Maakuntakomppania protestoi

Sitten tuota iloista sanojen pyörittelyä sotkee ikävästi se, että kansallisten valtioiden ja muiden projektien kestoikä monilla seuduilla ylittää poliittisten suuntausten kestoiän. Siitä vaan kaikki tämänhetkisen eliitin syyksi, paskaks vaan kaikki, en ala mitään.

Minä taidan ihan vaan piruillessani lukea muutaman sata vuotta sukuhistoriaa ja sytyttää ikkunalle etappikynttilät illalla. Kruunuksi kaksisataa vuotta vanhasta juuresta leipaistua rukiista.
 
Pohojalaanen kirjoitti:
Mosuri kirjoitti:
Taidat olla muutenkin eilispäivän mies jos kuvittelet, että jonkun kiinteän omaisuuden omistaminen tekisi ihmisistä isänmaallisia.
Jopa karkaa otsikosta, jossa oli kyse varuskunnan lopettamisen protestoinnista. Sääkin voisit saada auringon paistamaan päivääsi, jos et kylpisi tuossa "jytky" politiikan "millään ei ole mitään väliä" asenteessa. Vastuunkantoon ei "jytkyläiset" ole koskaan aikoneetkaan ryhtyä, vaan jauhavat sivupolkujen juttuja suurella pätemisellä.

Säkin voisit pruukata asioista jotain tietäväs jos lopettaaasiitt toooon peliis ja miettisiit miten aikkuisten pöyräs pruukataan puhhuu! Se nimittäin kommariks ja homoks nimittely kun tappaa kuuluu pikku kläpien touhuihi.

Toki onhan sieltä ennenkin lähetty Tampereelle sotimaahan ja ihmetelty kun ei oo ryssiä vastassa. Saksaakin on menty salaa ja edes rintamalle mennessä ei oo tieretty mikä SS on... Noiltakin tietokatkoksilta ois välttynyt jos olis sen lehren lukenut ennen huussiin viemistä. Nyt pitäis viittiä lukkee muutakin ku se lähimmän kauppalan aviisi - on nimittäin Herran vuos 2012!

:a-grin:

Tehrään kerral selväks - Mosuri ei oo hesalaane vaan Telajärve poikii!

http://www.telajarvi.net/
 
Mosuri kirjoitti:
Pohojalaanen kirjoitti:
Mosuri kirjoitti:
Taidat olla muutenkin eilispäivän mies jos kuvittelet, että jonkun kiinteän omaisuuden omistaminen tekisi ihmisistä isänmaallisia.
Jopa karkaa otsikosta, jossa oli kyse varuskunnan lopettamisen protestoinnista. Sääkin voisit saada auringon paistamaan päivääsi, jos et kylpisi tuossa "jytky" politiikan "millään ei ole mitään väliä" asenteessa. Vastuunkantoon ei "jytkyläiset" ole koskaan aikoneetkaan ryhtyä, vaan jauhavat sivupolkujen juttuja suurella pätemisellä.

Säkin voisit pruukata asioista jotain tietäväs jos lopettaaasiitt toooon peliis ja miettisiit miten aikkuisten pöyräs pruukataan puhhuu! Se nimittäin kommariks ja homoks nimittely kun tappaa kuuluu pikku kläpien touhuihi.

Toki onhan sieltä ennenkin lähetty Tampereelle sotimaahan ja ihmetelty kun ei oo ryssiä vastassa. Saksaakin on menty salaa ja edes rintamalle mennessä ei oo tieretty mikä SS on... Noiltakin tietokatkoksilta ois välttynyt jos olis sen lehren lukenut ennen huussiin viemistä. Nyt pitäis viittiä lukkee muutakin ku se lähimmän kauppalan aviisi - on nimittäin Herran vuos 2012!

