Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Ryssän isoin sementin valmistaja siirtyy 18 tehtaassa 4 päivän työ viikkoon ja päälle siihen alentaa palkoja 20 %.

edit:


kamaz on tässä mukana, isoin ryssän autovalmistaja teke viime vuonna 800 miljoonaa dollaria plussaa, tänä vuonna 25 miljoonaa dollaria miinusta ja toi miinus luku on Q1 kun ei vielä Q2 julkaistu pörssi romahduksen pelossa.
 
Viimeksi muokattu:
Taloussodan epäonnistumista kuvaa hyvin, että ryssällä riittää edelleen miljardeja joilla maksaa pohjois-korealle tuesta:

Niin no 172 miljardia laitettas tänä vuonna valtion / sotatalouden piikkiin.


Budjetti alijäämä tosin ei ole kun 15 miljardia heinäkuun lopuun.


Mutta mitäs tuossa. Kun kaikki ulkomaalainen raha tungetaan sotaan, niin samahan se paljonko niitä ruplia menee dollareissa. Mutaa liekkö ongelmaa ollenkaan. Tosin minkä sille mahtaa kun ympäri ryssälää noin 50 % valtion palkoista on maksamatta(siis ruplia?). Yksityis sektori sukeltaa joka allalla. Mutta ei ne sanktiont pure ollennekaan. ryssän kolme isointa pankkia pitää noin 60 % isoista yrityksistä elossa ja noista 3 isoimmasta valtion joutu jo ihden pelastamaan tunkemalla 15 triljoonaa ruplaa markkinoille. että ei tossa mitään .
 
Venäjän rautateiden kauko-idän alueella on vuoden seitsemän ensimmäisen kuukauden aikana kuljetettavien konttien määrä tippunut 8,3% verrattuna viime vuoden samaan ajanjaksoon. Erityisesti koneiden, työstökoneiden ja moottorien määrä on vähentynyt kuljetuksessa.

Far Eastern Railway records 8.3% decline in container shipments since the beginning of the year​


Container shipments on the Far Eastern Railway (FEZ, a branch of Russian Railways) in January-July decreased by 8.3% compared to the same period last year, the carrier's corporate communications service reported. A total of 656 thousand twenty-foot equivalent containers (TEU) were transported in all types of traffic, including 123.8 thousand TEUs sent in domestic traffic (a decline of 2.3%).

According to the Far Eastern Railway press release, the number of loaded containers amounted to 599.3 thousand TEUs, which is 9.2% less than the figure for the first seven months of 2024. These containers transported 7.2 million tons of cargo (a decline of 4.5%).

In particular, the carrier shows a reduction in the loading of machines, machine tools and engines in containers by 10.4% (up to 92.2 thousand TEU), metal products - by 2.1% (up to 80.9 thousand TEU). At the same time, non-ferrous ore and sulfur raw materials were loaded more by 8.2% (3.1 thousand TEU), consumer goods - by 5.2% (86.5 thousand TEU), paper - by 20% (18.8 thousand TEU), other food products - by 4.2% (18.5 thousand TEU), refractory materials - by 40% (2 thousand TEU), agricultural machinery - by 11.7% (2.5 thousand TEU). Earlier, the Far Eastern Railway showed a reduction in total loading in January-July by 4.6% compared to the same period last year, to 41.8 million tons. Freight turnover for the reporting period increased by 2.3%, to more than 142.2 billion tariff ton-kilometers.
https://www.kommersant.ru/doc/7960264
 
Se on menoa kun Rusal painui myös tappiolle vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Nousevat kulut, varmasti erityisesti sähkö sekä rahtimaksut ja lainojen korot on ne kipupisteet jotka ovat jatkossakin riesana.

EU-alueen tuontikiintiöthän eivät vielä juurikaan tuohon ensimmäiseen puoliskoon vaikuttaneet, mutta loppuvuoden aikana ehtivät jo jossain määrin leikata tuontia ryssälästä ja isoin sähkön hintakorotus tuli sekä pienkuluttajille että teollisuudelle heinäkuun alussa.

Saapa nähdä kuinka rumaksi toinen puolisko menee kun tuonkin yhtiön mittakaavassa mitään helppoja korjausliikkeitä ei ole olemassa.


Polttoaineen vientikieltoa jatketaan syyskuulle ja pienten jalostamojen osalta vielä lokakuullekin. Kertonee, että tilanne on pahempi kuin normal katastrof.

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top