StepanRudanskij
Respected Leader
Jokainen arpa voittaa jotain. Jotkut voitot on vaan sellaisia, että niitä ei haluaisi lunastaa.Länsiyritysten ryöstämisellä tulee olemaan pitkät jäljet. Se ei ole voittava arpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jokainen arpa voittaa jotain. Jotkut voitot on vaan sellaisia, että niitä ei haluaisi lunastaa.Länsiyritysten ryöstämisellä tulee olemaan pitkät jäljet. Se ei ole voittava arpa.
Joidenkin kaapattujen T-90M vaunujen panssarointi on ollut osittain oudon heikko.Huvittavaa miten maa joka elää sotataloudessa. Niin miten on mahdollista että teräs firmat on vaikeuksissa. Kun luulis terästä menevän maan perusteellisesti kun tehdään 2000 tankkia vuoteen ja etc. muuuta tavaraa sotakalustoon niin pirusti. Vai eikö ehkä vaan tehdäkkään ihan niin pirusti ?
Mistä tämmöinen tieto löytyy, lähdettä kaipaan?Joidenkin kaapattujen T-90M vaunujen panssarointi on ollut osittain oudon heikko.
Tässä on ilmeisesti jonkin tasoista välistä vetämistä.
T-90M tankista ja sen tuhoamisesta on tehty koulutuskortti (joka ei taida olla vielä julkinen?) jossa on mainittu näitä heikkoja kohtia.Mistä tämmöinen tieto löytyy, lähdettä kaipaan?
Onko kyseessä vaunun peruspanssarointi vai lisäpanssaripalikat ja niiden rakenne?
Jälkimmäisessä tapauksessa lisäpanssariheikkoutena on esitetty muistaakseni eräänä seikkana sitä, että lisäpanssarielementissä oli inerttiä kumia tms ainetta räjähdysaineen sijasta. Se ei välttämättä ole "heikkous" vaan tarkoituksellista panssarointia valitun uhkakuvan mukaan silloin, kun vaunua tai sen lisäsuojausta on suunniteltu. Onhan Leo-2 kiilapalatkin vain metalli-elastomeeri-metalli levypaketteja, mutta raskaampia kuin em. venäläisten lisäpalikat, koska Leo-2 lisäpanssarointi on tarkoitettu vaakasuuntaiselta raskaalta uhkalta suojautumiseen. Siihen venäläiset käyttävät räjähtävää lisäpanssaria vahvan peruspanssarin päällä.
T-90 vaunun tornin päällä olevat lisäsuojat ovat aikanaan ehkä tarkoitettuja kuorma-ammusten bomblettien pieni-kal ontelopanoksia vastaan, joiden läpäisyä (100...150 mm RHA) voi leikata "helposti" yli 50%, jolloin jäännösläpäisy ei enää riitä katon varsinaisen läpäisyyn. Jos käytettäisiin räjähtävää elementtia, sen räjähdys ja elementin takalevyn isku peruspanssariin voisi aiheuttaa shokkiaaltomurtuman (spalling) vaunun katon sisäpinnasta (vrt. HESH-maalivaikutus) ja sekundäärisirpaleryöpyn vaunun taistelutilaan, jota miehistön olematon suojaus ei kestä eikä ehkä vaunukanuunan panoksien pahvikuoret. Tietenkin on selvää, että tuon kaltaiset lisäpanssarit eivät suojaa isoja, päältä hyökkääviä taistelulatauksia vastaan (Javelin, Spice, NLAV tai tykistön pst-ammuksien Bonus ja Smart tms uudehkot pst-taistelulataukset). T-90 vaunun suunnittelun aikaan (ehkä 1980 luku) uhka päältä on ollut nimenomaan kuorma-ammusten pienikaliiperiset bombletit.
Tämä vain spekulointina pohdittavaksi, ehkä kuitenkin panssarivaunu-ketjussa tai jossakin ampumatarvikeketjussa jatkot, kun menee tekniseksi asiaksi.
Jos putte aikoo jatkaa vielä muutaman vuoden "sotaa", niin hevossiitoloissa, aasitarhoissa ja kamelikasvattamoissa pitäisi olla täysimittainen astuminen päällä. Ei ole muuten kulkuneuvoja armeijalle enää jatkossa.^Eipä vaan paljoa zenäjän kykyyn käydä sotaa vaikuta tämäkään. Musikat joutavat kävelemään tai jos kiire on niin bussit kulkee, vielä noita ladoja ja vaikka sivuvaunu-uraleitakin löytyy.