:a-grin:

Tehrään kerral selväks - Mosuri ei oo hesalaane vaan Telajärve poikii!

http://www.telajarvi.net/

Mitä jos menist kotiis kasvamaan, kun et itse otsikosta mitään osaa enää sanoa. :a-grin:
 
Jahas, täällä ollaan taas menossa panssarivaunulla puuhun. Ei kai se mitään.

Mutta aiheeseen, paha kello kauas kuuluu, sanos mökin muori. Eipä tarvittu montaakaan tympiintynyttä jätkää, että saatiin julkisuuteen kuva, että koko komppania olisi tyytymätön. Tosin, eipä nykymediahirmuihmisten päässä mikään tieto kauaa pysy. Johonkin asiaan liitetyt positiiviset tai negatiiviset sävyt saattavat kyllä putkahtaa mieleen, kun asia vaan mainitaan.

Hienoa, jos homma jatkuu entistä paremmalla pohjakunnolla. Pitäkää lippu korkealla ja puukot toistaiseksi tupessa.
 
Pohojalaanen kirjoitti:
Mitä jos menist kotiis kasvamaan, kun et itse otsikosta mitään osaa enää sanoa. :a-grin:

Vittuilu on välittämistä...:heart:
 
Jospa Suomen mediakenttä vähän tervehtyisi kun saadaan uutta verta kehiin.

Yle on Suomen Fox
http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/100839-yle-on-suomen-fox
 
Ne vasta ovatkin satuhäät kun tulevan Fox Finlandin kanavapäällikkö nappaa Riikka Söyringin syliinsä! Ei enää tosiasiat räpsähtele syvien totuuksien tielle. Sitähän tässä vastavirran uutisia valikoivat nuppi nihkeänä odottavat.

Jossain vaiheessa uutisoitiin että Suomessa perustetaan 27 MKJ. Monikos niistä protestoikaan nyt? Ei yksikään?
 
koponen kirjoitti:
Jossain vaiheessa uutisoitiin että Suomessa perustetaan 27 MKJ. Monikos niistä protestoikaan nyt? Ei yksikään?

Ööö siis ymmärtääkseni MKJ:n komppaniat ja viiriköt ovat PV:n yksiköitä ja puolustusvoimat eivät saa varsinaisesti ottaa osaa politikointiin.

Toisaalta täytyy sanoa, että joukko-osaston komentajalle on varmasti tullut pyyhkeitä ihan helvetisti siitä, että on päästetty kuvausryhmä paikalle kuvaamaan noiden tyytymättömien varusteiden luovutusta.

Ilmeisesti Koposella itsellään omatunto kolkuttaa kun nykyistä maanpetoksellista linjaa ajavaa hallintoa ei saa arvostella vai mikä siinä Foxissa pelottaa?
 
Milloin muut komppanit yhtyvät toimiin ja palauttavat kamansa passien kera?
 
Mosuri kirjoitti:
Ilmeisesti Koposella itsellään omatunto kolkuttaa kun nykyistä maanpetoksellista linjaa ajavaa hallintoa ei saa arvostella vai mikä siinä Foxissa pelottaa?

Eipä ole pelkoa vielä runkoon hiipinyt. Enemmänkin virneenkaretta. Karavaani kulkee, koirat haukkuu. Ja vielä totuuden torviksi valikoituu... tarkoituksenmukaisia viestimiä. Jos olisin poliittisesti aktiivinen, niin luultavasti olisin oikein tyytyväinen.

Poliittisesti passiivisena mutta yhteiskunnallisesti aktiivisena minua hiukan surettaa räksytyskulttuurin nousu. Alestalon salissa saatiin lopulta valmista, mutta "yhteiskuntakriitikoiden" mölisevät suut ovat päässeet vasta partituurin kohtaan jossa lauletaan Väärin teit, oi rakkain niin väärin teit. Mitäs sitten? Miten pitikään tehdä?

Siinä Mosuri on ihan oikeassa, että nimim. koponen on toisinaan ja joissain asioissa suhteellisen hyvin informoitu. Sitä suuremmalla syyllä "palautan passini, maailma pelastuu" -liikkeet eivät minua saa mukaansa.

