Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sanokaapa viisaammat mitä tässä uskaltaisi odotella. Laiton keväällä hakemuksen pohjois-pohjanmaan maakuntakomppaniaan. Sopparit on täytelty, varusteet noudettu ja kuntotestit suoritettu syyskuun alussa. Cooperissa meni kolmetonnia rikki joten kunnosta ei pitäisi jäädä kiinni.
Kukaan ei ole minua haastatellut aiheesta koko tänä aikana. Kuntotesteissä poristiin ja tuntui olevan vähän kaikilla tilanne ettei oikein tiedetty missä mennään. Mitähän tässä osaisi odotella?
2003 heinäkuussa kävelin kainuun rajajääkärikomppanian porteista ulos. Sen jälkeen odottelin kertauskutsua 12 vuotta, mutta eipä kuulunut.
Äijällä ikää ei ole kuin se reilut kolmekymppiä mittarissa ja vielä saattaisi hetkisen aikaa olla menohaluja jäljellä.
Marttoihinko tässä pitää sitten seuraavaksi liittyä.
Jutussa on sekaisin PAIKP ja MAAKK asioita.
SPOLK:t ja EVK ovat joukkotuotettavia yksiköitä joiden perustaminen poikkeaa MAAKK:sta.
Tuota voi tulkita miten kukin haluaa, jopa rivien välistäJuurikin näin. Toimittajan hämmennys on ymmärrettävää, sillä MaaK kuuluu PaikP:hen ja tekstissä on tästä syystä asioita jotka ovat tulkittavissa väärin(kin).
linkataanpaa tämä tänne
"Kommentti: Itärajalla ei ole ensi kesänä enää tylsää"
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...ajalla-ei-ole-ensi-kesana-enaa-tylsaa/5734972
Mikäli tämä skenaario toteutuu, olisikohan maakkilaisille kesätöitä tiedossa?
Mitä siellä MAAKK:set tekisivät?
Maastossahan rajavartijat liikkuvat pareittain. Mitä byrokratia sanoo sellaisesta, että maakk:nen olisi parina rajavartijalle ja näin vapauttaisi yhden rajavartijan toisaalle?Virka-apuosastot suorittivat opastustehtäviä Torniossa, ei MAAKK sijoitettua voi yhtään sen vaativampaan tehtävään laittaa ja nyt on kyse taas kerran byrokratiasta, ei osaamisen puutteesta.
Sotilasläänien esikunnat lakkasivat olemasta 2015 vuoden alusta. Ja muutenkin reserviläisten asevelvollisuus asioita hoitaa aluetoimisto, mikä on Etelä-Karjalan tapauksessa Kaakkois-Suomen aluetoimisto. Ja voisin olettaa että sinut on sijoitettu maakuntakomppaniaan, mutta eipä noista sijoitus muutoksista aluetoimisto ilmoittele erikseen.Itse olen aluetoimiston kanssa asioidessa oppinut, että asia kannattaa varmistaa useamman kerran.Tämmönen kysymys, että laittelin viime vuonna pääsiäisen tienoilla MAAKK-hakemuksen oman sotilasläänin esikuntaan (EKARMAAKK). Sitten 2015 kesäkuussa tuli vastaus, jossa pyydettiin vastaamaan turvallisuusselvitykseen. Täytin tiedot ja lähetin ne läänin esikuntaan kuten pyydettiin.
Mutta, tämän jälkeen MAAKK-hakemuksesta ei ole kuulunut mitään. Eli kysymys kuuluu, meneekö hakemusta käsitellessä tosiaan se vajaat vuosi, vai pitäisikö olla itse yhteydessä jo aiemmin kun ei kuulu mitään ?
Tämmönen kysymys, että laittelin viime vuonna pääsiäisen tienoilla MAAKK-hakemuksen oman sotilasläänin esikuntaan (EKARMAAKK). Sitten 2015 kesäkuussa tuli vastaus, jossa pyydettiin vastaamaan turvallisuusselvitykseen. Täytin tiedot ja lähetin ne läänin esikuntaan kuten pyydettiin.
Mutta, tämän jälkeen MAAKK-hakemuksesta ei ole kuulunut mitään. Eli kysymys kuuluu, meneekö hakemusta käsitellessä tosiaan se vajaat vuosi, vai pitäisikö olla itse yhteydessä jo aiemmin kun ei kuulu mitään ?
Eiköhän sieltä VEH kutsu tule aikanaan, jos sinut on yksikköön käsketty.
Melkeen soitto on parempi vaihtoehto ja ei kannata tyytyä ainoastaan juttelemaan sen aulavirkailijan kanssa. Vaan pyytää yhdistämään henkilölle joka vastaa kyseisen joukon sijoituksista. Tietenkin ihan fyysinen paikalla käynti on paras vaihtoehto.Laittelin vinkeistä viisastuneena sähköpostia Kaakkois-Suomen aluetoimistoon ja kysyin että missä mennään hakemukseni suhteen. Saa nähdä mitä nyt sitten vastaavat.
Sama kokemus itselläkin. Aluetoimisto ei erikseen ilmoittele Maak - sijoitetulle näistä sijoitusasioista vaan kannattaa ottaa itse yhteyttä.
Edit. Ja jos et vielä tunne oman alueesi Maakk.n väkeä kannattaa sun hakeutua Mpk.n Saimaan alueen vapaaehtoisiin harjoituksiin niin sieltä ne jampat luultavasti parhaiten löytyvät ja saat muutakin tietoa oman komppaniasi kuvioista.
Eiköhän sieltä VEH kutsu tule aikanaan, jos sinut on yksikköön sijoitettu.