Laatujuomatopiikki

Mielipiteitä VAT 69:stä ? Blended-laatua oleva skottiviski. Toimii minusta hyvänä arkiviskinä.
Joo, tästä voisin olla samaa mieltä. Takavuosina kun ei enää tullut niin osteltua mallasviskejä kustannussyistä, niin jonkin aikaa kahlasin läpi sekoitteita. VAT 69 jäi sieltä mieleen ihan positiivisesti. Mä yleisesti karsastan niitä viskejä missä on voimakkaat piikit eikä lähde välttämättä edes teelusikallisella vettä, mutta tuosta jäi sellaisenaan ihan positiivinen kuva.
Pitäisköhän ostaa huomenna....? :rolleyes:
 
Joo, tästä voisin olla samaa mieltä. Takavuosina kun ei enää tullut niin osteltua mallasviskejä kustannussyistä, niin jonkin aikaa kahlasin läpi sekoitteita. VAT 69 jäi sieltä mieleen ihan positiivisesti. Mä yleisesti karsastan niitä viskejä missä on voimakkaat piikit eikä lähde välttämättä edes teelusikallisella vettä, mutta tuosta jäi sellaisenaan ihan positiivinen kuva.
Pitäisköhän ostaa huomenna....? :rolleyes:

Tässä kun parhaillaan maistelen tuotetta, niin totean ettei ole lainkaan kehnoa parinkympin viskiksi. Luonnetta löytyy jo ihan kohtalaisesti kuin myös makua. Mallasviskien savuisuus ja turpeisuus toki puuttuu, mutta eihän sitä kaikkea herkkua nyt tässä hintaluokassa ole saatavilla.

Sanoisin, että VAT 69 on hyvä "kännäysviski" jota kehtaa juottaa illanistujaisissa myös kavereillekin. Siis sellaisille junteillekin, jotka eivät ymmärrä viskeistä yhtikäs mitään (ja joille et viitsi tarjota laadukkaampia mallasjuomia).
 
Tulikomento on oikeassa, näitä "perustason" aivan asiallisia viskejä on paljon, omasta historiasta eli vuosikymmenten varrelta löytyy mm. Ballantines, Teachers, Doctors Special, Seagrams, Bells, Jack Daniels, Four Roses, onhan näitä vaikka kuinka paljon ainakin kerran maistettuna.
 
Mitäpä te viskisiepot sanotte Johnnie Walker Red Labelista? Itse enempi konjakkimiehenä en ehkä osaa arvioida tämän sortin juomia, mutta minusta tuo oli aivan luokatonta kuraa; maku raaka kuin kesken käynyt kilju. Huonoin viskikokemukseni ikinä.
 
whiskey_auchentoshan_heartwood_1l_8642967.jpg


Tuollaista on nyt menossa. Mitä mainiointa laatujuomaa pikku tissutteluun :D


No, nyt on Tactical siirtynyt "oikeisiin" laatujuomiin, "testivoittajan" kanssa pärjää helposti :D

Ja kyllä, pikku naukkailuun tuo sopii aivan mainiosti.

Tällä firmalla on myös runsaasti kohtuullisen harvinaisia (ja kalliita) juomia tarjolla, joista me tavikset voimme vain haaveilla :(
 
Mitäpä te viskisiepot sanotte Johnnie Walker Red Labelista? Itse enempi konjakkimiehenä en ehkä osaa arvioida tämän sortin juomia, mutta minusta tuo oli aivan luokatonta kuraa; maku raaka kuin kesken käynyt kilju. Huonoin viskikokemukseni ikinä.

Olen samaa mieltä. Punainen Joni Jalkamies on kehno merkki. Black Labeliä en ole maistanut, mutta punainen on tosiaan viskien "ruisleipää." Maistuu keskentekoiselta. Tätä merkkiä ostan paremman puutteessa korkeintaan Finnairin lennoilla suun kostukkeeksi (kun finski ei yleensä parempaa tarjoa).
 