No, Internetin ihmemaassa voi aina välillä viihdyttää itseään. Sitten on syytä vakavoitua, oikeitakin muutoksen töitä on tehtävä.

Miksei muuten Russia Today ole intoiltavien listalla? Sillähän on miltei identtinen maailmankuva Foxin kanssa?

Loppuun vielä: toivottavasti ne henkilöt jotka kantavat huolta Puolustusvoimien suorituskyvystä tekevät itse tekoja sen hyväksi. Minusta sen pitäisi olla pääsylippu keskusteluun. Keinoja on kun tahtoa löytyy, vaikka joka viikoksi.
 
koponen kirjoitti:
Enemmänkin virneenkaretta. Karavaani kulkee, koirat haukkuu.

No siinä sinä erehdyt pahasti!

koponen kirjoitti:
Jos olisin poliittisesti aktiivinen, niin luultavasti olisin oikein tyytyväinen.

Minulla on hyväpalkkainen ja arvostettu työ. Lisäksi löytyy runsaasti vapaa-aikaa ja perhe sekä ystäviä. Asunto arvostetulta alueelta jne.. Itse asiassa viimeiset viisitoista vuotta olen tehnyt vapaa-ehtoisen maanpuolustuksen parissa työtä 1-2 viikkoa vuodessa. Tämä siitä huolimatta, että olen kieltäytynyt mamu, eu ja erilaisesta poliiitisesti korrektista huoraamisesta.

MUTTA se, että itselläni pyyhkii hyvin ei tarkoita sitä, että tällä yhteiskunnalla pyyhkii hyvin. Olen tavannut kaltaisiasi laput silmillä käveleviä juntti insinööreja paljon - minun auto, minun vaimo, minun lapset, minun vene, minun talo, minun luutnantin arvo, minun , MINUN, MINUN... Mitä väliä vaikka Vantaalla poltettaisiin lähiötä minähän asun Kirkkonummella? Loppujen lopuksi unohdatte sen, että EU on lähinnä pyramidi huijausta muistuttava valtiorakennelma ja me suomalaiset olemme loppujen lopuksi samassa veneessä vaikka teeskentelettekin muuta...

koponen kirjoitti:
Alestalon salissa saatiin lopulta valmista, mutta "yhteiskuntakriitikoiden" mölisevät suut ovat päässeet vasta partituurin kohtaan jossa lauletaan Väärin teit, oi rakkain niin väärin teit. Mitäs sitten? Miten pitikään tehdä?

Itse asiassa koko ajan on puhuttu ja tehty työtä. Se, että joku kartano volvolla ajava espoolais inssi ei löytänyt siitä vain sanaakaan Taloussanomista, Hyysäristä tai Iltasuolesta ei ole sattumaa.
 
Viihdyttäviä arvauksia omasta persoonastani. Ohi menee, mutta sen railakkaampaa juuri siksi! Mutta ilahduttavaa että nimimerkki Mosuri perustelee ajatteluni heikkoutta sillä että kertoo asuvansa arvostetulla alueella. Itse ajattelen ilmeisen kapeakatseisesti asioiden yhteyksistä.

Nimimerkki Mosuri, jo toisen kerran tämän foorumin elinkaaren aikana lienee syytä todeta että olemme molemmat ottaneet vastaan ja hankkineet omat tietomme ympäröivästä maailmasta, ja tehneet niistä omat tulkintamme. Ilmeisen runsaista samoista palasista olemme päätyneet kovin erilaisiin johtopäätöksiin. Jottemme häiritse muiden keskustelijoiden ajatustenvaihtoa esimerkiksi tässä käsillä olevasta maakuntakomppanian protestista, ehdotan että siirrymme yksityisviesteihin jos kahdenvälistä asiaa esiintyy. Sillä kanavalla voimme toki vaihtaa yhteystietojakin, jos koet tarvetta aidosti henkilökohtaiseen ajatustenvaihtoon.

