Laatujuomatopiikki

Suomalainen gini valittiin parhaimmaksi kirkkaaksi alkoholiksi Yhdysvalloissa: ”Kaikki tietävät, että Suomessa tehdään maailman parasta giniä”
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006064695.html
Suomalaisia ginejä on palkittu viime vuosina arvostetuilla palkinnoilla.

Suomalainen gini on valloittanut maailmalla. Kerroimme esimerkiksi viime vuonna Kyrö Distillery Companyn voitosta Isossa-Britanniassa Gin Masters -kilpailussa, jossa suomalainen gini valittiin parhaaksi ei-kypsytetyksi giniksi yhteensä 40 ginin joukosta.

Kotimainen gini on saanut jälleen palkinnon. Arctic Blue Navy Strength Gin on voittanut tuplakultaa ja Best in Show -palkinnon World Spirit -kilpailussa San Franciscossa.

Palkinto on arvostettu Yhdysvalloissa. Kilpailun Best in Show -sarjaan kuuluvat kirkkaat, ei-kypsytetyt alkoholit, kuten esimerkiksi kaikki vodkat ja tequilat.

Tuomaristo maistaa sokkona

Kilpailun sivuilla kerrotaan, että tuplakulta-maininta tarkoittaa sitä, että tuote oli kilpailun kaikkien tuomareiden arvion mukaan kultamitalin arvoinen.


Tuomaristo maistaa tuotteita tietämättä niiden valmistajia ja tuotemerkkejä. World Spirit -kilpailun sivuilla kerrotaan, että koko kilpailussa oli yhteensä noin 3000 osallistujaa ympäri maailmaa.

– Kategoriamme reilun 1000 erinomaisen ehdokkaan joukosta suomalainen nousi jälleen huipulle, Mikko Spoof, Arctic Brand Groupin perustaja ja brändijohtaja riemuitsee.

Merkittävä sopimus Yhdysvaltoihin

Voitolla on konkreettisia vaikutuksia. Yllätykseksi hommiin olikin ryhdyttävä paljon nopeammin kuin alunperin oli ajateltu.

– Kokonaiskilpailun voiton myötä meille palkintona tuli merkittävä ketjusopimus Yhdysvaltoihin. Alkuperäinen suunnitelmamme oli mennä Yhdysvaltojen markkinoille vasta vuonna 2021, mutta nyt joudummekin aloittamaan saman tien, Spoof kertoo tiedotteessa.

– Kaikki tietävät, että Suomessa tehdään maailman parasta giniä, Spoof hehkuttaa.

World Spirit -kilpailua on järjestetty vuodesta 2000 alkaen.

Muita kansainvälisissä kisoissa palkittuja suomalaisia ginejä ovat Kyrö Distillery Companyn Koskue Cask Ginin ja Napuen lisäksi esimerkiksi HelSinGin.
 
Virolaisella puolella menty tänä iltana ja Sakun Taurus ja Guldi on kyllä tosi hyvää tavaraa.
 
Onko kukaan täällä real ale;n ystävä? Itse pyrin, kun Helsingissä olen, nauttia kyseistä juomaa. Yleensä kotimatkalla Haminasta kun on jokunen tunti ennenjuin juna menee pohjoista kohti. Erittäin vähäinen ja joskus lähes olematon hiilihappomäärä antaa juoman maun tulla esille. Kuin kotikaljaa mutta kitkerää.
Tällä hetkellä istunkin Kitty's pubissa. Liittykää hesassa olevat seuraan, olen täällä vielä parin tunnin verran. 16.24 lähtee juna. :cool:
 
Halleluja, mikä siunattu maku !
Eipä tarvitse enää ostaa sherryjä eikä portviiniä.....
Kuvahaun tulos haulle valamon kirkkoviini

.
 
Viime kesänä tuli maisteltua Napuen tehtaan giniä. Oli kyllä pirun hyvää gin tonicia. Nam.
Itse kävin koulun puolesta siellä viime syksynä visiitillä, jossa kerrottiin Iso Kyröön ja tislaamon historiaa ja heidän bisneksestään. Siellä saatiin sitten meillw otettiin valmista giniä isolla muoviämpärillä niistä metallisista jutuista joissa ne on tislauksen jälkeen. Opiskelijoiden kesken heiteltiin läppää että siitä Pohjanmaan kautta vaan.
 
Valvira estää maailman parhaan Ginin, suomalaisen Arctic Blue Navy Strengthin myynnin Suomessa, koska sitä mainostetaan EU-maissa. Tämä on aivan idioottimaista holhousta! Eiköhän foorumiveljien ja -siskojen ole aika täyttää sosiaalinen media Arctic Blue Navy Strengthiä ylistävillä kommenteilla! (Itse en ole vielä maistanut tuotetta, mutta suomalaista pienyrittäjyyttä tulee tukea ja seuraavalla ulkomaanmatkalla ostan varmasti kyseistä giniä).
 
Hellejuomaksi ostin Kukko Helles-olutta (5%).


Oikein hyvä helles-juoma. Maku parempi kuin useimmissa oluissa eikä ole niin raskasta tankattavaa kuin vaikka IPA-oluet.


Ainesosat ovat niin kuin pitääkin: vesi , ohramallas ja humala. Ei siis tärkkelystä, maltoosia tai jopa sokeria kuin jossain trendikkäissä oluissa.


 
@Loyd Päivän päätteksi kun päätin ostaa pari olutta niin kirjoituksesi perusteella otin Kukko Helles kun sitä nyt sattuin olemaan hyllyssä.
 
Onko kukaan muu maustellut Brooklyn panimon IPA-oluita? Ne on tosi hyviä mielestäni.
 
Ei enkä kovin äkkiä tulekaan, minulla on allergia pikkupulloille. Oluen pitää olla vähintään puoli litraa.
 
Olen täysin jämähtänyt S Marketin omaan merkkiin "Kotimaista" - Lager ja Vehnäolut molemmat aivan loistavia. Tota vehnää vaan saa aika harvasta smarketista.
Eniwei, kesä on pelastettu ja lomajanolle on ratkaisu.
.
 
Plusmerkkinen ääni Napouen ginille. Useampi pullo tullut ostettua. Edelleen toimii. Tämä on suomalaista laatua siis. Kyrö Distillery paljastuu tekijäksi.
 
Joku vuosi sitten "löysin" tämän viinin.

Eräs alkon asiantuntija oli maininnut tämän, kun kysyttiin mikä on hinta- laatusuhteeltaan paras viini. Silloin hinta oli noin kympin, nyt vähän enemmän.

rosemount_diamond_label_shiraz.png
 
Back
Top