Lentokoneita

Irkutin valmistama Su-30SM.
information_items_property_2870.jpg

information_items_property_1725.jpg

information_items_property_1733.jpg

information_items_property_1723.jpg


MiG-29SMT
192435.jpg
 
Kuuluisa (ja aito) valokuva English Electric Lightningin onnettomuudesta 60-luvun alkupuolelta.

Lightning XG332. Making a rather striking attempt at an emergency landing in Hatfield 13th September 1962. George Aird the pilot ejected and despite going through the roof of a greenhouse and breaking both legs was fine. The plane obviously was less lucky. A fairly amazing photograph.

11250143_1063566113671211_5088836031417334522_n.jpg
 
Lockheed U-2 ei ole mikään helppo kone tuoda laskuun. Isot siivet näet tuottavat rutosti nostovoimaa.


No eipä tosiaan:confused: laippoja siiven alapinta täynnä ja silti kone ei meinaa istua.. sitten kun istuu, alkaa älytön kiemurtelu;) Todella haasteellinen laskettava.

Purjekoneessa on ilmajarrrut, videosta en niitä erottanut, luullakseni U2:ssä ilmajarruja ei ole.

Koneen laskuteline ratkaisu aiheuttaa omat lisähaasteensa laskussa.

Niin tai näin, riittävän hankalalta näyttää.
 
U-2 kun tuli tuossa aiemmin puheeksi, niin siihen liittyen pari videota.

USAF:n virallinen filmi jossa esitellään mm. lentomiehistöjen arkipäivää ja sitä miten "Dragon Ladyn" pariin pääsee työskentelemään.


James May pääsi kyytiin ja toiveena oli päästä korkealle. Joutui ennen lentoa käymään parin päivän pikakurssin. Mielenkiintoista katsottavaa mm. painepuvun toiminnoista.


Korkealla lentäminen jotenkin kummasti vetoaa meikäläiseen. Päälle 20 kilometrissä taivas on tumma. Ilmakehän sininen hehku ja maapallon kaarevuus näkyvät. Ja suurin osa sääilmiöistä on jäänyt alapuolelle.

U-2-Dragon-Lady1.jpg
 
Back
Top