Lentokoneita

АСК-62


ada5a3d006463406ce08e5154dff9c6a.jpg
2dcbd8c50f55fc192d0feba29ed0bae3.jpg
91ae5727e447a0580bf18a1f9f89a1d3.jpg


7945418.jpg
7946651.jpg



http://www.airwar.ru/enc/la/ask62.html
http://fishki.net/2006421-ispytanija-novogo-samarskogo-samoleta.html
 
Yritteliäät britit ansaitsevat kehut.

Sama porukka joka kunnosti lentokuntoon ja operoi maailman ainutta lentokunnossa ollutta Avro Vulcan -suihkupommittajaa on ottanut seuraavaksi projektikseen English Electric Canberran.

http://www.vulcantothesky.org/canberra-wk163.html

702.webp

Aikovat toimia samalla tavalla kuin Vulcanin kanssa. Rahankeräystä käynnistellään. Koneen kuntoa tarkastellaan parhaillaan ja koneen pitäisi olla lentokunnossa 2018 Royal Air Forcen 100-vuotisjuhliin mennessä. Veikkaanpa että onnistuvat kyllä, sillä perinteistään ja historiastaan välittävät britit tukivat Vulcan-projektia avokätisesti.


 
Viimeksi muokattu:
Mikähän idea oli tehdä noita "kokeita" kilometrin lähtökorkeudella. Jossain oli F16 vastaava pätkä, mutta siinä tultiin alas sen 4km ja vielä jäi varaa.

Yleensä mittayksikkkönä ilmailussa on jalka, feet. Ainakin länsimaissa, venäläiset käyttää metriä.
1000 jalkaa on 300 metriä. Kone kävi 100:ssa jalassa eli 30 metrissä.
Lähti vaan lapasesta. Viime hetkellä hallintaan.

Vaan oikeassa olet, korkeammalla noita kierteitä. Olipa mittayksikkö jalkaa tai metriä.
 
Yleensä mittayksikkkönä ilmailussa on jalka, feet. Ainakin länsimaissa, venäläiset käyttää metriä.
1000 jalkaa on 300 metriä. Kone kävi 100:ssa jalassa eli 30 metrissä.
Lähti vaan lapasesta. Viime hetkellä hallintaan.

Vaan oikeassa olet, korkeammalla noita kierteitä. Olipa mittayksikkö jalkaa tai metriä.

No arvoin karkeasti HUD:sta että noin 1km/3000ft oli lähtötilanteessa korkeutta merenpinnasta. Lopussa aika lähelle 100m/300ft.

Max G 8.3 ja AoA:kin jotain 66 astetta, että todella lapasesta läks :D
 
Esitetäänpä tähän väliin tietokilpailukysymys.

Maailmalla on tänä päivänä vielä käytössä kaksi yli kuusi vuosikymmentä sitten käyttöönotettua pommikonetyyppiä. Yksi näistä on kaikkien tuntema B-52 Stratofortress. Mutta mikä mahtanee olla se toinen ?
 
Esitetäänpä tähän väliin tietokilpailukysymys.

Maailmalla on tänä päivänä vielä käytössä kaksi yli kuusi vuosikymmentä sitten käyttöönotettua pommikonetyyppiä. Yksi näistä on kaikkien tuntema B-52 Stratofortress. Mutta mikä mahtanee olla se toinen ?
Niitä taitaa olla ainakin kolme. Jenkkien mainittu B52, Venäjän Tu95 Bear ja Kiina joka lentelee vieläkin vanhoilla lisenssivalmistetuilla Tupolev Badgereillä.
 
Viimeksi muokattu:
Niitä taitaa olla ainakin kolme. Jenkkien mainittu B52, Venäjän Tu95 Bear ja Kiina joka lentelee vieläkin vanhoilla lisenssivalmistetuilla Tupolev Badgereillä.


Ah, joo. Bear unohtuikin nolosti. :oops:

Itselleni vakuuttelin että se olisi kinuskien Tupolev Tu-16 kopio eli Xian H-6. Ensilento Kiinassa jo 1959. Yhä tänäkin päivänä käytössä, tosin modattuna.

1371611444_xianh-6u187923.webp

 
Back
Top