Täyslaidallinen
Jos naapuri ampuu kaikella mitä sillä on putket punaisena yhtä upottaakseen niin sitten on hyvin asiat. Itse katson että jos se suoriutuu kahdesta taikka kolmesta saturaatiohyökkäyksestä niin hyvä. Kokoluokkana joku 100 puikkoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Täyslaidallinen
Katseltuani tuon Barak Navalin tietoja, se alkaa tuntumaan minustakin ykkösvaihtoehdolta. Sen kantama on 20km pidempi kuin ESSM:n ja siinä on mielenkiintoista propulsion osalta se että ohjuksessa on 2 rakettimoottoria, joista matkamoottoria käytetään reittilennossa ja sitten loppulähestymisessä potkaisee käyntiin tehokkaampi putki.
Siksi äkkiseltään ihmetytti se että Barakin nopeus ilmoitetaan olevan vain mach 2 mutta se on vain matkalennossa, luulisin. Lopussa varmaan lähes tuplaten koska ohjus kykenee torjumaan nopeita seaskimmereitä ja siihen tarvitaan liikehtimiskykyä +tehoa.
Itse en oikein näe järkevää hyötyä sille että aluksiin integroitaisiin 2 eri tyyppistä ohjusta. Se vaatisi molempien hankkimista jo rauhan aikana että niiden käyttöä voitaisiin harjoitella ennen tositoimia. Tähän saakka on pärjätty hyvin yhdellä raskaalla tyypillä.
Meinasin pelkällä tykistöllä. Old School meiningillä.Jos naapuri ampuu kaikella mitä sillä on putket punaisena yhtä upottaakseen niin sitten on hyvin asiat. Itse katson että jos se suoriutuu kahdesta taikka kolmesta saturaatiohyökkäyksestä niin hyvä. Kokoluokkana joku 100 puikkoa.
Meinasin pelkällä tykistöllä. Old School meiningillä.
Vasemmistoliitto.Mitä tarvitaan 2020 korvetin lamauttamiseen taikka tuhoamiseen?
Lisäisin tuohon demarit. Rinne toisi korveteille Saabin mopo systeemit.Vasemmistoliitto
Missä vaiheessa lentoa? Mach 2 on annettu virallisissa lähteissä eli kykeneekö ohjus lentämään 70 km-150 km matkan kokoajan yli mach 3 vauhtia?!"Saadun tiedon mukaan" Barak 8 pystyy 3.2 - 4 Machin nopeuteen korkeudesta riippuen.
Päivän palkinto parhaasta sutkautuksesta!Vasemmistoliitto.
Mitenhän ne "moposysteemit" on kelvanneet suomen merivoimille kymmeniä vuosia? Suomen koko raskas ohjuspintatorjunta alustutkineen ja taistelujärjestelmineen on nojannut Saabin ratkaisuihin ja edelleen ohjusveneisiin hankittiin Saabin järjestelmät sekä torpedoja.Rinne toisi korveteille Saabin mopo systeemit.
Päivän palkinto parhaasta sutkautuksesta!
Mitenhän ne "moposysteemit" on kelvanneet suomen merivoimille kymmeniä vuosia? Suomen koko raskas ohjuspintatorjunta alustutkineen ja taistelujärjestelmineen on nojannut Saabin ratkaisuihin ja edelleen ohjusveneisiin hankittiin Saabin järjestelmät sekä torpedoja.
Saab on varsin vahvoilla myös Pohjanmaan konseptissa tst-järjestelmän sekä tutkien toimittajaksi, luulen minä. Enkä pistä pahakseni, koska katson että Saabin todellisia vahvuusalueita on merisodankäynti pitkän Itämeren kokemuksen vuoksi. Saab mainostaa sivuillaan kokemustaan eri valmistajien komponenttien integraatiossa ja Sea Giraffe 4A olisi varmasti sopiva tutka korvetteihin. Aluksiin tulee jo CEROS 200 + Mk3 tykki, Saabin torpedot ja melko varmasti Trackfiret. Näin Saab olisi luonteva valinta integroimaan omia tuotteitaan aluksiin. Mikään ESSM integrointi tuskin tuottaisi tuskaa 9LV taistelujärjestelmiin.
Nythän on jo varmaa että mm.Gabriel voidaan integroida 9LV tst-järjestelmään.
Tuosta saabin tutkista niin tekeekö saab noita tutka torneja joissa on se neljän paneelin järjestelmä? Eli ei sellaista pyörivää tutkaa enään?
Missä vaiheessa lentoa? Mach 2 on annettu virallisissa lähteissä eli kykeneekö ohjus lentämään 70 km-150 km matkan kokoajan yli mach 3 vauhtia?!
Kuulostaa melko hurjalta, varsinkin äärikantamalle ammuttuna.
Ohjuksessahan on 2 moottoria, joista toinen matkalentoon ja toinen loppulähestymiseen sekä tietysti laukaisuboosteri erikseen. Luulen että ohjus kiihdyttää vauhtiaan tuohon maksimiin kun se on havainnut maalin tai lähestyy maalin oletettua sijaintia paremman liikehtimiskyvyn takia.
Mitä sitten? Minä puhuin modernisoinnista. Taistelujärjestelmänä on kaikissa ohjusveneissä 9LV. Rauma-luokassa on edelleen Sea Giraffe.Haminoissa oli Atlaksen ANCS 2000 ennen päivitystä, ja TRS-3D jatkaa edelleen tutkana.
Missä vaiheessa lentoa? Mach 2 on annettu virallisissa lähteissä eli kykeneekö ohjus lentämään 70 km-150 km matkan kokoajan yli mach 3 vauhtia?!
Kuulostaa melko hurjalta, varsinkin äärikantamalle ammuttuna.
Ohjuksessahan on 2 moottoria, joista toinen matkalentoon ja toinen loppulähestymiseen sekä tietysti laukaisuboosteri erikseen. Luulen että ohjus kiihdyttää vauhtiaan tuohon maksimiin kun se on havainnut maalin tai lähestyy maalin oletettua sijaintia paremman liikehtimiskyvyn takia.
Itse katson että jos se suoriutuu kahdesta taikka kolmesta saturaatiohyökkäyksestä niin hyvä. Kokoluokkana joku 100 puikkoa.
Ok. Eli kuten arvelin. Matkamoottorina pitkään palava raketti ja loppuvaiheessa käynnistyy suuremman työntövoiman antava moottori.Tällaista on tosiaan kerrottu..eli matkalento olisi 2.2 Mach ja toisella moottorilla loppupelissä Mach 3-4.
Kukaan ei ole väittänyt että jälkimmäinen olisi se koko lennon nopeus, ei edes meikäläisen "syvä kurkku".
Kun ne kaikki neljä paattia laittaa samaan osastoon niin niillä voi olla yhteensä melkein 100 puikkoa