Merivoimien kehitysnäkymät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Voisiko Israelin vähäinen oma Gabrielin käyttö johtua siitä että Jenkit tukevat heitä massiivisesti ja Harpoon on siitä syystä ainakin nimellisesti heidän alustensa pääasiallinen meritorjuntaohjus ?
Yleensä valtiot käyttää ensisijaisesti aina oman tuotannon aseita jos ne vaan ovat käyttökelpoisia, eli jokin poliittinen syy pitää olla koska Israel menettelee näin.
Hyvin mahdollista

Harpoonin valmistaja on Boeing, joka on iskenyt isoja diilejä iippojen kanssa tässä vuoden sisällä.

Israel, Boeing sign multi-billion-dollar ‘reciprocal’ spending agreement
https://www.timesofisrael.com/israel-boeing-sign-reciprocal-spending-agreement/
"The Economy Ministry announced Tuesday that it had reached a deal with Boeing that will see the multinational corporation spend billions of dollars in the Jewish state if it wins major defense contracts."

Harpoon missile orders incoming !
https://www.defenseindustrydaily.co...an-germanys-new-radar-detect-the-f-35-040977/
Israel’s defense industry can expect a major influx of Boeing investments. The aerospace giant signed
external link
a “reciprocal procurement” agreement on Tuesday, that calls for Boeing to collaborate with Israeli industry to the value of at least 35% of all government deals exceeding $1 million. As Israel is expecting to award Boeing with contracts totalling at $10 billion over the next decade, the agreement could possibly add $3.5 billion in new business to Israel’s economy. “A reciprocal purchase agreement on such a scale is a significant achievement which will lead to the growth of many companies in the domestic market, and to expand their activities and success in international markets,” said
external link
Economy Minister Eli Cohen. Boeing is currently competing for a number of Israeli defense procurement contracts, including new F-15 fighter aircraft, aerial tankers and a squadron of transport helicopters.
 
Koska mielestänne merisodankäynti on viimeksi ollut kaunista sekä nostalgista katseltavaa?
Minun mielestäni Desert Stormin aikana jolloin käytössä oli vielä maailmansodan nähnyttä aluskantaa. Ilmassa oli myös laaja repertuaari eri sotakoneita.
Tulevissa mittelöissä ilmassa lentelee suurella todennäköisyydellä pelkästään F35 koneita ja merta kyntää liki identtisen näköisiä fregatteja maasta riippumatta.
 
Voisiko Israelin vähäinen oma Gabrielin käyttö johtua siitä että Jenkit tukevat heitä massiivisesti ja Harpoon on siitä syystä ainakin nimellisesti heidän alustensa pääasiallinen meritorjuntaohjus ?
Yleensä valtiot käyttää ensisijaisesti aina oman tuotannon aseita jos ne vaan ovat käyttökelpoisia, eli jokin poliittinen syy pitää olla koska Israel menettelee näin.
Kyllä vain. Jenkit tukevat Israelia vuosittain useiden miljardien dollarin summalla, jonka ehtona toki on että sillä voi ostaa aseita vain jenkeiltä. Eli Harpoonia saavat setä samulin laskuun, mutta Gabrielit menevät omasta kukkarosta. Sama kaava selittää monta muutakin arvoitusta Israelin asehankinnoista.
 
Tosin eiväthän ne ole julkisten tietojen mukaan ostaneet Harpoonia pariin vuosikymmeneen ja ovat jättäneet nekin päivittämättä.
Joten varmasti jotain omaa on putkessa. Onko se sitten samaa mitä meille myyty on eri asia.
 
Onko palstan hommasiivellä mitään älykästä sanottavaa? Vastaan itse, ei yhtikäs mitään.

Ikävä kyllä tällä palstalla on asiallinen keskustelu loppumassa.

Kiinalainen agentti paljasti juuri itsensä. :alien:
 
Onko palstan hommasiivellä mitään älykästä sanottavaa? Vastaan itse, ei yhtikäs mitään.

