Ei millään pahalla mutta kyllä maantieto on monella hukassa jos ei kuvasta Turuksi tunnista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OT: Jopa tamperelainen tunnistaa TuruksiEi millään pahalla mutta kyllä maantieto on monella hukassa jos ei kuvasta Turuksi tunnista.
Ei millään pahalla mutta kyllä maantieto on monella hukassa jos ei kuvasta Turuksi tunnista.
Aa, luulin sinua turkulaiseksi. No Pansiossa olet ainakin palvellut.Onhan noilla nurkilla liikuttu muttei aina selvin päin.
Aa, luulin sinua turkulaiseksi. No Pansiossa olet ainakin palvellut.
Enpä kyllä ole sieltä päinkään kotoisin.
Tulevaisuudessa vähn enemmän:
Suomen suurin järvi sai kauan kaipaamaansa jättipotin – Venäjälle johtava kanava tuo Saimaalle liki 100-metriset alukset
Esimerkiksi Itämereltä saadaan käyttöön uusia pidempiä aluksia välittömästi Saimaan kanavan uudistuttua.yle.fi
Toivottavasti venäläisten kuvantavat hakupäät olisi yhtä huonosti koulutettujaTässä ketjussa taisi vahingossa paljastua palstan tietäjien taso.
"mikä maa? kanada"
Kuvantava tai ei. Hyvä tai huono. Matkanteko loppuu kuitenkin siihen kun tulee ESSM käkättimeen. Tai sitten 57:n 3P.Toivottavasti venäläisten kuvantavat hakupäät olisi yhtä huonosti koulutettuja
Pohdin tässä, että onko Hämeenmaa-luokka kaikkineen loppuun käytetty, kun siitä luovutaan LV2020:n myötä? Teräsrungothan lienevät kestävämpiä, niin mietin vain, että onko niille tarkoitus löytää jotain jatkokäyttäjää, esimerkiksi Virollehan ne voisivat ehkä kelvata?
Pohdin tässä, että onko Hämeenmaa-luokka kaikkineen loppuun käytetty, kun siitä luovutaan LV2020:n myötä? Teräsrungothan lienevät kestävämpiä, niin mietin vain, että onko niille tarkoitus löytää jotain jatkokäyttäjää, esimerkiksi Virollehan ne voisivat ehkä kelvata?
Hämeenmaa-luokassa on Wärtsilän 16V22:set. Kauppalaivan koneet, jotka on mitoitettu huomattavasti suuremmalle tuntimäärälle kuin mitä sota-aluksella ajetaan. Koneisto kestää siellä maailman tappiin... Samoin runko ainakin 40 vuotta (terästä). Joten aluksen käyttöiän jatkaminen jossakin vähemmän vaativassa roolissa (partioalus/miinoittaja?) on mahdollista jossakin alempien standardien maassa, esim Baltian maat.Koneistojen käyttöiän päättyessä edessä on kuulemma kallis remontti. Tiedä sitten, missä Hämeenmaat menevät tässä suhteessa. Sinänsä varsin uniikkeja aluksia, jos jäävahvisteista sotapaattia himoaa.
Tätä on saatettu kysyä ja vastata aikaisemminkin, mutta kysyn silti.Hämeenmaa-luokassa on Wärtsilän 16V22:set. Kauppalaivan koneet, jotka on mitoitettu huomattavasti suuremmalle tuntimäärälle kuin mitä sota-aluksella ajetaan. Koneisto kestää siellä maailman tappiin... Samoin runko ainakin 40 vuotta (terästä). Joten aluksen käyttöiän jatkaminen jossakin vähemmän vaativassa roolissa (partioalus/miinoittaja?) on mahdollista jossakin alempien standardien maassa, esim Baltian maat.
Juu, ei onnistu mikään reservilaiva. Se on alle aikayksikön käyttökelvoton, eikä ole henkilökuntaa siitä huolehtimaan. Kyllä se on Suomen osalta ohi, joko museoon, myyntiin tai romuksi.Kaupallisiin aluksiin verrattuna sotalaivoilla ajetaan vähän, huoltamalla tollasen miinalaivan saisi menee kauankin. Iän karttuessa runko tai pääkoneet, varsinkaan Wärtsilät, tuskin ovat ongelma. Runkoon saa terästä telakalla ja Wärtsilöihin osia. Ongelma tulee etupäässä apulaitteista, laivan sisällä kulkevista putkista ja sähköongelmista. Laitteet palohälytysjärjestelmästä alkaen ovat niin vanhoja, että varaosia ei välttämättä saa.
Seisottaminen on ongelmallista, koska seisonnassa juurikin kaikenlaiset apujärjestelmät hapertuvat. Parhaiten alus säilyisi säännöllisessä käytössä.
Kun miinoittaminen hoidetaan Pohjanmaa-luokalla ja miinalautoilla niin taisteluarvoltaan muuten suhteellisen vähäpätöisen miinalaivan kapasiteetin varalla pitäminen taitaa olla kannattamatonta ylläpitokustannuksiin nähden.
Juu, ei onnistu mikään reservilaiva. Se on alle aikayksikön käyttökelvoton, eikä ole henkilökuntaa siitä huolehtimaan. Kyllä se on Suomen osalta ohi, joko museoon, myyntiin tai romuksi.
Jos tarkoitat Hunter-Killer - toimintaa, niin näin varmasti oli, mutta muutoin Saksan noin 90% tappiot kyllä indikoivat hyvin järjestelmällisestä ja kehittyneestä sukellusveneiden torjuntatyöstä!