-----

Maapallolla on kieltämättä huikean paljon liikaa ihmisiä minkään luonnonvaran tai järjestelmän kestokykyyn nähden. Kiinnostavia ja yksittäisten ihmisten sekä pienyhteisöjen kannalta murheellisia vuosisatoja tulossa.
 
Ensin nauretaan, sitten kiistetään ja lopuksi sitten pyydetään laittamaan yksityisviestiä...:dodgy:

-------------------------------------------------------------------------------------

Itse näkisin nämä maakuntajoukkojen varusteluovutukset vähän laajemmassa kontekstissa.

Pyydänkin niitä ihmisiä jotka ovat aikoinaan osallistuneet susi1:n toimintaan vertaamaan sen foorumin ilmapiiriä tämän uuden foorumin ilmapiiiriin! Mikä on muuttunut?

Muistaakseni ainakaan aikaisemmin ei oltu puuhaamassa Suomen puolustuspolitiikkaa vastustavia mielenosoituksia?

Näkisin nämä uudet ilmiöt nimenomaan merkkeinä järjestelmän legitimiteetin vähittäisestä murtumisesta.
 
Rakkaudentunnustusta saa tuon litanian jatkoksi vielä tovin odottaa. Ja edelleen naurattaa, mutta uskon että tolkullinen toiminta onnistuu samaan aikaan. Tapanani ei ole jättää huomiotta ihmisiä joiden kanssa olen eri mieltä.

---

susi1.net ei ollut pystyssä edellisten isojen taloudellisten taantumien aikaan, eikä nykyisen kaltaista nettikulttuuria ollut niiden aikaan olemassa. Samat lorut olisi tarinoitu jos olisi ollut.

Sen sijaan silloin massalomautusten, irtisanomisten, etuuksien heikentämisten ja muiden perusturvallisuutta heikentävien asioiden keskellä mielenilmauksia suunniteltiin ja toteutettiin, ja vielä suurempi määrä jäi toteuttamatta. Silloinkin terävällä kärjellä liikkeellä olevia, agendaltaan kapeita liikkeitä oli ilmassa.

Kiistatta kurjistuminen ja ainakin koettu kurjistaminen saa pintaan levottomuutta. Vaikkapa puolustusvoimiin ja maanpuolustukseen liittyvissä asioissa on kuitenkin huomio todellakin TalSa/IltaSonta-tasoisessa revittelyssä. Joka ikinen vuosi on käytetty rahaa aiheeseen yli 2000 miljoonaa euroa, ja niin tehdään edelleenkin. Mittakaavat vain hämärtyvät - ja niitä hämärretään omien intressien ajamiseksi.

Kun Suomessa tulee seuraavan kerran tilanne, että laajemmilla ihmisjoukoilla on ruuasta pulaa, tai sosiaalisten etuuksien taso ei mahdollista tätä "luterilaista peruselämää", niin nähdään oikeaa pykimistä. Kylmä talvi tappaa muuten intohimon. Jopa nuorison syrjäytymistä kestetään siiheksi kun raha riittää tarjota kaljaa ja urhoteeveetä. Aikanaan toki raja tulee vastaan. Sitä ennen voi ihan rauhassa pinnistellä vallankumousaatoksia kuin kunnon kommarit aikanaan.
 
No ei tämä keskustelun taso kovin korkea näytä olevan. Koposellakin tuntuu olevan noi tiedot sillä tasolla, että viimeeksi asiaan tutustuttu vähän ennen kirjoituksia.
 
Aina saa valistaa, kun on parempaa tietoa saatavilla.

