Systeemi on ainakin meillä se, että jos lapset saisivat vaikka maanantaina tiedot koko viikon kaikkien aineiden opeteltavista ja tehtävistä asioista + selkeät palautusohjeet jotka eivät vaadi olemaan juuri tietyllä hetkellä paikalla, niin mitään ongelmia ei olisi. Opettelisivat. Tekisivät. Palauttaisivat.
Nyt on se helvetin kännykkä- tai pädikakofonia, joka estää täydellisesti opiskelun ja oppimisen. Niinpä saattavat kirjautua sisään ja jos haluavat opiskella, niin lopettavat opettajan ja muiden oppilaiden kuuntelemisen koska se estäisi oppmisen ja opiskelun.
Jos taas eivät välitä paskaakaan koko oppitunnista ja aineesta, niin saattavat kuunnella.
Eivät kai juuri koskaan sano mitään mihinkään ellei ole pakko, koska vituttaa niin paljon roikkua pelkän typerän kontrollointipyrkimyksen vuoksi luurissa tyhjänpäiväistä hölinää kuuntelemassa.
Ikävimmät opettajat ovat kuulemma parhaita. Ne antavat läjän tehtäviä, jotka voi tehdä, opettaja voi arvostella ne ja antaa numeron.
Mukavimmat (tai sellaisina pidetyt) opettajat ovat kuulemma täysiä hirviöitä. Luurissa roikkumista, joka estää oppimisen ja opiskelun ja pahimmassa tapauksessa ei anneta ollenkaan sellaisia tehtäviä jotka ope voi arvostella eikä teetetä kokeita. Niinpä oppilaalla ei ole mitään käsitystä siitä, että kuinka oppimista seurataan ja arvioidaan. (Luurissa se ei onnistu. Sen olen itsekin kuullut sivusta. Joten kai se sitten menee jollain suosikki- ja inhokkimenetelmällä.)
Jatkuvia yhteys-, kirjautumis- ja tunnusongelmia. Niistä tulee poissaolomerkintöjä. Penska saattaa hakata vartin open antamia tunnuksia mutta silti kirjautuminen ei onnistu. Ja taas tulee poissaolomerkintä. Opettaja ei suostu neuvomaan kirjautumisongelmiin mitään muuta kuin että "PITÄÄ ONNISTUA!!!"
Ruokatunnit, tauot sun muut ovat minuutilleen johonkin aikaan ja tietenkin eri aikaan. Niinpä lasten on pakko hoitaa syömiset, asioista sopimiset sun muut oppituntien aikaan.
Koko järjestely on ihan perseestä. Se estää oppimisen, opiskelun ja osaamisen osoittamisen. Se ei ole koulua vaan opettajajohtoista kouluikäisten etäpäivähoitoa. Se ei edes pyri tuottamaan oppimista ja opiskelua vaan etäyhteyden kautta tapahtuvaa kontrollia ja kasvattamista.
Vittu!
Kodit hoitakoot kasvattamisen. Ja jos eivät hoida, niin kärsikööt siitä niin painavia seurauksia, että kasvattaminen alkaa kiinnostaa. Koulu keskittyköön opettamiseen. Etäopetus on luonteeltaan itsenäiseen työskentelyyn perustuvaa eikä mitään vitun läsnäolo by luuri -mölyä.
Etä- ja lähiopetus ovat perusluonteeltaan erilaisia. Se, että yritetään tehdä etäopetuksesta läheisyyttä vailla olevaa lähiopetusta ei toimi. Se on typerää.
Enemmän tehtäviä, kokeita ja itsenäistä työskentelyä niin että lapsilla on mahdollisuus käyttää koulupäivä opiskeluun. Vähemmän ylikuormittavaa ja haitallista luurissa roikkumista, kiitos!