M270 MLRS & HIMARS

Mutta Puolustusvoimien uutinen on tältä päivältä eli kauppa on sovittu tänään.
Juu, siis toi mun linkkaamani oli, "jos haluttais ostaa ja meillä olis rahaa, niin käviskö teille?" Nyt sitten kauppa toteutui ja lopulliset määrät mitä ostettiin jää PV:n ja jenkkien väliseksi ilmoitukseksi. Mutta siis määrät $90M vs 70M€ viittaa siihen että aika lähellä ollaan tota haluttua. Nyt sitten kun on F-35 ja JASSMit, niin.. mun veikkaus on että saatiin mitä haluttiin.
 
Juu, siis toi mun linkkaamani oli, "jos haluttais ostaa ja meillä olis rahaa, niin käviskö teille?" Nyt sitten kauppa toteutui ja lopulliset määrät mitä ostettiin jää PV:n ja jenkkien väliseksi ilmoitukseksi. Mutta siis määrät $90M vs 70M€ viittaa siihen että aika lähellä ollaan tota haluttua. Nyt sitten kun on F-35 ja JASSMit, niin.. mun veikkaus on että saatiin mitä haluttiin.
Määristä viis, mutta veikkaan Ylimmän johdon ja MAAV saa aika isomman iskukyvyn selustaan. Selustan IT, Huollon, Johdon yms on turha kuvitella olevansa karussa.
 
The UK is also developing UK-specific systems for the new launchers, including Composite Rubber Tracks (CRT), and a vehicle camera and radar system. A new Fire Control System will be developed collaboratively with the US, UK, Italy, and Finland.
 
Miksi nuo "kiekot" on tuollain epäkeskeisestituolla sisällä? Varmistetaanko sillä jotenkin vaikutuksen leviämistä?
Juu, left/right ja up/down kuorma-ammukset.
1655379334721.png

SMArtin toimintakuvaus saksawikin Taurus-jutusta:
After ejection, the ammunition is slowed down with a brake parachute, then the parachute opens and the ammunition begins to autonomously search the area for targets with its triple search sensors. Infrared and active as well as passive millimeter wave radar in the frequency range of 94 GHz is used to find combat vehicles. They are destroyed by a projectile-forming tantalum charge.
 
Mitkähän nuo HIMARSin kasetin molemmin puolella olevat paksut "posket" oikein on? Liittyykö jotenkin tuohon latausnosturiin?
1655450464576.png
 
Seuraava kysymys kuuluukin, miksei M270:ssa ole samanlaisia, vaikka nosturit on niissäkin?

Koska HIMARS on parannettu versio jonka suunnittelussa on ollut tiukemmat vaatimukset painon kanssa? Tässä tapauksessa ero on siinä, että HIMARS laukaisin on ylhäältä avoin. M270:ssa laukaisin laatikko vie tilaa yltä sekä sivulta. M270:ssa nostimen on oltava yllä, koska laukaus kasetit on vierekkäin.
 
Back
Top