Lentokoneita

10 epäonnistunutta konetyyppiä, tuore video viime viikolta - katsomisen arvoinen, tuota Burt Rutanin tuotosta osasin jo odottaakin. BD-10 oli uusi tuttavuus, "the world's first kit-built supersonic aircraft". Mikä voisi mennä vikaan... lähinnä kaikki, itse asiassa. Onnistui tappamaan kolme koelentäjää, kun 60% viidestä protosta tuli tonttiin.

 
Niin no meillä tuli Hawk tonttiin kun säästettiin ja tehtiin itse polttoaineensuodatin jonka pystyi asentamaan väärin ja mekatsuhan asensi. Näitä löytyy lento-onnettomuustutkinnoista loputtomiin. Pysyn alkuperäisessä lausunnossani.

Tietyillä tahoilla täällä on sellainen tapa että kun ryssä mokaa niin ilkutaan vieressä ja kun länsimaa mokaa niin ollaan hyssytellen hiljaa.:unsure:
 
Uusi "armed wingman/ armed swarm" -konsepti 2,5 vuodessa ideasta ensimmäiseen koelentoon.

10756718-6787707-image-a-1_1552074856222.jpg

The XQ-58 Valkyrie is a long-range, high subsonic unmanned air vehicle (UAV) developed by the Air Force Research Lab in partnership with Kratos Unmanned Aerial Systems. During its inaugural flight, it was in the air for 76 minutes.

https://nationalinterest.org/blog/b...ie-air-forces-new-stealth-wonder-weapon-46407

https://thefly.com/landingPageNews....ccess-a-very-positive-catalyst-says-Canaccord
 
Nyt aletaan olla ytimessä sen suhteen, miksi viimeaikaiset onnettomuudet tapahtuivat siellä missä tapahtuivat... 200 tuntia!

Sullenberger addressed the design of the Boeing 737-8 MAX and the 'absurdly low' number of flight hours that the first officer of the doomed plane had under his belt'absurdly low' number of flight hours that the first officer of the doomed plane had under his belt
Aika keposella koulutuksella lennetään oikeasti liikennekoneita jos noin on ja ymmärsin oikein.. Vähän yli suomalaisen yhden kuun työtunnit (160h) ja eikun lennättämään matkustajia. Ei varmaan tuossa ajassa aivan kaikki alan hienoudet ja erikoistilanteet ole tulleet vielä vastaan. Siinä että nämä onnettomuudet ovat tapahtuneet juuri sielä missä ovat on varmasti taustalla jotain ääneen sanomatta jäänyttä..
 
Nyt aletaan olla ytimessä sen suhteen, miksi viimeaikaiset onnettomuudet tapahtuivat siellä missä tapahtuivat... 200 tuntia!
Aika keposella koulutuksella lennetään oikeasti liikennekoneita jos noin on ja ymmärsin oikein.. Vähän yli suomalaisen yhden kuun työtunnit (160h) ja eikun lennättämään matkustajia. Ei varmaan tuossa ajassa aivan kaikki alan hienoudet ja erikoistilanteet ole tulleet vielä vastaan. Siinä että nämä onnettomuudet ovat tapahtuneet juuri sielä missä ovat on varmasti taustalla jotain ääneen sanomatta jäänyttä..

Kovinta mekkalaa kokemattomuudesta tuntuvat pitävän Jenkit jotka samalla sopivasti unohtavat ettei heidänkään 1500h vaatimus ole ollut kovinkaan monta vuotta voimassa. Maailman turvallisimmaksi rankatussa lentoyhtiössä lähes kaikki sotilastaustaa omaamattomat lentäjät ovat aloittaneet matkustajien lennättämisen parin sadan lentotunnin kokemuksella. En tiedä lensikö kapteeni vai perämies mutta jos perämiehen kokemattomuus selviää osasyyksi kyseiseen turmaan niin kyllä siinä on Boeingillakin peiliin katsomisen paikka koneen suunnittelun osalta.
 
Sanokaas nyt ilmailun asiantuntijat, mutta mun käsityksellä perämieheksi (mikä oikea termi onkaan?) pääsee ihan suoraan koulun penkintä. Kelpuutukseen toki vaaditaan teoriat ja lentotunnit sekä lentoyhtiön konetyyppiä koskevat koulutukset. Sinällään perämiehen kokemuksella ei pitäisi olla niin suurta merkitystä. Kapteeni (mikä oikea termi onkaan?) vastaa koko ajan koneesta sekä sen matkustajista ja päättää loppupeleissä kaikesta lennon aikana. Kapteenin kokemus on ratkaisevaa ja siihen tehtävään johtavaan koulutukseen päästään näytöillä.
 
Back
Top