No, ei se Johnnie Walker Red Label ole sentään aivan kelvotonta. Kun ostat peruskamaa, saat sellaista. Sama periaate pätee moneen muuhunkin tavaraan kuin viskiin.
Jos taas haluaa jotain erikoisempaa, niin JW Double Black Label on hyvä paikka aloittaa. Ainakin savut on kohdillaan.
 
No, ei se Johnnie Walker Red Label ole sentään aivan kelvotonta. Kun ostat peruskamaa, saat sellaista. Sama periaate pätee moneen muuhunkin tavaraan kuin viskiin.
Jos taas haluaa jotain erikoisempaa, niin JW Double Black Label on hyvä paikka aloittaa. Ainakin savut on kohdillaan.

Kröhöm. Lisäys vielä edelliseen viestiini.

Tämä kaveri puhuu asiaa. Vanha 60-luvun Red Label oli ihan asiallista, mutta nykyinen on jo kyllä aika karmeaa keskenkäynyttä tavaraa. Sopii nauttia korkeintaan jäiden kera. Ja Finnairin lennoilla paremman puutteessa.

 
No, ehkä olen turhan nirppanokkainen juomien suhteen, mutta skottilaisesta blended-kamasta on kuitenkin ainakin Chivas Regal ja Cutty Sark tuntuneet olevan aivan eri luokkaa kuin tuo Kävelijä. Se jäi historiaan ainoana viskinä, jonka olen kaatanut maahan.
 
No, täytyy sanoa, etten ole maistanut Red Labelia ainakaan viimeiseen 20 vuoteen, joten ehkä aika kultaa muistot (?)
Maahankaataminen osoittaa kuitenkin aika reipasta asennetta.
 
Minusta ei ole mitään syytä juoda ainetta, joka maistuu suorastaan pahalta. Jos kyseessä on kerran nautintoaine, on kohtuullista edellyttää siltä edes jonkinlaista makuelämystä.
 
No niin, taas on tullut nautittua riittävästi, jotta voi kirjoitella tähän kin aiheeseen!

Onko se merkki lähestyvästä alkoholismista, jos turvautuu Alkon väkeviin viineihin? Nehän on tunnetusti todistetettu halvimkakis känniksi tässä maassa: http://www.isokaato.com/top2.php

/Huhta lopettaa päivystysvuorunsa.
 
Itse tossa opiskelin, niin jännä tämä tislattujen alkoholien kulku. n. 1800 luvulle saakka rypäleistä tehdyt juomat ja tislatut hallitsi ns. markkinoita. Mutta sitten iski joku hiton rypälekirva ja romahdutti konjakkien, viinien yms saatavuuden. Sen ansiosta esim Gin ja Whisky pääsivät markkinoille, koska GB hallitus suosi niitä verotulojen takia. Aina ihmettellyt miksi yleisimmät viski tislaamot on perustettu 1800-1880 välillä.
Seuraavaksi jatkamme tutkimuksia, millon ihminen oppi tislaamaan.
Ainiin viskin ystäville tuli joskus 15-20 vuotta sitten Johnnie Walker JR ohjelma ruotsin kieliseltä Ylen kanavalta missä hän esitteli omaa tislaamo tuotantoa ja omaa viski kokoelmaa. N. 700 pulloa. Puhui paljon myös viskien eri mauista, ylämää, alamaa, saaristo yms. Ja nauttimistavoista, viski + vesilasi, viskijäillä, viski raakana yms. Ja hänellä oli monia viskejä eri tilaisuuksiin, perseet olalle, takan ääressä kirjan kanssa, seurajuominen yms. Kirjo oli laaja. Mutta yhdessä asiassa oli samaa mieltä kuin minä, Bourbonit ei ole Viskejä :)
 
Heh, oikein Böurbon casks -- tyyli säilyttäen.
Oletkos Tactical maistanut tuota ? Laatua vai petroolia ?
 
Back
Top