Laura Huhtasaari on isänmaallinen

KIM

Kenraali
Olen nyt päässyt hieman perehtymään Lauran ajatuksiin maanpuolustuksesta ja isänmaallisuudesta. Olen skipannut tarkoituksella aivan kaiken mitä kaikessa mediassa on aiheesta väitetty. Joitakin Lauran blogikirjoituksia olen kyllä lukenut.

Omien havaintojeni ja tietojeni perusteella Laura on erittäin isänmaallinen ja tukee vahvaa maanpuolustusta.

En ole Lauran kanssa samaa mieltä kaikesta maanpuolustukseen liittyvästä, mutta ne kohdat joissa Lauran ajatukset poikkeavat minun ajatuksista on sellaisia, joissa Laura kuitenkin yrittää ajatella suomen etua. Yhdessäkään ajatusten ristiriitatilanteessa en ole kokenut, että Laura ajaisi esim. Venäjän etua suomen edun edelle.

Mielestäni merkittävin ero minulla ja Lauralla oli/on suhtautuminen NATO -jäsenyyteen. Laura on mielestäni väärässä suhtautuessaan kielteisesti Suomen jäsenyyteen. Ollessaan NATO -jäsenyyttä vastaan hän kuitenkin yrittää ajatella Suomen etua. Hänen tärkeimmät perusteensa kieltäytyä jäsenyydestä oli mielestäni sellaiset, että pystyisin ne kumoamaan. Toistaiseksi en kuitenkaan ole siinä onnistunut. Valitettavasti en voi niitä tässä avata lähdesuojan yms. vuoksi.

Olen vuoden mittaan lukenut täältä maanpuolustus.netistä sekä myös "mediasta" väitteitä Lauran venäjämielisyydestä tai venäjä-kytköksistä. Jos joku on sitä mieltä, että sellaista on oikeasti olemassa niin toivoisin, että voisimme keskustella niistä tässä aloittamassani ketjussa. Eli sinä joka olet vakavissasi sitä mieltä, että Laura yrittää ajaa Venäjän etua niin ole hyvä ja ilmaise se tässä ja jos mahdollista niin kerro mihin väite Lauran venäjämielisyydestä perustuu?

Se, että haluaa olla keskusteluväleissä inhottavan naapurin kanssa ei vielä tarkoita sitä, että olisi naapurin kanssa samaa mieltä tai että hyväksyisi naapurin käytöksen (tämä nyt vaan tyhmimmille tiedoksi).
 
Lauran ajatuksiin maanpuolustuksesta ja isänmaallisuudesta. Olen skipannut tarkoituksella aivan kaiken mitä kaikessa mediassa on aiheesta väitetty.

...sinä joka olet vakavissasi sitä mieltä, että Laura yrittää ajaa Venäjän etua niin ole hyvä ja ilmaise se tässä ja jos mahdollista niin kerro mihin väite Lauran venäjämielisyydestä perustuu?

Mediassa on ollut esillä useampia Huhtasaaren omia, sanatarkkoja lainauksia. Niiden perusteella syntyvä kuva ei imartele osaamista, ymmärrystä, asennetta eikä tavoitteita noin maanpuolustukselliselta ja turvallisuuspoliittiselta kannalta.

Maanpuolustus on sellainen asia, että politiikan huipulla se alkaa laajoista kokonaisuuksista ja niiden tajuamisesta, pitkäjänteisyyden merkityksestä ja sen sisäistämisestä, turvallisuuspoliittisen kokonaiskuvan hahmottamisesta ja rakentamisesta. Kaikkien näiden suhteen Huhtasaari tuntuu olevan aivan hukassa.

Huhtasaari laukoo ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan liittyviä kommentteja aivan kuin hänen ykköstavoitteensa olisi "voittaa" "keskustelussa" (lue: lapsellisessa kinaamisessa) vastapuoli. Jo se, että henkilö keskustelee ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan liittyvistä kysymyksistä moisella asenteella kertoo kaiken tarvittavan hänen kyvyistään toimia presidenttinä ja ylipäällikkönä.

Ulko- ja turvallisuuspolitiikan kieli on diplomatian kieli. Sisäpolitiikan kieli on poliittisen puheen kieli. Paikallispolitiikan kieli on tori-, kahvipöytä jne. kieli. Huhtasaari ei ole kasvanut vielä kunnolla edes politiikan kielen tasolle. Hän kyllä osaa sen, mutta häneltä puuttuu pelisilmä sen suhteen, että milloin ei voi eikä saa kävellä astetta miettimättömmän puheen pariin.

