Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Toinen keino on jalostaa Venäjän raakaöljyä Valko-Venäjällä, jonka jalostamoilla on ylikapasiteettia.
Valko-ryssälän "ylikapasiteetti" tarkoittanee sitä, ettei heidän koko jalostuskapasiteetti ole käytössä. Asiassa on vain yksi pieni mutta: kapasiteetin nostaminen on melko hankalaa, jos Ukraina on pistänyt ryssälästä tulevan öljyputken ja sen pumppaamot paskaksi...
 
”Brysselissä ei ole valmiutta lähteä siihen. Meillä on niin isot talousintressit turvattavana sekä Intian että Kiinan kanssa”, diplomaatti perustelee.
– Komission syytä olla tarkkana, koska tämä haisee lähinnä siltä, että yritetään viedä rahoitusta pois niiltä mailta, jotka aidosti haluavat nostaa puolustuskykyä Venäjää vastaan ja tukea Ukrainaa
 
Droonilennätys kustantaa tavallaan:
"Poland refuses to reopen its border with Belarus, cutting China off from a €25B/year trade artery. Some 90% of China-EU rail freight moves through Poland, now frozen amid Zapad-2025 drills and a Russian drone incursion. Beijing asked Warsaw to restore the route (vital for platforms like Temu & Shein) but after 3 hours of talks, FM Sikorski said no. With sea routes slower and air transport up to 30% more expensive, Europe’s e-commerce supply chains risk serious disruption"
 
Tuo CN EU rail on alkujaan perustunut pääosin Euroopan autoteollisuuden tarpeisiin. JOT'tia tuotantolinjoille ja varastoja pois.
Toki siitä voi nauttia muukin konepaja-teollisuus jos kustannuksena voi ottaa enemmän kuin merikonteilla tuonti.

Ei ole mikään oikea ongelma.

Muutama iso firma narisee junan puuttumista, mutta asian voi paikata meritiellä ja hieman lisää varastoja. Työtöntä porukkaa meillä on varastotöihin.

Ei niiden autojen yms valmistamisessa nyt niin hirvee kiire ole.

.
 
Back
Top