Lentokoneita

Hyvä yleiskatsaus LSA-onnettomuuksiin USA:ssa... kaveri kiteytti asiat oivallisesti:

- learn to land the damn thing, and don't fly into bad weather, and you'll be fine...

 
En mahda asialle mitään mutta ihailen kyllä suuresti näitä ruotsalaisia ja heidän mainiota historialentuettaan. Ryhmäkuvassa vuoden 2018 esityslentäjät, jotka operoivat suihkukonekalustolla. Lars Martinsson (keskellä) lensi Drakenia Tikkakoskella kesäkuussa. Stellan Andersson (1. oikealta) lentää Viggeniä. Vuosien mittaan muutama sana on tullut ko. herrojen kanssa vaihdettua ruotsalaisissa lentonäytöksissä. Asiallisen mukavia pilotteja. Myös teknikkoryhmän vetäjä Håkan Andersson on viimeisen päälle mainio mies. Harmi että tänä vuonna aikataulusyistä lentonäytösreissu Ruotsiin ei onnistunut.



pilotit.jpg
 
En mahda asialle mitään mutta ihailen kyllä suuresti näitä ruotsalaisia ja heidän mainiota historialentuettaan. Ryhmäkuvassa vuoden 2018 esityslentäjät, jotka operoivat suihkukonekalustolla. Lars Martinsson (keskellä) lensi Drakenia Tikkakoskella kesäkuussa. Stellan Andersson (1. oikealta) lentää Viggeniä. Vuosien mittaan muutama sana on tullut ko. herrojen kanssa vaihdettua ruotsalaisissa lentonäytöksissä. Asiallisen mukavia pilotteja. Myös teknikkoryhmän vetäjä Håkan Andersson on viimeisen päälle mainio mies. Harmi että tänä vuonna aikataulusyistä lentonäytösreissu Ruotsiin ei onnistunut.



Katso liite: 23697
Tämän Draken-pilotti Martinssonin kengissä on mielenkiintoiset epä-symmetriset kulumaprofiilit, liekö konetyypille ominaista?

Olen muuten ajanut Formula Renault -autoa kerran radalla, ja sen lisäksi että siellä jalka-kapyysissä ei ollut tilaa edes tuntea sparcon tossuilla mitä helvetin polkimia painelee, meikäläinen runtattiin sinne nomex-balaklaava silmillä, maailman ahtain täyspotta päässä, ja tiukoilla nelipistevöillä rutistettuna. Ratti ruuvattiin naaman eteen jota irrottamatta sieltä ei päässyt pois, ja koko vehje löyhkäsi vuotavalta, siis valuvalta bensalta.
Niki Lauda -paniikki...
Ja kaikki tämä noin 2 sekuntia ennen käynnistystä. Käynnistyksen jälkeen... noh, ajokortissa lukee Suomi-Finland. Se velvoittaa ainakin ajamaan miehekkäästi ulos (nurtsille)!

Elämäni paras/ huonoin/ ainoa "elämyspäivälahja" ex-muijalta briteissä.
 
Tämän Draken-pilotti Martinssonin kengissä on mielenkiintoiset epä-symmetriset kulumaprofiilit, liekö konetyypille ominaista?

Sen osaan sanoa, että Drakenissa tarvitaan omanlaisensa lentosaappaat. Niissä on nilkan takaosassa kiinnityslenkit heittoistuimen jalkasieppaimille. Samoin lentohaalareiden lahkeiden takaosassa on aukot kenkään tulevien jalkasieppaimen hihnoja varten.
 
Back
Top