Laatujuomatopiikki

Tänään jopa helteissä Tampesterissa testattu:

12 c Chilelästä valkoviiniä ala Rooster
loput Spiritea; ei missään nimessä Zero:a, koska maistuu ihan oksennukselta.

Mukava iltapäivän terassikännin juoma eikä maksanut kuin jotain 6e.

Jotta heps; kyttälaitoselle huomenna aamusta; meen vissiin bussilla ...
 
Tähän voin kirjoittaa että se paras kalja on mannersuomen Lapin kulta 4,2%, todella hyvä...(tai oliko se 4,5%, en muista)
 
Hejsan kirjoitti:
Tähän voin kirjoittaa että se paras kalja on mannersuomen Lapin kulta 4,2%, todella hyvä...(tai oliko se 4,5%, en muista)

Tuon tiedon valossa alan vahvasti uskoa että Hejsan on äiti-Venäjän palkkaama vakooja. (Eihän lappari ole hyvää)
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Tähän voin kirjoittaa että se paras kalja on mannersuomen Lapin kulta 4,2%, todella hyvä...(tai oliko se 4,5%, en muista)

Tuon tiedon valossa alan vahvasti uskoa että Hejsan on äiti-Venäjän palkkaama vakooja. (Eihän lappari ole hyvää)

:D...minä olen kuulu että venäjällä vain juodaan viinaa...vodka....

Joo jos vertaa mannersuomen Lapin kulta ruotsiin systembolagetin Lapin kultiin (toki on valmisteltu suomessa, Lahdessa) niin on eroa....ja paljon...toki ruotsin on 5.2%
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Minä en niinkään pidä kovin voimakkaista juomista. Oma lempparijuomani lienee vaalea ja raikas hoegaarden vehnäolut. Sitruunalla tietenkin. Erityisesti baarissa oivallinen ja virkistävä juoma. Saatavilla ainakin alkosta. Hinta lienee 3,37 €/0,33l pullo.

tekniset tiedot: http://www.alko.fi/tuotteet/725704/ :)

Ainakin Helsingissä (ja luultavasti muissakin isommissa kaupungeissa) on paikkoja, joissa tuota saa hanasta. Hyvä olut kieltämättä.
 
Jaha investointia pitää tehä,kotiuttaa a-tarvikemyymälästä 10v laphroaigia jälleen.
 
Näin näyttä Lapin kullan pullot Ruotsissa

Lapin-Kulta-bier1440.JPG
 
pstsika kirjoitti:
Kaukovittuilija kirjoitti:
Minä en niinkään pidä kovin voimakkaista juomista. Oma lempparijuomani lienee vaalea ja raikas hoegaarden vehnäolut. Sitruunalla tietenkin. Erityisesti baarissa oivallinen ja virkistävä juoma. Saatavilla ainakin alkosta. Hinta lienee 3,37 €/0,33l pullo.

tekniset tiedot: http://www.alko.fi/tuotteet/725704/ :)

Ainakin Helsingissä (ja luultavasti muissakin isommissa kaupungeissa) on paikkoja, joissa tuota saa hanasta. Hyvä olut kieltämättä.

Kuin myös Rovaniemeltä saa muutaman pubin hanoista,mitä mainioin olut.
 
Tuli tässä mieleen sellainen ajatus, että voisi ehkä ostaa yhden Camelpackin lisää ensi kesän pussikaljoittelua ja ulkoilmadokaamista varten. Tuollainen 3 litrainen pussi täynnä halpaa viiniä tai kossua ja appelsiinimehua voisi olla ihan pätevä ratkaisu, koska ei tarvitsisi varoa juoman kaatumista ja voisi esim. makoilla rennosti ja hoitaa nesteytyksen letkun kautta.
 
Camelbakin ohjeissa muuten lukee: Ethän käytä alkolituotteita tämän Camelbak-tuotteen kanssa, MUTTA jos käytät, huomioithan että alkoholin pintajännitys on pienempi kuin vedellä. Alkolia saattaa vuotaa kierteiden välistä pieniä määriä. (näin siis suoraan käännettynä) :D

Omituista että tuollainen kohta on sieltä päähän jäänyt...
 
Tuli tässä mieleen sellainen ajatus, että voisi ehkä ostaa yhden Camelpackin lisää ensi kesän pussikaljoittelua ja ulkoilmadokaamista varten. Tuollainen 3 litrainen pussi täynnä halpaa viiniä tai kossua ja appelsiinimehua voisi olla ihan pätevä ratkaisu, koska ei tarvitsisi varoa juoman kaatumista ja voisi esim. makoilla rennosti ja hoitaa nesteytyksen letkun kautta.
Aivan mainio idea!
 
Ainakin Platypus-lättyjen korkki pitää tiukankin nätisti sisällään. Joskus jossain isot pojat ehkä ottivat vettä Kamelista mutta viihdettä Platysta...
 
Jahas, foorumin loppasuut. Pari järkevän hintaista konjakkia olisi meininki hankkia. Ehdotuksia:
 
Jahas, foorumin loppasuut. Pari järkevän hintaista konjakkia olisi meininki hankkia. Ehdotuksia:

Mikä on järkevä hinta? Alle kaksi kymmentä egee?

Courvoisier on todella hyvä, mutta mulla ei ole mitään tietoa mitä se maksaa kotimaassa. Hennesey VS on toinen mitä suosittelen lämpimästi.
 
Lasissa emännän tuomaa Glenfiddich 12 yo-viskiä. Ihan suunmukaista. Seuraavaksi vuorossa varmaankin Larsen Xo-konjakki.
 
Lasissa emännän tuomaa Glenfiddich 12 yo-viskiä.

Harva nainen muuten ymmärtää viskeistä mitään. Olen erehtynyt tarjoamaan naiselle laatuviskiä, joka on mennyt naamariin kuin tequilapaukku. Ei siinä mitään, sillä juotavaksihan se on tarkoitettu, mutta jos tarkoitus on käyttää elämän vettä vain päihteenä ilman aikomustakaan havainnoida makua, tuoksua ja aromeita, niin siihen sopisi ihan yhtä hyvin joku halpa blendedkin.

Sama pätee sellaisiin miehiin, jotka huuhtovat konjakin makua kahvilla. Pirunmoista tuhlausta tarjota tuolloin laatuaineita, koska toinen ei kiinnitä mitään huomiota siihen juoko *** Jallua vai Martell XO:ta...

350px-Spiritu_Fortis.JPG


Tämä on ihan kelpo ainetta illanistujaisissa ja henkilöiden juottaminenkin on aika iisiä jos sellaista haluaa harjoittaa. Saatavuus on valitettavan heikko, sillä he jotka tuota saavat käsiinsä juovat sitä myös itse eikä trokaaminen ole kovin järjestelmällistä.

”Lääkinnälliset” ja ”tieteelliset” käyttötarkoitukset ovat näppäriä kiertoilmauksia. Jos se olisi tarkoitettu johonkin muuhun kuin juotavaksi, niin se olisi denaturoitu.
 
Back
Top