Suomi on arvaamattoman aggressiivisen ja ekspansiivisen sotilaallisen suurvallan naapuri. Ei tämmöisessä maassa voi päästää ulko- ja turvallisuuspolitiikan johtoon sellaisia henkilöitä, joiden menettelytapaosaaminen ja kyky tai halu kontrolloida omaa esiintymistään ei juurikaan kehity vuosien mittaan.

Huhtasaari saattaisi olla ihan hyvä kulttuuriministeri. Siinä on yläraja hänen lahjoilleen ja asenteelleen.
 
Silloin kun ihminen on niin rajoittunut ettei ymmärrä evoluutioteoriaa niin se estää 100%:sti edes teoreettisen mahdollisuuden tulla omaksi ehdokkaaksi.
En tule koskaan enkä missään tilaisuudessa äänestämään tällaista ehdokasta mihinkään tehtävään yhteisten asioiden hoitajaksi. Jo pelkästään tällaisen ehdokkaan mukana oleminen kertoo myös taustalla olevan puolueen, kirjaimellisesti - suunnattomasta typeryydestä.
 
Olen Pihatontun kanssa lähes täysin samaa mieltä.
MUTTA mikään Pihatontun esiin tuomista oletuksista ja asioista ei sulje pois Lauran isänmaallisuutta. Se, että ei ymmärrä kunnolla puolustuspolitiikan ja ulkopolitiikan suuria linjoja ja lainalaisuuksia ei tarkoita sitä, että olisi maanpetturi tai epäisänmaallinen.

Yksittäiset sanatarkat lainaukset ihmisen puheesta tai kirjoituksesta voidaan saattaa lähes millaiseen asentoon tahansa kun unohdetaan alkuperäinen asiayhteys ja liitetään yksittäiset lauseet toiseen asiayhteyteen.

Valitettavasti minulla ei ole kykyä päästä samalle taajuudelle "keskustelua" yliopistoissa opiskelleiden ilmaisutaidon ammattilaisten kanssa. Olen hyvä insinöörinä, mutta en ole ihmismielen tai ilmaisun asiantuntija. Tämän takia voi olla, että syntyy tahatonta väärinymmärtämistä. Yritetään kuitenkin ymmärtää ja tulla ymmärretyksi?

Itse koen myös, ettei Lauran kyvyt riitä ulko- tai turvallisuuspolitiikan johtoon. Mieluummin kuitenkin ottaisin Lauran presidentiksi kuin Halosen Tarjan. Tai ulkoministeriksi Tuomiojan Erkin. Eli mieluummin kokematon henkilö joka ajaa ensisijaisesti suomen etuja kuin kokenut henkilö joka on valmis myymään suomen muutamista ruplista.

Jos meillä ei olisi Saulia presidenttiehdokkaana niin haluaisin muista ehdokkaista ehdottomasti Lauran. Lauraa ei ole vielä pilattu kuten väykät, haavistot yms.

Tunnen, että minulla on Lauraa parempi osaaminen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan. Todennäköisesti tuntemukseni on väärä. Saulin kanssa taas poistun hiljaa verhon taakse jos kysees on ulko- ja turvallisuuspolitiikka. Tämäkään ei sulje pois sitä, että tiedän Lauran olevan isänmaallinen ja luotettava.

Lauralla on erittäin tervettä ajattelua monissa asioissa. Hän pääsee usein vihervasemmiston, median, kylmän sodan ja suomettuneisuuden muodostaman henkisen ja älyllisen sekä ennen kaikkea valheellisen kuplan läpi. Hän vaikuttaa olevan se joka kertoo, ettei keisarilla ole vaatteita. Mielestäni on parempi kertoa töksäyttäen totuus kuin osallistua "mukasivistyneeseen" valheeseen.

Itse haluaisin nähdä Lauran pressanvaaleissa toisella kierroksella. Hän voisi saada raikastettua valtakunnan suomettunutta ilmapiiriä.

Hyväksyn sen, että Lauraa pidetään osaamattomana turvallisuuspolitiikan osalta. Sitä en kuitenkaan hyväksy, että häntä pidetään epäisänmaallisena tai ryssän etujen ajajana. Vaikka minulla ei itsellä ole Lauraan suoraa luottamuksellista keskusteluyhteyttä niin minulla on kuitenkin varmana pidettävää lähipiirin tietoa/yhteyttä, jonka kautta olen saanut varmuuden Lauran isänmaallisuudesta. Yhteys toiminee myös toiseen suuntaan.
 
jurppi vei sanat suustani, olen just eikä melkein samaa mieltä. Henkilö joka asettaa luomisteorian evoluutioteorian edelle ei ansaitse minkäänlaista julkista virkaa.