Se on hassua mitä kaikkea taloudessa alkaa tapahtua kun valuutan ulkoinen kurssi pidetään keinotekoisesti vahvana mutta samaan aikaan inflaatio maan sisällä on todella kova. Tilannehan johtuu siitä että vatnikin arkisesta ostoskorista merkittävä osa on tuontitavaraa. Kun rupula on vanhva niin kauppakorin hinnat pysyy aisoissa. Inflaatio nostaa kuitenkin palkkoja niin näennäisesti vatnikilla menee hyvin. Mutta tämä nykytilanne on täysin kestämätäön kuten huomataan: kotimainen tuotanto karkaa kilpailukyvyttömäksi niin sisä kuin ulkomarkkinoilla. Palkkataso nousee nykyvauhdilla ohi länsimaitten aika pian. Ja tämähän ei ole mahdollista ryssälän bkt:lla niin alkaa ymmärtää miksi ruplan vaihto valuuttoihin on hyvin rajattua eikä tule ainakaan vapautumaan tulevaisuudessa. Mieluummin loppuu kokonaan.Venäjän kotimaisten lentokoneiden hinnat ovat nousseet rakettimaisesti ja voi pian olla, että matkustajapaikkaa kohti ne ovat kalleimmat hankkia ja ylläpitää, koska eivät ole länsimaisten koneiden kanssa samalla viivalla tilavuuden suhteen, tunnetusti huoltovälit on lyhyempiä ja polttoaineen kulutus korkeampi per lennetty kilometri. Mikäli koneiden hinnat ovat lähes tai jopa yli kaksinkertaistuneet niin sama koskee aivan takuulla myös varaosia.
Se on hassua mitä kaikkea taloudessa alkaa tapahtua kun valuutan ulkoinen kurssi pidetään keinotekoisesti vahvana mutta samaan aikaan inflaatio maan sisällä on todella kova. Tilannehan johtuu siitä että vatnikin arkisesta ostoskorista merkittävä osa on tuontitavaraa. Kun rupula on vanhva niin kauppakorin hinnat pysyy aisoissa. Inflaatio nostaa kuitenkin palkkoja niin näennäisesti vatnikilla menee hyvin. Mutta tämä nykytilanne on täysin kestämätäön kuten huomataan: kotimainen tuotanto karkaa kilpailukyvyttömäksi niin sisä kuin ulkomarkkinoilla. Palkkataso nousee nykyvauhdilla ohi länsimaitten aika pian. Ja tämähän ei ole mahdollista ryssälän bkt:lla niin alkaa ymmärtää miksi ruplan vaihto valuuttoihin on hyvin rajattua eikä tule ainakaan vapautumaan tulevaisuudessa. Mieluummin loppuu kokonaan.
Kyllähän tässä ryssän virtuaalitodellisuudessa alkaa olla niin moni talousasia risitssä keskenään että alkaa tulla propagandaosastolla hiki kun selittää tilannetta läntisille talousasiantuntijoille lukuina. Totuus on jo nyt että kyse on komentotaloudesta jossa valuuttakurssi ja kaikki muut talouden luvut päätetään kremlissä. Sitten kaikki näyttelee että luvut olisi totta.
Äläs ny.Taloushan ei ole tsaari Putlerin vahvinta osaamisaluetta.
Sitähän se pelkää. Siksi sota Ukrainassa jatkuu vaikka loputtomasti, kunhan se sujuu edes jotenkuten.Luulis että tällainen oman maan tuhoaja siirretään sivuun ja taloudesta enemmän tajuavat ottaisivat ohjat käsiinsä.
Hyvä vaan jos talouden merkitys maailmassa on suurempaa kuin aseiden merkitys.
Pelkästään Euroopan biokaasupotentiaali on niin suuri, että sillä pystyttäisiin kattamaan 80 % ennakoidusta kaasun kulutuksesta 2040-luvulla.
Nykyinen tuotanto on 22 miljardia kuutiota (2023 data) ja se tavoitetaso vaatisi 101 miljardia kuutiota vuosittain. Aikaa on siis 17 vuotta ja volyymin tulisi nousta keskimäärin 4.6 miljardilla kuutiolla vuositasolla.
Tanskassa jo noin 40 % kaasun kulutuksesta on biokaasua tämän jutun mukaan.
![]()
Tønder Biogas: Denmark’s new biogas plant - Nordic Investment Bank
Supplying roughly one-fifth of Denmark’s total biogas demand, a Tønder Biogas is poised to become a cornerstone of the national gas grid.www.nib.int
Etelä-Euroopassa missä maatalouden puolesta on paremmat edellytykset biokaasun tuotantoon on asiat vähän enemmän lasten kengissä, Italiaan on vasta rakennettu ensimmäinen tuotantolaitos.
![]()
CycleØ announces construction of its first biogas plant in Italy
CycleØ announces the construction of a new 500 standard cubic metres per hour biomethane plant in Italy. The plant is financed, owned, and operated by CycleØ.www.cycle0.com