Lemmenjoen "kertausharjoitukset", viinaa, vittuilua ja rikossyytteitä

Äh, ryyppymajan "kertausharjoituksiin" on kutsuttu yhteiskunnan silmäätekeviä. Seurueessa on yleensä kutsuttuina merkittäviä ja johtotehtävissä työskenteleviä henkilöitä yhteiskunnan eri osa-alueilta. Kutsuttuina on usein ollut maakuntajohtajia, Kuopion piispa, kaupunginjohtajia ja median edustajia, kuten päätoimittajia.

Komentaja oli haukkunut ja sättinyt ensin omaa henkilökuntaansa törkeällä tavalla, minkä jälkeen komentaja oli alkanut haukkua ja solvata myös kutsumiaan vieraita. Alkoholi oli mukana tapahtumassa.

Ei tässä mistään vierailijan tissistä tai muusta sellaisesta ole kyse. 12 asianomistajaa.

Kaikki läsnä olleet eivät ole pitäneet komentajan käytöstä juuri kunniaa loukkaavana, vaan pikemminkin sopimattomana.

Joutaisi lopettaa tuollaiset karaokejuhlat. Ei niistä ole kuin harmia.
 
Juon mieluiten itse ostamiani viinoja, silloin saa myös itse valita missä seurassa niitä juo. Monikohan tuohon "harjoitukseen" muuten osallistuisi jos siellä olis samat säännöt alkimaholin suhteen kuin alhaalla?

Asianosaisilta taisi mennä ura poikki ja jengat päälle.
 
Sidosryhmäryyppäämiset firman rahoilla ansaitsee jo itsessään potkun perseelle. Vittu täällä on porukkaa joka maksaa omasta tilipussin jämästään maanpuolustamisen kustannuksia.

Maanpuolustuskurssien tyyppiset semmat ja koulutusohjelmat sopii, mutta toi nyt vaan on niin väärin sen lisäksi, että on epämuodikasta. Kellään vakavasti otettavalla päättäjällä ei ole aikaa tai mielenkiintoa paistella makkaraa snapsien kera Love Riverillä. Jee, lopussa ammuttiin laserpyssyllä!
 
Prkle.. Ei ole enää oikein 2019 vuoden toimintaa tuollainen. Ja vuonna 2017 olisi voinut jäädä tekemättä.

Omaltakin kohalta saa vakkuutella että viinaan ei kosketa noilla reissuilla. Ja että toiminta on ammattimaista.

Sitten isot herrat sössii maineen mennen tullen. Kokeile siinä ite pikkusena ressuna pittää kulisissa pystyssä.

Ps. Toivottavasti avautu edes aiheesta

PPS. Sen verran olen juonut ilmasia viinoja että tiedän että ne ei juomalla lopu. Ja sen verran olen isännöinyt ilmasen viinasen juottamista, että tiijän että monesti tekisi mieli avvautua.

Tämä on ihan pyllystä!!

Toisessa ketjussa kerrotaan, miten isot herrat saavat hunaja-ansoja ja muuta mukavaa. Ja nyt sitten vielä heidän kertausharjoituksensakin kuulostavat paljon meikäläisen aikaisia harjoituksia mukavimmilta. On viinaa ja luentoja. Meillä oli spadea ja ryynäämistä:cry:.

No. Oma vika. Olisi pitänyt olla särmempi niin olisi saanut kevytmetallia kaulaan ja elämä olisi ollut hauskempaa.:(.
 
Sidosryhmäryyppäämiset firman rahoilla ansaitsee jo itsessään potkun perseelle. Vittu täällä on porukkaa joka maksaa omasta tilipussin jämästään maanpuolustamisen kustannuksia.

Maanpuolustuskurssien tyyppiset semmat ja koulutusohjelmat sopii, mutta toi nyt vaan on niin väärin sen lisäksi, että on epämuodikasta. Kellään vakavasti otettavalla päättäjällä ei ole aikaa tai mielenkiintoa paistella makkaraa snapsien kera Love Riverillä. Jee, lopussa ammuttiin laserpyssyllä!
Erittäin hyvin tiivistit mietteeni!
 
Syytteistä Kunnianloukkaus on tapahtunut harjoituksen jälkeen siviilissä. Eli eversti on jatkanut asian käsittelyä epäasiallisesti vielä harjoituksen jälkeenkin.

Vai normaaleissa arkitöissä? Taitaa olla komentajan oma henkilökunta ollut kohtauksen etulinjassa.
 
Kyllähän tietyille sidosryhmä jutuille on aikansa ja paikkansa. Myös PV:n hommissa.

Kyllä se nostaa päätoimittajankin maanpuolustustahtoa kun lennätetään Lappiin. Ja hyvä jos se riittää.

Mutta nykyään tuo operatiivinen valmius pitäsi säilyttää nuissakin tilanteissa. Kaksi juomaa päivällisellä. Ja kaksi saunan päälle.