Aha. Suurin osa suomen presidenteistä ei sitten ole ansainnut julkista virkaa? Tiede ei oikeasti ole pystynyt kumoamaan Jumalan luomistyötä. Toisaalta tiede on todistanut evoluutioteorian vääräksi. Pidän evoluutioteoriaa lähinnä uskontona, koska ihmiset suhtautuvat siihen kuin uskontoon. Ja evoluutioteoriaan uskomista on auttanut erittäin oleellisesti punavihreän median luoma kuva asioista.

Sitä muuten ihmettelen, että miksi samat ihmiset jotka uskonnonvastaisena vastustavat kristinuskoa suhtautuvat myönteisesti monikulttuurisuuteen ja islamisaatioon. Kumpiko on suomalaisuudelle, suomelle ja suomalaisille haitallisempaa: a) uskoa kristinuskon Jumalaan ja raamattuun, b) uskoa ateismiin ja/tai islamin jumalaan ja koraaniin?
 
Myös Ahti Karjalainen oli pohjimmiltaan hyvin isänmaallinen, siis luonteena. Sillä ei oole merkitystä, jos luonteessa on muita vajavuuksia, joista päästään läpi.

Onko Lauran heikkoudet mielestäsi luonteessa? Voiko luonne tässä tapauksessa mielestäsi kasvaa ja kehittyä?
 
Aha. Suurin osa suomen presidenteistä ei sitten ole ansainnut julkista virkaa? Tiede ei oikeasti ole pystynyt kumoamaan Jumalan luomistyötä. Toisaalta tiede on todistanut evoluutioteorian vääräksi. Pidän evoluutioteoriaa lähinnä uskontona, koska ihmiset suhtautuvat siihen kuin uskontoon. Ja evoluutioteoriaan uskomista on auttanut erittäin oleellisesti punavihreän median luoma kuva asioista.

Sitä muuten ihmettelen, että miksi samat ihmiset jotka uskonnonvastaisena vastustavat kristinuskoa suhtautuvat myönteisesti monikulttuurisuuteen ja islamisaatioon. Kumpiko on suomalaisuudelle, suomelle ja suomalaisille haitallisempaa: a) uskoa kristinuskon Jumalaan ja raamattuun, b) uskoa ateismiin ja/tai islamin jumalaan ja koraaniin?
Älä hihhuli viitsi yleistää
 
@KIM En voi muista puhua mutta minä en kannata monikulttuurisuutta enkä islamisaatiota. En ole edellisten presidenttien suusta kuullut että he eivät ollenkaan usko evoluutioteoriaan.
 
Aha. Suurin osa suomen presidenteistä ei sitten ole ansainnut julkista virkaa? Tiede ei oikeasti ole pystynyt kumoamaan Jumalan luomistyötä. Toisaalta tiede on todistanut evoluutioteorian vääräksi. Pidän evoluutioteoriaa lähinnä uskontona, koska ihmiset suhtautuvat siihen kuin uskontoon. Ja evoluutioteoriaan uskomista on auttanut erittäin oleellisesti punavihreän median luoma kuva asioista.

Sitä muuten ihmettelen, että miksi samat ihmiset jotka uskonnonvastaisena vastustavat kristinuskoa suhtautuvat myönteisesti monikulttuurisuuteen ja islamisaatioon. Kumpiko on suomalaisuudelle, suomelle ja suomalaisille haitallisempaa: a) uskoa kristinuskon Jumalaan ja raamattuun, b) uskoa ateismiin ja/tai islamin jumalaan ja koraaniin?

Tällä logiikalla tiede ei käsittääkseni ole pystynyt aukottomasti kumoamaan Joulupukinkaan olemassaoloa. Ja missä kohdassa evoluutioteoria on kumottu tieteen toimesta?

Yksikään tuntemistani kristinuskon vastustajista ei puolustele islaminuskoa, päinvastoin pitävät sitä jopa haitallisempana kuin nykyään maallistunutta (protestanttista) kristinuskoa.

Huhtasaari elää ideologiansa kanssa osaksi samalla pimeällä keskiajalla kuin uskonnollisimmat muslimit.
 
Se että ihminen kieltää evoluutioteorian kertoo vääjäämättä siitä että kyseisellä henkilöllä usko on paljon suurempi tekijä ajatusmaailmassa kuin realistinen logiikka, todellisuuteen perustuvan tiedon käsittely, ymmärtäminen ja todellisuuden hyväksyminen jne. Tämä usko näkyy ikävä kyllä huhtasaaren kommenteissakin. Kaiken lisäksi on varmaa että huhtasaari tulee samaan ääniä samalla tavalla ajattelevilta ihmisiltä.

