Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

Venäläiset aikovat aloittaa länsimaisten matkustajakoneiden mottorien ahtimien siipien korvaamisen venäläisillä korvikeosilla. Pientä lisäjännitystä lentämiseen!

Restoring blades for Airbus and Boeing using Russian technology will begin in 2024​

NOVOSIBIRSK, December 3. /TASS/. Specialists from the Institute of Theoretical and Applied Mechanics (ITPM) SB RAS in Novosibirsk have developed a technology for restoring blades for Airbus and Boeing aircraft engines. It will begin to be used at the Berdsk Electromechanical Plant (BEMZ) before the end of 2024, the scientific director of the institute, academician Vasily Fomin, told TASS.

According to him, to solve this problem, S7 airline built two factories in less than a year and received the appropriate permits. Meanwhile, Chairman of the SB RAS Valentin Parmon clarified that for this purpose the BEMZ, located near Novosibirsk, was acquired.

“We must give our technology to [BEMZ]. <...> I think that he will start [using it] at the end of next year, if not in the middle. <...> We have already figured out what material is being used, already We have selected our material that is close to this, and we are already spraying Russian material,” Fomin said in an interview with TASS, noting that prototypes are already ready.

The technology makes it possible to restore burnt and cracked blades for Airbus and Boeing aircraft engines. This is necessary because sanctions pressure makes it difficult to service them from abroad. According to Fomin, the production of engine blades in Russia is not intended for these aircraft, so it was necessary to pay attention to their restoration.

JSC "Berdsky Electromechanical Plant" is a machine-building enterprise, operating since 1959. The priority areas of the plant are the production of products for the defense complex, the rocket and space industry, aviation and electromechanical products for civil purposes.
https://tass.ru/ekonomika/19441649
 
Venäläiset aikovat aloittaa länsimaisten matkustajakoneiden mottorien ahtimien siipien korvaamisen venäläisillä korvikeosilla. Pientä lisäjännitystä lentämiseen!

https://tass.ru/ekonomika/19441649
Sen verran on paljon viimepäivinä ollut ongelmista rysyjen koneissa ja lentoliikenteessä, että voisi veikkauksen laittaa ehtiikö ensimmäinen tulla tonttiin vielä tämän vuoden puolella? Jos näin kävisi niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä on virallisen venäjän selitys syystä.

Edit. Tuossa vielä lähdettä pikku ongelmille.

 
Viimeksi muokattu:
Pieni jämäkkyys pakotteiden valvontaan ja kappas, ryssien veriöljyn rahtaaminen tuli tuplasti kalliimmaksi Intiaan saakka ja noin puolitti sen menekin. Kiinaan on vielä huomattavasti pidempi matka niin siitä voi päätellä, että hinnan nousu tuntuu sielläkin kipeästi.


Tulee makeaan saumaan se Bulgarian jalostamon siirtyminen pois ryssäöljystä koska se on viimeisiä niin sanotun lyhyen siirtomatkan asiakkaita ja sen jälkeen pitää nekin tonnit kuljettaa maailman ääriin, tai olla myymättä ja tuottamatta.


Ryssät menettivät jakkaransa IMO:ssa ja sen sai Liberia.


Mustan meren myrskyjen syyksi on laitettu, että Novorossiiskista ei ole lähtenyt lähellekään tavoitemäärää öljyä marraskuussa.
Saattaa vain olla muutakin takana.

 
Lapsia käytetään jo työvoimana, vangit on joko töissä tai lähetetty rintamalle ja duunarit painaa 7/12 rytmillä, mielellään ilman lomia ja silti ryssillä meinaa loppua kaikki sotimisen välineet. Äijät on siellä rintamalla omissa tennareissaan ja päällä jotkut sekalaiset rytkyt mitä läheisestä eräkaupasta löysivät. Aseissa vähän sama tilanne. Noh, omaa oksaansa sahaavat. Jokaisella ruplan heikennyskierroksella katoaa varmasti tuhansia vierastyöläisiä koska niitä on todella vaikea pitää jos ruplien arvo palkkana on mitä sattuu.

 
Lapsia käytetään jo työvoimana, vangit on joko töissä tai lähetetty rintamalle ja duunarit painaa 7/12 rytmillä, mielellään ilman lomia ja silti ryssillä meinaa loppua kaikki sotimisen välineet. Äijät on siellä rintamalla omissa tennareissaan ja päällä jotkut sekalaiset rytkyt mitä läheisestä eräkaupasta löysivät. Aseissa vähän sama tilanne. Noh, omaa oksaansa sahaavat. Jokaisella ruplan heikennyskierroksella katoaa varmasti tuhansia vierastyöläisiä koska niitä on todella vaikea pitää jos ruplien arvo palkkana on mitä sattuu.

Taitaa siirtotyöläisillä olla kanssa pelko joutumisesta rintamalle aika tavalla kasvussa. Neukkutyyliin ensi vuonna ryssissä on sitten täystyöllisyys...
 
Sen verran on paljon viimepäivinä ollut ongelmista rysyjen koneissa ja lentoliikenteessä, että voisi veikkauksen laittaa ehtiikö ensimmäinen tulla tonttiin vielä tämän vuoden puolella? Jos näin kävisi niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä on virallisen venäjän selitys syystä.

Edit. Tuossa vielä lähdettä pikku ongelmille.

Samaa olen pohtinut ja oma veikkaus on se, että joulu/tammikuun aikana nähdään ensimmäinen kunnon onnettomuus. Ja todellakin, sen jälkeen on jännä nähdä, miten putin&co rimpuilee irti vastuusta. Ja kun neukkumeininkiin ollaan palaamassa, niin luultavasti syyllinen on jo löydetty, vaikka mitään ei "vielä" ole tapahtunut.
 

Suomesta vietiin tuhansia drooneja luvatta itärajan yli – Tulli: Toimintaa johdettiin Venäjältä​

Kahden suomalaisyrityksen epäillyt pakoterikokset päätyvät pian syyteharkintaan.

Epäillyt yritykset Siberica ja Luminor toimivat Vantaalla

Yhtiöiden toimitusjohtaja on Gabriel Temin.
Gabriel Teminillä on Ranskan kansalaisuus, ja hänellä on ollut vakituinen osoite Suomessa vuodesta 1991 lähtien.



 
Viimeksi muokattu:
Samaa olen pohtinut ja oma veikkaus on se, että joulu/tammikuun aikana nähdään ensimmäinen kunnon onnettomuus. Ja todellakin, sen jälkeen on jännä nähdä, miten putin&co rimpuilee irti vastuusta. Ja kun neukkumeininkiin ollaan palaamassa, niin luultavasti syyllinen on jo löydetty, vaikka mitään ei "vielä" ole tapahtunut.
No, onnettomuus tulee johtumaan siitä että kapteeni tippui ikkunasta.
 
Back
Top