Toteutuneen historian puolella on aika paljon yllä kirjoitettua tukevaa.

edit: Nämä foorumin tittelit antavat joskus aika huikeita lisämausteita. Tässäkin sitä majurit Mosuri ja koponen heiluttelevat sanan florettia.
 
koponen kirjoitti:
Rakkaudentunnustusta saa tuon litanian jatkoksi vielä tovin odottaa. Ja edelleen naurattaa,

No mitä sitten mahdat tuntea? Olethan kuvaillut iseäsi jonkinlaiseksi ylemmän keskiluokan edustajaksi jolle nykyinen asioiden tila edustaa lähinnä ideaalista tilaa! Yritätkö mahdollisesti kertoa jonkinlaisesta tuntemuksesta jota psykologit nimittävät kognitiiviseksi dissonanssiksi?

koponen kirjoitti:
susi1.net ei ollut pystyssä edellisten isojen taloudellisten taantumien aikaan, eikä nykyisen kaltaista nettikulttuuria ollut niiden aikaan olemassa. Samat lorut olisi tarinoitu jos olisi ollut.

Maailma muuttuu Koposeni. Netin tulemista voisi hyvin verrata halpojen kirjapainotuotteiden tulemiseen 1600-luvulla (Suomessahan tätä asiaa ei juuri tunneta, koska ilmiö ei Suomea koskettanut). Tätäkin keskustelua käydään netissä eikä muutaman lukijakirjeen muodossa alueen valtalehdessä. Todennäköisesti tämäkin keskustelu olisi jäänyt käymättä 20 vuotta sitten.

koponen kirjoitti:
Kiistatta kurjistuminen ja ainakin koettu kurjistaminen saa pintaan levottomuutta.

Nyt taitaa Koposelta unohtua se, että suurin toimeenpaneva voima on tulevaisuuden näköalattomuus.

koponen kirjoitti:
Vaikkapa puolustusvoimiin ja maanpuolustukseen liittyvissä asioissa on kuitenkin huomio todellakin TalSa/IltaSonta-tasoisessa revittelyssä.

Eli Koponen kuuluu siihen luokkaan jolle tietoa voi antaa koska hän sivistyneenä keskiluokkaisena ihmisenä ymmärtää sen sisällön. Talonpojat voivat polvistua tsaarin kuvan eteen ja osoittaa uskollisuuttaan, maisteri Koponen voi vaunuistaan tarkastella tätä spektaakkelia ja hymyillä alentuvasti kunhan raitilta on päästy pois. Maisteri Koponen kun ymmärtää mitä suuriruhtinaskunnan jäsenyys tarkoittaa ja vaatii...

Ikävä kyllä nyt alkaa suuremmillekkin kansanjoukoille paljastua se, että heitä on kustu puolustuspolitiikassakin silmään. Koponen yrittää edelleenkiin kehua aitiostaan keisarin uusien vaatteiden hyvin ohuita ja ilmavia kankaita vaikka muun ylöisön joukosta kuuluu jo naurua ja hoviväki punastelee tyhmyyttään.

koponen kirjoitti:
Kun Suomessa tulee seuraavan kerran tilanne, että laajemmilla ihmisjoukoilla on ruuasta pulaa, tai sosiaalisten etuuksien taso ei mahdollista tätä "luterilaista peruselämää", niin nähdään oikeaa pykimistä. Kylmä talvi tappaa muuten intohimon. Jopa nuorison syrjäytymistä kestetään siiheksi kun raha riittää tarjota kaljaa ja urhoteeveetä. Aikanaan toki raja tulee vastaan. Sitä ennen voi ihan rauhassa pinnistellä vallankumousaatoksia kuin kunnon kommarit aikanaan.

Nyt taas menee kiville ja kopeasti. Taidat sekoitta lahjakkaasti ns. levottomuudet ja vallankumouksen. Yksikään vallankumous ei ole syntynyt siellä missä kurjuus on suurin! Suomessakin koko nykyinen järjestelmä lepää kurjistuvan keskiluokan harteilla.

