, mutta kuitenkin.
Päivän virallinen kommentti aiheeseen kuin aiheeseen, ei mikään yllätys tämäkään.
 
Gazpromin tulos (hihasta vedetty) kakkoskvartaalilla on selvästi pudonnut, mutta nehän kertoo nämä luvut miten haluavat.


Ryssälän energiaministeri vahvistaa, että bensiinistä on aluettain huutava pula.


Bulgaria etsii keinoja lopettaa venäläisen öljyn käyttö mahdollisimman nopeasti.


Kilpailu kovenee vielä kun uusia tuottajia nousee samoille apajille, mm. Gayana on saanut jalansijaa raakaöljyn toimituksissa Eurooppaan.


Venäjän kiristyspolitiikka energialla on saanut vanhat viholliset, Israelin ja Egyptin lähenemään toisiaan niin, että tulevaisuudessa Egypti saa merkittävän osan tarvitsemastaan kaasusta Israelista ja Israel saa käyttää Egyptin LNG laitoksia kaasun toimittamiseen EU:n alueelle. Win-win paitsi ryssät häviävät.

 
Back
Top