Laatujuomatopiikki

ruåtsilaisen Mackmyran tislaamaa whiskyä.

Onhan mielenkiintoinen tieto kun ottaa huomioon että mediassa Lemmy ainakin oli aina J Daniels -mies. Nyt alkoi todella kiinnostamaan, että millaista tuotetta ruåtsalaiset ovatkaan saaneet aikaiseksi ?!

87c3acd5fc274586b7e205738fddb803.jpg

Disclaimer: Anteeksi tämän merkin kuvan postaamisesta Laatujuoma-palstalle, perusteena on kuitenkin keskustelusisältö jonka johdosta viittaus on tarpeellinen.


.
 
Onhan mielenkiintoinen tieto kun ottaa huomioon että mediassa Lemmy ainakin oli aina J Daniels -mies. Nyt alkoi todella kiinnostamaan, että millaista tuotetta ruåtsalaiset ovatkaan saaneet aikaiseksi ?!

87c3acd5fc274586b7e205738fddb803.jpg

Disclaimer: Anteeksi tämän merkin kuvan postaamisesta Laatujuoma-palstalle, perusteena on kuitenkin keskustelusisältö jonka johdosta viittaus on tarpeellinen.


.

Olen henkilökohtaisesti nähnyt miten Monsters of Millenium Turun rock konsertissa, jossa soitti Mötörhead, Dio ja Manowar, miten Lemmylle lähdettiin vartavasten hakemaan "back stagelle" Jack Daniels whiskyä...viinakaupat olivat tietenkin jo kiinni mutta kyllä sitä vaan Turunkokoisesta "kauppalasta" vaan viikonloppun iltanakin löytyi...:p

https://it.wikipedia.org/wiki/Monsters_of_the_Millenium_Tour
 
Viimeksi muokattu:
Kerroppa sika, kun olet maistellut tuota Jamesonia, että oliko minkälaista. Olen hypistellyt tuota samaa cäskmeitsiä monta kertaa, mutta vielä jäänyt hankkimatta ....
 
Caol Ila 12v. Eka paukku oli itselle hienoinen pettymys, tai pikemminkin muistutus siitä miten ei pidä maistella internetissä muiden kuvailuja. Kyllä minä sen Laatujuomaksi lasken ja seuraavan paukun maistelen sitten tarkemmin josko mieli muuttuu. Suurta huvitusta porukassa aiheutti tuon nimen lausuminen kun laatikko jossa pottu tuli kerrottiin että Caol Ila lausutaan Cull eela. Pullo naamaan ja kulli eellä iltaan siis :D

Talisker 10v oli myös uusi tuttavuus ja paukun perusteella siitä voi syntyä pitempikin suhde. Vaikka prosentteja on melkein 46 niin ei suussa tuntunut viinan makua, muita makuja kylläkin ja ennenkaikkea miellyttäviä sellaisia. Viskien linnunmaitoa siis. Pitää vielä vesitilkan kanssa maistella.

Kuulemma voi vieraan korvaan kuulostaa kummalta kun äijäporukassa puhutaan miten "se kuustoistavuotias oli tiukkaa tavaraa" ja "kymmenvuotiasta on maisteltu." :p
 
Caol Ila 12v. Eka paukku oli itselle hienoinen pettymys, tai pikemminkin muistutus siitä miten ei pidä maistella internetissä muiden kuvailuja. Kyllä minä sen Laatujuomaksi lasken ja seuraavan paukun maistelen sitten tarkemmin josko mieli muuttuu. Suurta huvitusta porukassa aiheutti tuon nimen lausuminen kun laatikko jossa pottu tuli kerrottiin että Caol Ila lausutaan Cull eela. Pullo naamaan ja kulli eellä iltaan siis :D

Talisker 10v oli myös uusi tuttavuus ja paukun perusteella siitä voi syntyä pitempikin suhde. Vaikka prosentteja on melkein 46 niin ei suussa tuntunut viinan makua, muita makuja kylläkin ja ennenkaikkea miellyttäviä sellaisia. Viskien linnunmaitoa siis. Pitää vielä vesitilkan kanssa maistella.

Kuulemma voi vieraan korvaan kuulostaa kummalta kun äijäporukassa puhutaan miten "se kuustoistavuotias oli tiukkaa tavaraa" ja "kymmenvuotiasta on maisteltu." :p

Tästä Taliskerista sanoisin, että kaikkiaan ihan kelpo ainetta. Savuisuutta ja tervaa ei löydy samassa määrin kuin esim. Laphroaigista ja muista vastaavista. Sen sijaan sanoisin, että Taliskerissa maistuu suolaveden pärskeet.

talob_10yo.jpg
 
Joo, heti tulee suuhun sellainen suolainen, ehkä vähän toffeemainen maku ja lopuksi sitten se savuisuus.

Laphroaig on viskeistä se oma lempi-aine. Mukavan savuisaa. Big Peat whiskyssä on savuisuus viety maksimiin. On kuin savupiipun läpi olisi tislattu.
 
Taliskeria täälläkin ja isossa mukissa tällä kertaa. Olipa perkeleellinen viikko, alkuun maistui levättyneelle märälle pahvilaatikolle kuten Talisker ja lopulta voiton maku voitti. Cheers!
 
Pitaa vaan varhaisessa vaiheessa paattaa etta taa menee nyt, mietit mita tahansa myohemmin... kun rinkka haviaa pudotettuna parisataa metria alemmalle olevalle tasanteelle, pitaa vaan tajuta etta olen kohta itse tuolla. Ja elavana.
Naista jutuista on suomalaiset reservilaiset tehty, ne LJK:n napapiirijutut on ihan hurjia... ei tulisis edes mieli kokeilla, mutta todella hienoa etta kaverit tekee sen ja testaa varusteet samalla. Respect.
 
Ite asiassa, Jaskalta on tullut kans tuo "XXXX - Edition":

Jack-Daniels-Motorhead-Single-Barrel-expression-WEB.jpg

Ai ai, tulee mieleen kultaiset vuodet!

Ensimmäinen väkevänihän oli Jim Beam. Tapaukseen liittyy kaverien kesken toteutettu matka "Etelä-Helsingistä" takaisin Isänmaan kamaralle. Laivayhtiönä toimi Eckerö Line, ja tilasin laivan keulabaarissa annoksen bourbonia. Sen muistan, että asioidessani seuraavan kerran [samalla risteilyllä] baaritiskillä kysyin baarimikolta, mitä hän oli minulle kaatanut: Jack Daniel'sia vai Jim Beamiä. Siinä samassa sain valistusta, että vain Jim Beam on varsinaisesti bourbonia, ja Jack Daniel's on pikemminkin vain whiskeyä.

Että tällaista elämänviisautta on minulla jakaa... :cool:

J.K. Jälkeenpäinhän on tullut maisteltua molempia. Mutta onhan se niin, että ensimmäisellä väkevällä on tietty symbolinen merkitys! Ei pahalla mut tahallaan...
 
Back
Top