Learjetin korvaus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naulaaja
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Joskus aikoinaan oli sodanajan yhteyslentueet, joissa lentäjinä olisi olleet lentoRUK:n käyneet reserviläiset sekä ilmavoimien yhteyskoneet täydennettynä otto-kalustolla (SEP). Yllä mainittujen lisäksi yhteyskoneina palveli myös Piper Arroweja sekä osa 30 koneen Vinka-fleetistä.
 
Joskus aikoinaan oli sodanajan yhteyslentueet, joissa lentäjinä olisi olleet lentoRUK:n käyneet reserviläiset sekä ilmavoimien yhteyskoneet täydennettynä otto-kalustolla (SEP). Yllä mainittujen lisäksi yhteyskoneina palveli myös Piper Arroweja sekä osa 30 koneen Vinka-fleetistä.
Mikähän yhteyslentueiden tilanne tänä päivänä on? Ainakin aiemmin oli SEP-koneiden lisäksi potkuriturbiinivehkeitä ja reserviläiset lensivät mm. Redigolla.
 
Mikähän yhteyslentueiden tilanne tänä päivänä on? Ainakin aiemmin oli SEP-koneiden lisäksi potkuriturbiinivehkeitä ja reserviläiset lensivät mm. Redigolla.
En tiedä mikä tilanne on Redigoilla, mutta minä olen kiinnostunut ostamaan ne kaikki pois kerralla, jos niitä laitetaan myyntiin....
 
En tiedä mikä tilanne on Redigoilla, mutta minä olen kiinnostunut ostamaan ne kaikki pois kerralla, jos niitä laitetaan myyntiin....

Suomen kahdeksaa Redigoa operoin nykyään Yhdysvalloissa yritys nimeltä Blue Air Training ja koneet tunnetaan nykyään nimellä A-90 Raider. Ostivat myös varaosat.
 
Suomen kahdeksaa Redigoa operoin nykyään Yhdysvalloissa yritys nimeltä Blue Air Training ja koneet tunnetaan nykyään nimellä A-90 Raider. Ostivat myös varaosat.
Auta, menivät jo...
Ei aina ehdi seuraamaan kaikkea mitä mualimalla tapahtuu, mutta se on normaalia luola-asukeilla.
 
Pikaisella airliners.net -surffauksella Suomesta löytyisi siiviilipuolelta ainakin seuraavat koneet, joihin löytyisi valmiita pilotteja Ilmavoimistakin, PC:n kohdalla kyse olisi tosin pappaosastosta. Traficomista saisi tarkemmat tiedot, mutta eipäs helpoteta viidennen kolonnan työtä yhtään enempää.

Pilatus PC-12 4 kpl
Piper Chieftain 4-5 kpl
 
PC-24 lentävänä ambulanssina;
 
Kyseessä on mainos, joten ei pitäisi ottaa kehuja todissaan, mutta...
Tämän kokoisia koneita potilailla lastanneena ja purkaneen totean, v***u mitä p****a.

Lääkintäryhmän kuljettamiseen varmasti hyvä ja kävelevä potilas menee mukavasti, paaripotilaan kanssa perseestä.
Onkohan missään tuon kokoisessa koneessa takaportaikkoa kuten vanhoissa DC9 koneissa,
sitä kautta paaripotilaat olis kai helpompi lastata.
 
Onkohan missään tuon kokoisessa koneessa takaportaikkoa kuten vanhoissa DC9 koneissa,
sitä kautta paaripotilaat olis kai helpompi lastata.
C-212 menee aika lähelle PC-24:n kokoluokkaa. Mutta se on sitten vielä hitaampi kuin PC-12, ja videon mukaan lentävät lääkärit hommasivat tuon suihkarin nimenomaan siksi, että se on paljon nopeampi kuin PC-12. Pienin rampillinen suihkari mitä löydän on An-72, mutta se on paljon suurempi.

On tuossa videon koneessa kuitenkin rahtiovessa hissi ja mekanismi helpottamassa kyytiin nostamista. Kohdasta 2:10 eteenpäin on lyhyt pätkä siitä käytössä.
 
C-212 menee aika lähelle PC-24:n kokoluokkaa. Mutta se on sitten vielä hitaampi kuin PC-12, ja videon mukaan lentävät lääkärit hommasivat tuon suihkarin nimenomaan siksi, että se on paljon nopeampi kuin PC-12. Pienin rampillinen suihkari mitä löydän on An-72, mutta se on paljon suurempi.

On tuossa videon koneessa kuitenkin rahtiovessa hissi ja mekanismi helpottamassa kyytiin nostamista. Kohdasta 2:10 eteenpäin on lyhyt pätkä siitä käytössä.
Kato pahkeinen, olin varmaan jääkaapilla tossa kohtaa kun en huomannut koko ovea.
Tuo leveä ovi helpottaa paljon, nostimesta en osaa sanoa tuon pätkän perusteella mitään.
Mutta kyllähän tuo putki on ahdas paikka hoitaa potilasta
 
Textron tekee Citation sarjaan semmoista liukurataa jolla paaripotilas on näppärä autella sisään.
 
Back
Top