Erään valtion firman kanssa aikoinaan tein paljon yhteistyötä. Ja meitä kutittiin firman bileisiin. Niin meille sidosryhmäläisille annettiin sama määrä juomalippuja kuin henkilökunnalle 0-2 kpl. Jotka yleensä annoin meidän harjottelijalle
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on ihan pyllystä!!

Toisessa ketjussa kerrotaan, miten isot herrat saavat hunaja-ansoja ja muuta mukavaa. Ja nyt sitten vielä heidän kertausharjoituksensakin kuulostavat paljon meikäläisen aikaisia harjoituksia mukavimmilta. On viinaa ja luentoja. Meillä oli spadea ja ryynäämistä:cry:.

No. Oma vika. Olisi pitänyt olla särmempi niin olisi saanut kevytmetallia kaulaan ja elämä olisi ollut hauskempaa.:(.

Välillä kun sunkin juttuja lukkee niin sais Rokan Antti sullekkin soittaa pakin kannella elämän illoo..
 
Ei taida piispat, everstit ja päätoimittajat millään drinksulipuilla pelata.

Edustaminen on työtä ja sillä ei ole mitään tekemistä rentoutumisen tai hauskanpidon kanssa.

Jos joku ne sekoittaa, niin sehän vain kertoo kyseisen henkilön omasta huonosta arvostelukyvystä.
 
Siellä missä viinan kanssa lotrataan, sattuu ennemmin tai myöhemmin vahinkoja. Ennen vanhaan haavat nuoltiin puolin ja toisin, mutta nykyään odotetaan viinan kanssa selvää käytöstä, mikä on tietysti ristiriitaista, jos kyse on päihteestä. Kyllä se etanoli nuppiin kihahtaa. Sitten elämän muut stressitilanteet, kortisolihormonin käyttäytyminen, vitamiinitasapaino, verensokeri ym. määräävät sen, miten napsahtaa.

Esimiesasemassa pitäisi ottaa vähemmän kuin alaisensa, pikkujouluissakin. Lähteä ajoissa poiskin, heti kahvin ja konjakin jälkeen.

On siinä komentajalla mennyt lujaa pieleen, mutta ei ole ensimmäinen kerta tässä maassa, että jollekulle niin käy, eikä varmaan vieläkään (valitettavasti) viimeinen.

Bileet ovat bileet ja harjoitukset ovat harjoitukset. Lisävahinkojen synty voidaan estää, kun ei pidetä tuollaisesta kulttuurista kiinni.
 
Välillä kun sunkin juttuja lukkee niin sais Rokan Antti sullekkin soittaa pakin kannella elämän illoo..

Voisi olla mukavaa sellainen:).

No. Itse asiasta vielä että sen vähän perusteella mitä tuosta tapauksesta on tullut julki niin ei tuo nyt kovin vakavalta kuulosta. Kukaan ei ole saanut pataansa ainakaan kovin pahasti. Tyhmää tietysti mutta inhimillistä. Tänä päivänä noista ollaan kyllä niin tarkkana että en itse uskaltaisi kovin paljon isännän asemassa ottaa. Ennen olivat ajat toiset.

Toki voi olla että asiasta tulee vielä jotain uuttakin.
 
Voisi olla mukavaa sellainen:).

No. Itse asiasta vielä että sen vähän perusteella mitä tuosta tapauksesta on tullut julki niin ei tuo nyt kovin vakavalta kuulosta. Kukaan ei ole saanut pataansa ainakaan kovin pahasti. Tyhmää tietysti mutta inhimillistä. Tänä päivänä noista ollaan kyllä niin tarkkana että en itse uskaltaisi kovin paljon isännän asemassa ottaa. Ennen olivat ajat toiset.

Toki voi olla että asiasta tulee vielä jotain uuttakin.

Voihan se olla että koko juttu on kärpänen härkäsen vaatteissa.

Mutta isännän vaan pitäs pysyä rauhallisena. Ja korkeintaan ruuan kanssa ottaa joku lasillinen tai kaksi.

Mutta tällainen VEH on kyllä maineen hallinnalle paha moka.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan se olla että koko juttu on kärpänen härkäsen vaatteissa.

Mutta isännän vaan pitäs pysyä rauhallisena. Ja korkeintaan ruusn kanssa joku lasillinen

Mutta tän päivän yrityskulttuurissa tollanen VEH on paha maineen hallinnan moka.

Nykyään on kontrolli tiukempi. Yhteiskunta on kyllä vapaamielisempi kun ennen mutta jos mokailee tai rikkoo liikaa sovinnaisen käyttäytymisen rajoja niin maine menee somekohun myötä välittömästi ja pahimmassa tapauksessa työpaikka alta.
 
Voihan se olla että koko juttu on kärpänen härkäsen vaatteissa.

