Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PPI ei ole kylmäaine vaan sitä käytetään mm. kylmälaitteiden lämpöeristeissä. Puute ei siis estä huoltoa vaan pikemminkin haittaa uusien valmistamista, kun lämpöeristeeksi pitää keksiä jatkossa jotain muuta.Venäjällä ei tehdä tässä mainittua kylmäainetta ja nyt se on sitten loppu, jää kylmäkoneet ja jääkaapit huoltamatta.
Melkoisen asiallinen vastaus VR:ltä. Enempää ei tarvitse sanoa.Venäjä syyttää VR:ää Allegro-junien varastamisesta
Venäjä älähti VR:n päätöksestä maalata Allegrot uudelleen ja siirtää ne kotimaan liikenteeseen.www.iltalehti.fi
"Venäläinen tuomioistuin on ryhtynyt Tassin mukaan toimenpiteisiin.
– Tuomioistuimen päätösten laiminlyönnistä on säädetty rangaistus. Tällä hetkellä sen määrä on jo 552 miljoonaa ruplaa (noin viisi miljoonaa euroa).
Tassin mukaan rautatieyhteyden lopettaminen ei ollut ainoastaan kahdenvälisten sekä kansainvälisten sopimusten rikkomus, vaan se myös katkaisi ”historialliset siteet venäläisten ja suomalaisten rautatietyöläisten välillä” sekä vei ihmisiltä mahdollisuuden turvalliseen ja mukavaan matkustamiseen Suomen ja Venäjän välillä.
VR vastaa
VR kommentoi tuoretta syytöstä lyhyesti Iltalehdelle.
– Moskovalaisella tuomioistuimella ei ole toimivaltaa osapuolten välisissä sopimuksissa. Venäjän rautateiden kanssa tekemiemme sopimusten mukaan oikeuspaikka on tarvittaessa Suomessa, VR:n viestinnästä kommentoidaan."
Niin paljon kuin haluaisinkin uskoa, että kyseessä on tilastoharha, menin kokeilemaan hieman tätä; noilla esimerkkinä toimineilla valtioilla, ja lisäsin Venäjän, Suomen ja Kiinan. Lähteenä on tämmöinen https://oec.world .. jonka luotettavuudesta en tiedä - joten jätetään tähän kohtaan marginaaliin huom!-merkki.Ennen sotaa Kirgiisia toi tai vei 17 % kansantuotteestaan Venäjältä, koska Venäjällä ei ole enää mitään länsituotteita edes omaa käyttöä vastaavasti niin luonnollisesti Kirgiisia joutuu tuomaan niitä muualta ja näyttää, että suora tuonti on ratkaisu.
Kirgiisian BKT oli 2022 11.54 miljardia maailmanpankin mukaan ja siitä se 17 % joka aiemmin oli tuontia tai vientiä Venäjältä on noin kaksi miljardia. Tekee kuukautta kohti 163 miljoonaa. Noista ylläolevista kuvista pystyy laskemaan, että tuonti nykyisin mainituista länsimaista on n. 120 miljoonaa kuukaudessa eli jää vielä noin 40 miljoonaa tuontia tai vientiä Venäjältä Kirgiisiaan.
Aika hyvin sopii siihen yhtälöön että Venäjän kautta ei voi tuoda joten on tuotava muualta. Olkiukkojen rakentelu ei auta, mikäli uskoo että tuo tavara menisi Venäjälle niin siitä pitää olla jokin muu näyttö kuin tuo. Korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia.
Katso liite: 102773
Maailmanpankki Kyrgystan GDP
Kirgiisian vienti on kasvanut, mutta ei mitenkään rajusti ja noissa alla olevissa linkeissä on listattu vientituotteet niin siellä jää dollareina aika vähän enää muille artikkeleille (vaikkapa koneet ja laitteet ryssälään) kun vähentää nuo niiden kärkituotteet pois yhtälöstä.
Kyrgyzstan Exports
Exports in Kyrgyzstan increased to 519.70 USD Million in August from 289.60 USD Million in July of 2024. This page provides the latest reported value for - Kyrgyzstan Exports - plus previous releases, historical high and low, short-term forecast and long-term prediction, economic calendar...tradingeconomics.com
Trade Profile - Kyrgyzstan - International Trade Portal
Find out about the foreign trade outline of Kyrgyzstan through key foreign trade figures, trade compliance, main traded products and partner countries.www.lloydsbanktrade.com
Katso liite: 102775
Mikäli tietää, että suomalaiset yhtiöt kiertävät pakotteita niin on kansalaisvelvollisuus tehdä siitä ilmoitus viranomaisille, esimerkiksi Tullille.
