Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heh ... en toki, huispaaja-tasolle pääsee vasta monien vuosien päästä, joten jos nyt ihan vaan tällä prospect-tasolla mennään.
Tässä on uusi karahvini ja varmaan vanhentunut konjakkini:
Itse en huomanut kyllä että konjakkini maku on pahentunut, vaikka korkkasin sitä ajat sitten, sekoitin sitä sekä kahviin ja välillä kaakaon ja hyvin meni alas, laittoin sekaan kookos sokeria ja maitoa ja varmuuden vuoksi vaahdotin maitovaahdottimella
Jalojuoman maku oli läsnä kaikesta huolimatta
(Karahvini on paljon kauniimpi luonnossa, ja hinta mitä maksoin sitä on 10 euroa, uskokaa tai ei, näin hienosta karahvista se ei todella ole mielestäni paljon, pohjassa on vain muuttama ikänaarmu, mutta se kuuluu asiaan)
Pitää nostaa hattua Alkolle, Suomessa sentään myydään oikein laatutavaraa, etten sanoisi 007-tasoista sampanjaa (tätä ei kuitenkaan nähty elokuvissa).
Nyt ei olekaan tarjolla mitään non-vintage tynnyrinpesuvettä
Bollinger Vieilles Vignes Françaises 2004
http://www.alko.fi/tuotteet/553267/
http://viinihullu.blogspot.fi/2016/01/bollinger-vieilles-vignes-francaises.html
"blanc de noirs"
Tuohon hintaan pitäis maistua taivaalliselta...
Olen juonut kallista sampanja (oliko Dom Perignon, en muista) ja oli liian kuivan hapan minun makuuni, join sitä ja muistin ihanan makeahkon ruusulle maistuvan Asti Spumante kuohuviinia, edullista ja aromikasta ja makeahkoa. En sulje pois jos joisin vain kallita laatuja, niin olisin aistinut eroa halvempien varrattuna, mutta tälläinen kokemus. Olen toisenkin kerran juonut jotain hyvin kallista, ja saman muistan. En kokenut mitään riemua, paitsi tunne että "jaa oikein hienoa juodaan", josta pitää olla erittäin tyytyväisen näköinen.Pitää nostaa hattua Alkolle, Suomessa sentään myydään oikein laatutavaraa, etten sanoisi 007-tasoista sampanjaa (tätä ei kuitenkaan nähty elokuvissa).
Nyt ei olekaan tarjolla mitään non-vintage tynnyrinpesuvettä
Bollinger Vieilles Vignes Françaises 2004
http://www.alko.fi/tuotteet/553267/
http://viinihullu.blogspot.fi/2016/01/bollinger-vieilles-vignes-francaises.html
"blanc de noirs"
Olen juonut kallista sampanja (oliko Dom Perignon, en muista) ja oli liian kuivan hapan minun makuuni, join sitä ja muistin ihanan makeahkon ruusulle maistuvan Asti Spumante kuohuviinia. En sulje pois jos joisin vain kallita laatuja, niin olisin aistinut eroa halvempien varrattuna, mutta se oli kokemus. Olen toisenkin kerran juonut jotain hyvin kallista, ja saman muistan. En kokenut riemua, paitsi tunne että jaa oikein hienoa juodaan, josta pitää olla erittäin tyytyväisen näköinen.
Käytää niitä kahvin, tai irishkahviinNoinhan se yleensä menee. Makeat kuplajuomat ovat ensin alkuun ihan OK, mutta jos niitä jonkin aikaa särpii, ne alkavat tökkiä. Seuraavaksi ostat kokeeksi puolikuivan kuoharin ja kylläpäs onkin hyvää. Sitten ostat koemielessä lekan brutia ja se vasta iellyttääkin. Joku kerta tämän jälkeen sitten sinulle tarjotaan halpaa samppanjaa, brut tietysti, ja huomaat heti eron kuplien rakenteessa ja makujen moninaisuudessa. Pian sitten ei oikein kelpaakaan kuin samppis; mahdollisesti löytyy jokin cava, prosecco, sekt tai Burgundin/Elsassin cremant, joka vielä kelpaa. Nippa nappa.
Pysykää siis kaukana kuivemmista kuohuviineistä! Muuten löydät pian itsesi handelista samppanjahyllyn edessä katselemassa uutuuksia ja pohtimassa, otatko ruokajuomaksi Jacquesson cuvee 739:n vai sittenkin Nicolas Feuillatte Brut Excellencen ja pidät kaapissa kylmänä vähintään kahta pientä Pannieria ja yhtä Tzarine-lekaa, ihan kaiken varalta. Siitä se alamäki alkaa.
Toisaalta totta on myös, että täysin oudolle nuo hienoudet menevät pitkälti hukkaan. Minussa esimerkiksi menee hieno viski tai konjakki aika lailla haaskioon, kun en ole alaan ensinkään perehtynyt.
Mielipiteitä VAT 69:stä ? Blended-laatua oleva skottiviski. Hintaluokka noin 20 egeä Alkossa. Tuttu Taistelutovereista. Kapteeni Nixonin lemppari. Toimii minusta hyvänä arkiviskinä.
Katso liite: 8782
Käytää niitä kahvin, tai irishkahviin
Entä mihin kategoriaan kuuluu Keltainen Leski Veuve Clicquot Brut Yellow Label sampanja? Nyt muistin että sitä join kaikista eniten, sitä on kyllä aikaa..Jostain syystä muistan neuvosto "sampanjan" makua..minusta sekin oli ihan ok.
Jäin ihmettelemään miksei korkki poksahtanut..osaatko kertoa?
Tämä nyt ei laatujuoma asia ole mutta muistaako kukaan Vinetto viiniputelin ja sen etiketissä olevat punaiset pallot? Muistaako kukaan montkako palloa etiketissä oli..? Ja miksi "alan miehet" Vinettoa kutsuivat..?
Palloja näyttää olevan 42. Lempinimi voisi siis olla vaikka "elämän tarkoitus", mutta en oikein tässä kontekstissa usko...
Veuve Clicquot Brut on mielestäni ihan OK keskiluokan samppis. Tasavarmaa laatua, ei yllätyksiä, mutta eipä suurempia nyanssejakaan, joita voi pienemmiltä merkeiltä odottaa. Ihan hyvä valinta, ei pettymyksen vaaraa.
Kuten @Herman30 sanoi, jäähdytetty samppanja ei paljoa poksu. Syytä ottaa kuitenkin kädellä vastaan, siltä varalta että korkki sittenkin yrittää poistua vauhdilla. On sitten eri asia, jos sitä haluaa suihkia ympäriinsä kuin formulakuski.
Hiukan muuten hämmästyin taannoin, kun Kotkan Vaustissa tarjoilija avasi samppanjapullon miekalla.