Mutta isännän vaan pitäs pysyä rauhallisena. Ja korkeintaan ruusn kanssa joku lasillinen

Mutta tän päivän yrityskulttuurissa tollanen VEH on paha maineen hallinnan moka.

Näinhän se on. Work hard - party hard- kulttuuri ei ole tänä päivänä muodissa. Onko se hyvä vai huono asia on sitten oma keskustelunsa mutta totta on, että helposti saa roppakaupalla ongelmia tuolla tavalla.

Ja @baikal Viestisi on maailman ärsyttävin:devilish::mad::).
 
PPS. Sen verran olen juonut ilmasia viinoja että tiedän että ne ei juomalla lopu. Ja sen verran olen isännöinyt ilmasen viinasen juottamista, että tiijän että monesti tekisi mieli avvautua.

Voi veikkonen, juuri näin. Ken synnitön on, heittäköön ensimmäisen kiven. Sanon monimielisesti, että isännän ominaisuudessa en ole töppöillyt. :cool:

Asiakkaiden kanssa olin aina vesiselvä johtuen siitä, että olin 25 vuotta sitten merellä joskus myös palvelutehtävissä. Aluksi firmat istuivat syömässä ja joivat ensi maljojaan estyneinä ja kello yksi yöllä tanssivatkin jitterbuugia lujitemuovisten pelastuslauttojen päällä ja minä menin kansitakki päällä ulos ja huusin että heti helvettiin sieltä.

Oli muuten ministerikin kerran kyydissä ja Lufthansan pääjohtaja ym.
 
Ja @baikal Viestisi on maailman ärsyttävin:devilish::mad::).

Anteeksi, ei ollut tarkoitus ja onhan toi hölmö viesti ihan oikeesti, minulta jopa.

Mutta silti: on.

HMTTn mukaan porsliinivarpaita on poljettu puolin ja toisin ja totta moses, jonkun pitää aina tehdä asioista julkisia.

-sidosryhmäkertausharjoitukset- taas ovat tapahtumia, joihin kerätään vaikuttavia kansalaisia. Ja osa heistä osaa olla tasaisen vittumaisia joka paikassa. Isäntien on oltava kyllä niin selväpäisiä, etteivät lähde pienimunaisten vikinöihin mukaan.

Suhdetoimintamielessä asetelma on vaikea. Suomen oloissa öykeät vedot, kun ajellaan bussikuormilla väkeä lentokoneella käsin Lappiin. Ja viina virtaa. Ollaan olevinaan melkein kertausharjoituksissa ja keskitytään puhumaan paskaa. Haukutaan tarja halonen ja heitellään poikamaisen pikkutuhmia vitsejä putinista.....ohhoijjaa. Pojat on poikia ja tytöt tekee lisää.
 
Nykyään on kontrolli tiukempi. Yhteiskunta on kyllä vapaamielisempi kun ennen mutta jos mokailee tai rikkoo liikaa sovinnaisen käyttäytymisen rajoja niin maine menee somekohun myötä välittömästi ja pahimmassa tapauksessa työpaikka alta.

Päättäjillä ja viranhoitajilla on selvästi vaikeuksia tottua siihen, että nykymaailmassa on helvetin vaikea enää piilotella asioita. Seuratkaahan. Kasarin tiedottamis-käyttäytymis-kulttuuria noudattaen ei enää pitkälle pötkitä. Enkä minä pidä sitä edes pahana.
 
Vanha insinöörivitsi on että lahjakkaat palkataan suunnitteluosastolle, lahjattomat johtajiksi ja ne jotka ovat lahjattomuuden lisäksi juoppoja laitetaan myyntiin. Se on vanha siksi että asiakkaiden juottaminen loppui viimeistään 2000-luvun alkuun mennessä ihan muutamia dinosauruksia lukuunottamatta.

Sidosryhmiä voidellaan nykyaikana kokonaan muilla tavoilla. Pitäis puolustusvoimienkin päivittää kalenteri parillakymmenellä vuodella eteenpäin.
 
Vanha insinöörivitsi on että lahjakkaat palkataan suunnitteluosastolle, lahjattomat johtajiksi ja ne jotka ovat lahjattomuuden lisäksi juoppoja laitetaan myyntiin. Se on vanha siksi että asiakkaiden juottaminen loppui viimeistään 2000-luvun alkuun mennessä ihan muutamia dinosauruksia lukuunottamatta.

Sidosryhmiä voidellaan nykyaikana kokonaan muilla tavoilla. Pitäis puolustusvoimienkin päivittää kalenteri parillakymmenellä vuodella eteenpäin.
Vuonna 2006 tuli vielä Zetorissa tehtyä ihan miljoonakaupat kunnon kännäämisen jälkeen. Nykyään on aivan eri meno, ei juopottelemalla enään kauppoja saa/tee.
 
Back
Top