Se ei ole oikein, että yhtä maailman köyhimmistä maista joka sattuu sijaitsemaan lähellä Venäjää lyödään näin köykäisillä todisteilla. Niillä on ihan omiakin ongelmia ratkottavaksi, ilman että tarvitsee ryssien vuoksi hankkia uusia.
Pellin prässäys tai oikeastaan minkä tahansa metallin prässäys ja painevalu näyttää helpolle. Mutta sitä se ei ole. Kannattaa katsoa vanhempaa autokantaa niin huomaa että ne osat ei istu yhteen tai eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Tämä johtuu siitä että metalli taipuu ja venyy epämääräisesti. Lopullisen muodon laskeminen vaatii raskasta simulaatiota jotta muoto ja muotti voidaan optimoida niin että saadaan tasalaatuinen mittatarkka tulos. Tälläinen osaaminen on äärettömän arvokasta autoteollisuudelle joten se ei ole yleensä kaupan. Lisäksi kun siirrytään kevyisiin metalliseoksiin kuten alumiiniin niin mennää heti sotilaskäytön asioihin.Ei edes Mossea tehdä venäläisvoimin ja materiaaleista. Ei edes Mossea.
Venäjällä ei kyetä valmistamaan uuteen Moskvitshiin edes peltiosia
Omavarainen venäläinen autonvalmistus ei ota Moskvitsh-brändin alla edelleenkään sujuakseen.www.is.fi
Eiköhän sieltä ole tulossa ultimaatumi, jossa kielletään hintojen nostaminen defenestraation uhalla. Selkokielistä talouspolitiikkaa.Jos ryssillä on kerran talous kuosissa kuten itse jatkuvasti niin väittävät ja lännessä hyödylliset idiootit komppaavat niin miksi hitossa siellä pitää presidentin antaa inflaation vuoksi talousneuvoja, onko Putin nyt paikallinen niksi-Pirkka? Alas on vajonnut käppänä.
Eipä tuohon ole muuta vaihtoehtoa kuin pistää talous kuntoon tai jatkaa räpiköimistä juurikin säännöstelyllä. Ostokupongit tms. määräsäännöstely ei ryssillä toimi kun kaikki menee heti mustaanpörssiin. Joten jäljelle jää hintasäännöstely. Tämä taas johtaa siihen Neuvostoliittoon, eli kaupassa ei ole mitään ellei ovella ole kilometrin jonoa. Jonoon kannattaa aina mennä.Eiköhän sieltä ole tulossa ultimaatumi, jossa kielletään hintojen nostaminen defenestraation uhalla. Selkokielistä talouspolitiikkaa.
Pakko tähän kommentoida, että ei jenkeissäkään nyt ihan kaikki ole nappiin mennyt.Pellin prässäys tai oikeastaan minkä tahansa metallin prässäys ja painevalu näyttää helpolle. Mutta sitä se ei ole. Kannattaa katsoa vanhempaa autokantaa niin huomaa että ne osat ei istu yhteen tai eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Tämä johtuu siitä että metalli taipuu ja venyy epämääräisesti. Lopullisen muodon laskeminen vaatii raskasta simulaatiota jotta muoto ja muotti voidaan optimoida niin että saadaan tasalaatuinen mittatarkka tulos. Tälläinen osaaminen on äärettömän arvokasta autoteollisuudelle joten se ei ole yleensä kaupan. Lisäksi kun siirrytään kevyisiin metalliseoksiin kuten alumiiniin niin mennää heti sotilaskäytön asioihin.
Joten jälleen kerran se että ei ole panostettu perustieteisiin johtaa ryssällä normal katastrofiin. Tie omavaraiseen metallurgian simulointiin kun vaatii vahvaa osaamista tieteellisessä laskennassa, ohjelmistotekniikassa, prosessoritekniikassa, metallien fyyfsisten ominaisuuksien tutkimuksessa jne. No moskovasta löytynee maailman huippua edustava vaimokoulutus.
Aina välillä naureskellaan mitä kaikki maksaa USA:n aseteollisuudessa mutta siellä otetaan vakavasti se 100% omavaraisuus. Ulkomaan kaupan katkeaminen ei saa vaarantaa tuotantoa. No ryssät oletti että kaikkea saa taaloilla mutta eipä enää saakkaa. Jää niin mosset kuin hyvittäjätkin rakentamatta.