Lamput ja muut valaisimet

Suosittelen kaasumännän suojaputkeen tuon raudan kiinnilaittoa. Piipussa menee liian kauas tukikädestä ja ampuessa lämpö tekee jänniä juttuja piipussa kiinni oleville jutuille.
 
Ei kai pieni varjo muuten haittaa kunhan kantohihna ja sen lenkki eivät tule valon eteen. Ampumaradalla sen huomaa, valo helpottaa vaikka kuvio ei olekaan neitseellinen.

Oma vaatimaton kokemus sijoittaa valon etäpainikkeella kaasuputken oikealle puolelle kello 4n paikkeille. Tukikäden asennon olen koittanut pitää luontevana ja samana, eikä tyngät yllä käyttämään valoa suoraan kytkimestä.
 
Veika Oy myy kaikenlaista tähtäintä ja valaisinta ak-pohjaisiin, erityisesti. Jotain varmaan rk-yhteensopivaakin
 
Yleensä näitä ominaisuuksi ei löydy samasta tuotteesta. On joko hyvä TAI halpa.
Totta usein, mutta ei aina. Ellei hyvää nyt halua määritellä niin että "markkinoiden paras". Käytännössä tarkoitan hyvää hinta/laatu-suhteeltaan. Joskus se 5 egen kiinalainen fikkari ajaa saman asian kuin 100 euron kiinalainen fikkari näin kärjistäen. Joku 20-50 egee olis sellanen sopiva hintaluokka. :)
 
Mutta eihän tuo ole enä halpa. Sanasta halpa minulle tulee mieleen 20-40eur.
Mutta on hyvä, eli ei tarvitse ostaa kahdesti 😄

Oon nähnyt ~50€ myynnissä ilman Core-akkua - jolloin on paristokäyttöinen. Tai sitten punavaloton mutta akullinen Tikka Core ~50€. Petzliltä voi siis ostaa otsalampun pelkästään paristokäyttöisenä l. halvemmalla ja päivittää tuolla 30€ arvoisella Core-akulla - mutta sen verran hyvä akkusysteemi että sama ostaa suoraan akun kanssa.
 
Menee hiukan yli tuosta 50euron ylärajasta, mutta Fenixin HM50R V2-otsavaloa voi suositella.
60euron (voi saada tarjouksesta edullisemmallakin) hintaan sisältyy 16340-litiumakku. Toimii myös tavan CR123-paristoilla jotka ajavat asiansa kylmässä paremmin kuin alkaliparistot, tai Li-ion / NiMH-akut.
Valmistajan ilmoittamat valotehot 30lm / 130lm / 400lm / 700lm + punainen 5lm. Jokaisesta kiinalaisesta tusinalampusta poiketen iänikuisia "tosi hyödyllisiä" strobo- ja sos-vilkkuja ei onneksi(?) ole.
Kylmäkäytön huomioiminen, punavalo, pieni koko ja paino, akun lataamismahdollisuus valaisimessa tai irrallaan sekä ainakin luotettavan oloinen tuntuma ovat nähdäkseni plussaa reserviläisen otsavaloa hakiessa.
 
Hyvä ja halpa.... :oops: :D Itse käyttänyt Lumoniten Compass malleja, vanhin taitaa olla jo 10v ollu käytössä auton laitossa, koiran ulkoilutuksessa, metässä ja leireillä yms ja hyvin toimii. Jopa alkuperäset akutkin on käytössä vielä. Kerran uusinu otsapannut kaikkiin kolmeen.
Tosin hintaa sillä sit on. Samassa ajassa on pari Petzliä menny hajalle.
 
Hyvä ja halpa.... :oops: :D Itse käyttänyt Lumoniten Compass malleja, vanhin taitaa olla jo 10v ollu käytössä auton laitossa, koiran ulkoilutuksessa, metässä ja leireillä yms ja hyvin toimii. Jopa alkuperäset akutkin on käytössä vielä. Kerran uusinu otsapannut kaikkiin kolmeen.
Tosin hintaa sillä sit on. Samassa ajassa on pari Petzliä menny hajalle.
Käyttäähään täällä moni Vortexin tähtäimiäkin ;)
 
Tuntuu että otsalamppujen kohdalla tuo 50-60€ on joku rajapyykki, jonka kohdalla alkaa samaan jo miellyttävää ja oikein hyvää. Todella hyvää saa sit hinnan tuplaamalla, mutta ainakaan itse en ole nähnyt järkeväksi.

Tuo mainittu Fenix on kiinnostava, Lumonitet on jääny hyllyyn hinnan ja erikoislaturin vuoksi, mutta Fenixissä nuo on korjattu.
 
Itselläni on "vanha" Fenixin HL21-otsalamppu. Kolme valotehoa, toimii 1 AA-patterilla. Valoteho on vakio kullakin asetuksella patterista riippumatta (toki ensin putoaa maksimiteho pois, sitten kakkosteho ja lopulta hyytyy kerralla) . Ilman tuota ominaisuutta olevaa lamppua en enää osta.

Miinuksena tuossa, että maksimiteholla patteri kuluu nopsaan. Tarkoitus hommata samalta merkiltä joku ladattava malli.
 
Olen itse vähän tätä Nitecoren NU33 lamppua koettanut katsoa mutta ei ole oikein Suomesta mistään löytynyt. Vaikuttaa hyvältä lampulta ja hintaluokka olisi aika sopiva.
 
Olen itse vähän tätä Nitecoren NU33 lamppua koettanut katsoa mutta ei ole oikein Suomesta mistään löytynyt. Vaikuttaa hyvältä lampulta ja hintaluokka olisi aika sopiva.

Kyllä Virosta voi tilata, ei ole mikään kehitysmaa.
 
Back
Top