Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helkkari kirjoitti:Seuraavat aluetoimistot lakkautetaan: Sodankylä, Kajaani, Säkylä, Hamina, Raasepori, Järvenpää ja Lappeenranta.
Kun maakuntajoukot ovat aluetoimistojen järjestämiä, niin taitaa sekin jonkinlaista muutosta tuoda - huonompaan?
Touhottaja kirjoitti:Tuo onkin mennyt minulta ihan ohi, mistäs moinen lakkauttamisuutinen on peräisin?
Noh.. Eiköhän tämänkin uudistuksen ole ammattilaiset suunnitelleetHelkkari kirjoitti:Seuraavat aluetoimistot lakkautetaan: Sodankylä, Kajaani, Säkylä, Hamina, Raasepori, Järvenpää ja Lappeenranta.
Kun maakuntajoukot ovat aluetoimistojen järjestämiä, niin taitaa sekin jonkinlaista muutosta tuoda - huonompaan?
Touhottaja kirjoitti:Haa, itse olen tulkinnut niin, että varuskunnissa olevat - siis säilyvissä varuskunnissa - aluetoimistot ikään kuin kuuluvat varuskunnan organisaatioon. Nuo muut aluetoimistot ovat sitten erillisiä aluetoimistoja ilman varuskuntaa ympärillään.
– Itä-Uudenmaan Aluetoimisto Tuusulasta ja Uudenmaan Aluetoimisto Raaseporista lakkautetaan. Niiden tehtävät siirretään Helsingin aluetoimiston hoidettavaksi.
koponen kirjoitti:Joidenkin arvioiden mukaan koulutuksen ja muun toiminnan määrässä on huomattavia eroja eri alueiden välillä. Tehtäväkoulutus tietenkin eroaa jos suunniteltu tehtävä eroaa, mutta perustan rakentamisessakin on aikamoinen työ.
Creidiki kirjoitti:Kysyin tässä päivänä muutamana sähköpostilla PE:sta notta kuka suunnittelee ja johtaa vapaaehtoista maanpuolustustyötä PV:ssä.
--Sirkkojen siritystä--
Touhottaja kirjoitti:Haa, itse olen tulkinnut niin, että varuskunnissa olevat - siis säilyvissä varuskunnissa - aluetoimistot ikään kuin kuuluvat varuskunnan organisaatioon. Nuo muut aluetoimistot ovat sitten erillisiä aluetoimistoja ilman varuskuntaa ympärillään.
En muuten tunne aluetoimistojen tehtäviä (niitä oikeita) kovin hyvin, mutta eiköhän varuskunnista liikene jokunen kh-upseeri kaitsemaan ressuja ja kutsuntaupseeri tulevia varusmiehiä ilman aluetoimistorakennettakin.
commando kirjoitti:Mikä estää reserviläistä nytkään harrastamasta ammuntaa ja kamppailua? Ei mikään muu kuin oma laiskuus. Foorumillakin monilla asioista valittavilla on syytä katsoa peiliin sillä väkeä ei riitä nytkään kaikille kursseille. Ei siihen mitään valtion puuttumista tarvita. Pikemminkin sitä pitäisi vähentää jotta normaaleilla reserviläisillä olisi paremmat mahdollisuudet harrastaa maanpuolustusta tukeavia harrastuksia. Ensiksi voitaisiin vaikka aloittaa löysentämällä aselakia sivistysvaltion tasolle ja perustamalla uusia ampumaratoja (ympäristömääräysten ja kaavoituksen löysentäminen). Välttämättä valtion ei tarvitse myöskään panostaa rahaa vapaaehtoiseen maanpuolustustoimintaan jos Suomessa sallittaisiin myös suojeluskuntien henkiinherättäminen. Tätäkin kautta voitaisiin saada mielenkiintoisempaa toimintaa ja ihmisiä mukaan. Nuoria ei kiinnosta reserviläisten toiminta joka on liian usein makkaranpaistoa ja viirien jakamista. Minua etovat ajatukset jossa ihmisille ja reserviläisille pitäisi pakottaa jotain. Parempi lopputulos yleensä saadaan porkkanan kanssa.
Iso-Mursu kirjoitti:commando kirjoitti:Mikä estää reserviläistä nytkään harrastamasta ammuntaa ja kamppailua? Ei mikään muu kuin oma laiskuus. Foorumillakin monilla asioista valittavilla on syytä katsoa peiliin sillä väkeä ei riitä nytkään kaikille kursseille. Ei siihen mitään valtion puuttumista tarvita. Pikemminkin sitä pitäisi vähentää jotta normaaleilla reserviläisillä olisi paremmat mahdollisuudet harrastaa maanpuolustusta tukeavia harrastuksia. Ensiksi voitaisiin vaikka aloittaa löysentämällä aselakia sivistysvaltion tasolle ja perustamalla uusia ampumaratoja (ympäristömääräysten ja kaavoituksen löysentäminen). Välttämättä valtion ei tarvitse myöskään panostaa rahaa vapaaehtoiseen maanpuolustustoimintaan jos Suomessa sallittaisiin myös suojeluskuntien henkiinherättäminen. Tätäkin kautta voitaisiin saada mielenkiintoisempaa toimintaa ja ihmisiä mukaan. Nuoria ei kiinnosta reserviläisten toiminta joka on liian usein makkaranpaistoa ja viirien jakamista. Minua etovat ajatukset jossa ihmisille ja reserviläisille pitäisi pakottaa jotain. Parempi lopputulos yleensä saadaan porkkanan kanssa.
Kirjoitin tekstini vähän kieli poskessa.
Mutta sen verran olin tosissani että nuo aluetoimistot olisivat vähän uuden ajan suojeluskuntien malli.
Itselläni on edelleen nämä kokemukset vapaaehtoisesta toiminnasta jotka eivät ole kauhean kehuvia. Osa on juuri tuota makkaranpaistoa tai jos jopa järjestön lehdessä etsitään hommiin ihmisiä niin tulee vittuilut takaisin kun kyselee että mitä homma pitää sisällään ja kuinka paljon se vaatisi aikaa.
Ilmeisesti vapaaehtoistenkin pitää olla tietyn mallisia. Sentään asevelvollisena sai kysellä tyhmiä