Raskaan kaluston kuljettajien palkkoja on jouduttu nostamaan 50 % eikä sekään riitä kun kokeneita kuljettajia lähtee parempien palkkojen toivossa sotaan. Lisäksi ryssät ajavat keskimäärin yli 20 vuotiaalla kalustolla, pitkiä matkoja todella heikoilla teillä, Euroopan heikkolaatuisimmalla polttoaineella ja varaosat on piraattikamaa ainakin länsikalustoon. Jonkin aikaa tuota pystyy tekemään, mutta vääjäämättä tulee pää vetävän käteen kun kalusto loppuu tai kuljettaminen maksaa vain liikaa. Nuo tehtävät lienee sellaisia joihin Ukrainan tiedustelun lienee helpoin soluttautua ja pääsee liikkumaan ympäri maata.
Kun Venäjän rautateillä menee vielä huonommin, minkä seurauksena jonkin verran kuljetuksia on siirtynyt rekkoihin niin se tarkoittaa vain, että tierahteja jatketaan kunnes tiet on aivan paskana. Kun valtiolla ei ole rahaa pitää rautatieinfraa kunnossa niin sitä ei ole myöskään teihin, se on aivan varma.
Ensivuoden luvut tulevat olemaan hurjasti pienemmät kaikilla sektoreilla.
Tuosta oli hyvä nähdä, että eniten ryssien rautatiet leikkaavat ratojen kunnossapidosta luoteessa eli Suomen ja Baltian maiden suunnalla, pudotettu noin yhteen kahdeksas osaan aiemmasta. Tietävät itsekin, että tännepäin rahtaaminen on vuosiksi jäissä ja niihin ratoihin ei kannata laittaa isoja rahoja kiinni. Sama koskee Ukrainan suuntaa eli Azovin meren alueen investoinnit on puolitettu karkeasti.
Tässä tulee huomioida, että ilmoitetut luvut on ruplina ja ne laskevat hurjasti, tuohon kun vielä huomioi että kaikki rakennustarvikehinnat ovat nousseet 40-60 % samoin kun osaavien työmiesten palkat parin vuoden aikana niin samalla ruplamäärällä saa nyt 40-60 % aiemmasta ja kun leikkaus oli vähintään 36 % niin todellisuudessa Venäjän rautateiden investointisumma suhteessa aiottuun tasoon leikkaantuu vähintään 80 %. Maassa joka elää rautateiden toiminnasta.