Ilmeisesti sitten kuvittelet, että näistäkin ongelmista sitten selvitään halvalla keskioluella tai ehkä valtion sponssaamalla open cable kuukaudella? Ongelmana vain on, että ihmisten laajamittaiseen ostamiseen ei ole enää varaa. Edellisen laman aikana syrjäytyi pysyvästi 200 000 ihmistä ja noita syrjäytyneitä poistaa korkeintaan kohtalon punakynä.

Eivätkä syrjäytyneet ole ainoa väestönryhmä jolta ostetaan yhteiskuntarauhaa. Suomessa on Euroopan alhaisin kaupungistumisaste. Tämän keinotekoisen vuoden 1953 yhteiskuntarakenteen ylläpito maksaa 6-8 miljardia vuodessa. Siihen sitten lisätään kielivähemmistön etuoikeuksien ylläpidosta tuleva täysin turha kulunki, miljardiluokkaan kasvaneet maahanmuuton kustannukset ja Brysseliin hännystelevä eurorälssi niin jopas summat on kasvaneet valtaviin mittoihin. Huomattava osa kansantuotteesta kierrätetään budjetin kautta. Noin kolmasosa valtaisasta budjetista tuhlataan. Kaiken huipuksi tuo taistelu suomalaisten pitämiseksi maaseudulla on täysin järjetöntä ja turhaa - aivan kuten keinotekoisen kielivähemmistön ylläpitokin.

Samalla kohdataan väestön ikääntymisen tuomat ongelmat, globaalin ryöstötalouden ongelmat, maailman väestöräjähdys ja sotilaallinen paine rajoillakin kasvaa... Yleensähän valtiot ovat romahtaneet sisäisten ongelmien ja ulkoisen paineen tuhottua sen toimintakyvyn.
 
En ota kantaa Herrojen edellä lausumiin teemoihin. Jokin muuttuu nyt....maailmassa, Suomessa, Helsingissä, Töölössä, Roomassa....kyse ei ole vain taloudesta ja lamasta, on liian helppo selitys, liian helppo ja ei osu. Mikä muuttuu, hitaasti mutta sitä varmemmin? Ihmisten ajattelu, se se on. Eikä siinä auta pohojalaanen uho, ei siinä auta työkkärikorvausten nostaminen satasella per kk, ei siinä auta syrjäytymisenesto-ohjelmat eikä mitkään immelmannit....jokin, jokin muuttuu, sanokaa sanoneen. Olen tätä aistinut jo vuosia: olemme jonkinlaisessa saranavaiheessa.
 
Mainiota, aiheen otsikoksi Mosuri protestoi niin ollaan asian ytimessä. Sisäisesti ehjä käsitys maailman ja maan tilasta, olettaisin. Olen eri mieltä kokonaisuudesta ja sen merkityksestä kuten hoksasit, ja monesta asiasta ja niiden tulkinnasta kovin eri mieltä kuin kuvittelit hoksanneesi. Minulla ei tähän muuta.
 
baikal kirjoitti:
En ota kantaa Herrojen edellä lausumiin teemoihin. Jokin muuttuu nyt....maailmassa, Suomessa, Helsingissä, Töölössä, Roomassa....kyse ei ole vain taloudesta ja lamasta, on liian helppo selitys, liian helppo ja ei osu. Mikä muuttuu, hitaasti mutta sitä varmemmin? Ihmisten ajattelu, se se on. Eikä siinä auta pohojalaanen uho, ei siinä auta työkkärikorvausten nostaminen satasella per kk, ei siinä auta syrjäytymisenesto-ohjelmat eikä mitkään immelmannit....jokin, jokin muuttuu, sanokaa sanoneen. Olen tätä aistinut jo vuosia: olemme jonkinlaisessa saranavaiheessa.
:a-cool: Saranavaiheessa joo.. Kun alkaa tapahtumaan, ovi käy kuin saluunassa. kapakkatappelussa miehiä lentää ovista ja ikkunoista. Sisään jää kuin kapakan isäntä, serihvi ja pianoautomaatti soimaan ehkä :a-rolleyes:
:lanssi::lanssi::lanssi:
 
Back
Top