Sinällään uskovaisuudessa ei ole mitään väärää. Eikä minulla on sinällään mitään pahaa sanottavaa uskovaisista ihmistä. Suurin osa on erittäin hyviä ja ehdottoman luotettavia ihmisiä töissään. Jos vielä olisin työelämässä palkkaisin heitä mielelläni (kuten olen aina tehnytkin). Uskonnoilla on myös oma tärkeä tehtävänsä ihmisille ja ihmiskunnalle. Muillakin kuin kristinuskolla..

Mutta poliittista päätösvaltaa en voisi ikinä antaa ihmiselle jonka ajatuksissa ja elämässä usko hallitsee ylitse (siis merkitsee enemmän) realistisen maailmankäsityksen.
 
Miksi piti erikseen tehdä jokin poliittinen mainoslanka kun alapuolelta löytyy presidentinvaalit 2018?


Krimin nappaamisen Huhtasaari vaikuttaisi hyväksyvän, samoin Venäjän vallan kasvu näyttäisi toivottavalta.

1) Karseata luettavaa kun lauserakenteet pomppivat miten sattuu ja yksittäisiä rivejä
täyttää yksittäiset lauseet
joita seuraa kokonainen virke
ilman
mitään
pisteytystä
.

2) NL suuntaan perseily tukahdutti kokonaan kotimaisen politiikan demokraattisuuden, aiheutti mittavia ongelmia muilla yhteiskunnan aloilla ja taloudelliset hyödyt olivat lähinnä NL:n toiminnasta huolimatta, eikä heidän toiminnastaan johtuen

3) Suomella ja Venäjällä on jo kahdenvälisiä sopimuksia esimerkiksi radiotaajuuksien käytössä, saimaan kanavan vuokraamisissa & huoltamisissa, raakaöljyn tuonnissa sun muissa.
 
Huhtasaari on ainoa presienttiehdokas joka avoimesti vastustaa haittamaahanmuuttoa. Kaikki muut ovat sen puolesta. Siinä on riittävä syy äänestää Huhtasaarta. Haittamaahanmuutto on ylivoimaisesti suurin vaara Suomelle, paljon suurempi kuin Venäjä, ilmastonmuutos tai feministisen politiikan puute. Haittamaahanmuutto romuttaa talouden, arkiturvallisuuden ja koulutuksen, sekä sen vaikutukset kumuloituvat agressiivisesti jopa satojen vuosien päähän.

Huhtasaari haluaa pitää Suomen Suomalaisilla, kaikki muut haluavat että Suomi muuttuu samanlaiseksi kuin Ruotsi. Käykää lukemasta tuolta ulkomaan uutisia- osiosta miten Ruotsilla menee maahanmuuttajiensa kanssa.
 
Maahanmuutto ei tietääkseni kuulu presidentin toimivaltuuksiin.

Hallitsemattoman haittamaahanmuuton esille tuominen sen sijaan kuuluu presidentin(kin) tehtäviin. Kuten Sauli(kin) on tehnyt.

Mielestäni Sauli on vastustanut haittamaahanmuuttoa. Ainakin tärähtäneistön pöyristymistaajuuden mukaan arvioituna.

Isänmaallisuutta on suomalaisuuden puolustaminen kaikilla tasoilla ja taajuuksilla. Myös haittamaahanmuuton ja islamisaation vastustaminen on sitä.
 
Maahanmuutto ei tietääkseni kuulu presidentin toimivaltuuksiin.

Ei kuulukaan, mutta presidentti on arvojohtaja, jota kuunnellaan. Isolle osalle suomalaisia presidentti on edelleen Presidentti. Kun Presidentti puhuu, muut ovat hiljaa ja kuuntelevat. Kun Presidentti ilmoittaa vastustavansa haittamaahanmuuttoa, ihmiset kuuntelevat mitä Presidentti sanoo ja alkavat ehkä itsekin ymmärtää asiasta jotain.
 
Krimin nappaamisen Huhtasaari vaikuttaisi hyväksyvän, samoin Venäjän vallan kasvu näyttäisi toivottavalta.
Katso liite: 18499

En allekirjoita arvioitasi. Vaikkakin oletan Lauran menneen propandaretkuun Krimiläisten venäläismielisyyden ja venäjän Ukrainaan hyökkäämättömyyden osalta. Typerältähän osa tuosta Lauran tekstistä näyttää, mutta en osaa lukea sitä niin, että Laura toivoo Venäjän vaikutusvallan kasvua. Kunhan toteaa ja ennustaa.
 
Back
Top