J0h1F
Ylipäällikkö
MT-LBV:n telapaine on 0,27 kg/cm². Puhutaan nyt vähän eri luokan laitteista.Telapaine 0,63kg/cm2 vs. esim. Leopard-2 0,83kg/cm2, Maavara 41cm vs Mt-Lb 40cm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MT-LBV:n telapaine on 0,27 kg/cm². Puhutaan nyt vähän eri luokan laitteista.Telapaine 0,63kg/cm2 vs. esim. Leopard-2 0,83kg/cm2, Maavara 41cm vs Mt-Lb 40cm.
No, onhan siinä omat puutteensa, mutta oli pitkään parasta mitä meillä oli.Sitkeä vehje tuntuu olevan jos jatkaa käytössä 30-luvulle.. Sehän ei täyttänyt asetettuja vaatimuksia edes 1990-luvulla. Aikalaisten mukaanhan 2S1 hankittiin vaikka sitä ei varsinaisesti edes haluttu. Jotain piti kuitenkin saada ja muuta säällisessä kunnossa olevaa kalustoa ei Derkkulassa ollut tarjolla. Olisi tosiaan erinomainen asia jos nämä ja muut samalle alustalle väsätyt vaunut saisivat jatkoajan.
MT-LBV:n telapaine on 0,27 kg/cm². Puhutaan nyt vähän eri luokan laitteista.
Kysymys vain herää, että eikö muista vaunuista voisi tehdä vastaavia versioita? Sen kuin levennetään telaa sivusuunnassa? Leveätelainen M113, anybody?
Siihen on syynsä miksi on, joita nyt täällä voi aukaista.Kyllä, puhutaan eri luokan vehkeistä myös esim. teho-painosuhteessa (26,5hp vs 20), suojauksessa, sisätilojen volyymissä, todennäköisesti laadussa ja ergonomiassa ym. K200 ei ole ällitälli telapaineensa puolesta mutta onko matala telapaine tärkein ällitälliä käyttävien vaatimus kun mukana on muitakin telavehkeitä?
Miksi M113 -variantti, miksi ei AIFV tai K200 variantti - toki M113:a lienee ylijäämämarkkinoilla helpoimmin saatavvilla.
Siihen on syynsä miksi on, joita nyt täällä voi aukaista.
Kaikkea en kuitenkaan lähtisi Koreasta ostamaan.
V-Ällin liikkuvuus maastossa on telakuorma-auton luokkaa pl. puiden välistä mahtuvuus. Esim. MT-TSTOS:lle antaa todellista liikkuvuutta ja kykyä iskeä yllättävästä suunnasta yllättävällä hetkellä toki jalan, mutta siirtyminen lähtöasemaan on nopea ja sitä ei rajoita esim. maaston pehmeys.Tottahan toki parempi maastoliikkuvuus antaa erilaisia taktisia mahdollisuuksia - joita mm. suojauksen puute sitten puolestaan heikentää. Vaikeaa kuitenkin nähdä, että MT-LB:lle tulee 1:1 korvaajaa ellei ajoneuvolle kehitetä modernisointia tai käydä ylijäämä-arpajaisissa.
Ai miksikö? Gavinit on voittamattomia!!1Miksi M113 -variantti, miksi ei AIFV tai K200 variantti - toki M113:a lienee ylijäämämarkkinoilla helpoimmin saatavvilla.
Näillä maakunnilla on kummiskin yli puolet itä-rajasta? Etelä-karjalassako sitten on se mielekäs alue? Kainuu?Lapissa ja Pohjois-Karjalassa, alueilla joilla perinteisillä panssarijoukoilla operointi ei ole mielekästä.
Näillä maakunnilla on kummiskin yli puolet itä-rajasta? Etelä-karjalassako sitten on se mielekäs alue? Kainuu?
Lähtevät nopeasti sinne mistä tulivatkin kunhan tutustuvat paikalliseen väestöön.Etelä-Pohjanmaa on just se. Houkutellaan iivana mottiin sinne.
No perkele. Itse ajattelin että ne houkutellaan parolannummen harjoitus maastoihin.Etelä-Pohjanmaa on just se. Houkutellaan iivana mottiin sinne.
Ei paha, työnnetään se ryssä järviseudun rotkoihin, tosin ruonan taistelu pitää käydä uusiksi, ettei iivana pääse tasangoilleEtelä-Pohjanmaa on just se. Houkutellaan iivana mottiin sinne.
Näillä maakunnilla on kummiskin yli puolet itä-rajasta? Etelä-karjalassako sitten on se mielekäs alue? Kainuu?
Koska se on noin helppoa, oletan että sieltä tullaan pakolais statuksellaKainuussa on helppo ajaa Vartiuksesta Kajaaniin. Vaikka T-72B3:lla