Lentokoneita

Viggen Kauhavalla jussina 1999.

Hieno kone ja polttokin päällä säästelemättä.:)
Jostakin alan kirjallisuudesta olen lukenut (Ed Rasimus,Ukkosen jyrinää?), että jälkipoltin ei tiedä, mitä moottori tekee.
Moottori saattoi olla puhki ammuttu, mutta jos polton sai pysymään päällä, koneen sai raahattua sillä pois turvalliselle vyöhykeelle hyppyä varten. Vaikka itse suihkumoottori ei enää käynytkään.
 
Emännät ei oikein ymmärrä kiinnostavia ja tärkeitä juttuja;)

Täältä eriävä kokemus, meillä vaimo tykkää lähteä katsomaan lähes kaikkia tapahtumia missä moottorit on mukana, mm. kiihdytyskisat,Päitsi,moottorikelkkakisat,venekisat sekä autoihin,moottoripyöriin, ja lentokoneisiin + 39-44 sotaan (talvi- ja jatkosota) liittyvät tapahtumat sopii hänelle. Tätä herkkua on jatkunut jo reilut 30 vuotta.

Ps. ampurata / ampuminen on vielä työnalla, ehkä se innostuu siitäkin kun saan oman kaluston kotiin saakka.
 
Rafale vääntää F-22 kanssa


Mielenkiintoinen pätkä. Tulkitsin tuota niin, että fransmanni pääsi kerran ampuma-asemaan ip-ohjuksella (Fox-2) ja olisiko tuossa ihan lopussa yrittänyt päästä ampumaan tykillä. HUD-symboliikasta arvailin näin. Hyvin tuosta tulee ilmi miten rankkaa tuo kurvatappelun vääntäminen on. G-voimat jylläävät ja kuski puuskuttaa.
 
ideo by Staff Sgt. Mark Fayloga Headquarters Marine Corps

The F-35B making its first transatlantic flight. Three F-35’s flew from MCAS Beaufort in South Carolina and landed at RAF Fairford in Gloucestershire, England. They were assisted by two KC-10’s, and refueled 15 times over the Atlantic. (Footage courtesy of Cpl. Brian Burdett)
 
Back
Top