Ikävä kyllä tällä palstalla on asiallinen keskustelu loppumassa.
Kiinasta harvemmin valmistuu mitään laadukasta. Mielenkiintoista esimerkiksi seurata Viking Linen projektia. Veikkaan ettei mene ihan putkeen
Ja juu, mitä Kiinasta valmistuu on yleensä täyttä paskaa. Eikä tämä ole mitään hommailua!
 
Ikävä kyllä palstalla kirjoittelu on monen osalta mennyt huonompaan suuntaan parin viime vuoden aikana.

Sanoisin, että viimeisen viiden vuoden aikana. Joka tapauksessa Kiina-suhtautuminen ei paljoa poikkea Venäjästä ja venäläiskalustosta, joka vallitsevan mielipiteen mukaan osapuilleen on vaarallisempaa käyttäjälle itselleen kuin tarkoitetulle kohteelle. Menneet vuodet ovat menneitä ja polarisaatio on uusi normaali, valitettavasti.
 
Kiinasta harvemmin valmistuu mitään laadukasta. Mielenkiintoista esimerkiksi seurata Viking Linen projektia. Veikkaan ettei mene ihan putkeen
Ja juu, mitä Kiinasta valmistuu on yleensä täyttä paskaa. Eikä tämä ole mitään hommailua!

Jos kiinassa valmistetaan vain paskaa niin sittenhän sinun ei tarvitse olla huolissaan kyseisen valtion noususta? Pelko pois. Älä kuitenkaan tuhlaa minun aikaani esittämällä kysymyksiä joiden tarkoituksena ei ole muuta kuin päästä heittämään jonkinlainen naseva kommentti vastaukseeni.
 
Jos kiinassa valmistetaan vain paskaa niin sittenhän sinun ei tarvitse olla huolissaan kyseisen valtion noususta? Pelko pois. Älä kuitenkaan tuhlaa minun aikaani esittämällä kysymyksiä joiden tarkoituksena ei ole muuta kuin päästä heittämään jonkinlainen naseva kommentti vastaukseeni.
Ei ole ollut tarkoitus loukata tai muutakaan.
Sorry
 
Kiinasta harvemmin valmistuu mitään laadukasta. Mielenkiintoista esimerkiksi seurata Viking Linen projektia. Veikkaan ettei mene ihan putkeen
Ja juu, mitä Kiinasta valmistuu on yleensä täyttä paskaa. Eikä tämä ole mitään hommailua!
+1
Kiinasta ei tule kuin paskaa tai täyttä paskaa!
Saatanan kopiontipastorit, niiltä ei kannata ostaa yhtään mitään.
 
Laadunvalvonnasta kiinni. Sieltä se tulee luksusmerkkienkin tavara.
Toki kusettavat sen minkä kerkeävät jos ei valvo viimeisen päälle.
Kulttuurinen ilmiö, vain perheenjäseniksi lasketuilla on väliä. Muuten merkkaa vain raha.
Tällä on toki vaikutuksensa. Esim. kiinalaisten luottamus kotimaisiin merkkeihin on kehno, koska löytyy kokemusta huijauksista feikkirokotuksista melassilla jatkettuun maidon korvikkeeseen. Toisaalta myös rajuja eroja. Esim. dronevalmistaja DJI:n kotimaan mallisto on surkeaa verrattuna mitä länsimaissa DJI pumppaa ulos. Toisaalta kun tekijänoikeuksia ei kunnioiteta, on ulkomaalaisten brändien nimiä ja ulkonäköä imitoivia kauppoja paikat täynnä. Nämä taas verottaa luottamusta ulkomaisiin. Yhdistävänä tekijänä himo nopeaan rahantekoon.

Vilkaiskaa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guanxi

Joidenkin länkkäreiden kokemusten perusteella Etelä-Kiinassa tämä palvelusten vastavuoroisuus olisi paljon korostuneempaa kuin pohjoisessa. Jopa siinä määrin, että saatetaan todeta todellisten ystävyyssuhteiden olevan mahdotonta etelässä, eli olisi vain tätä palvelus sulle sitten mulle. Pohjoisessa olisi taas länsimaisempaa tapaa, syvempiä ystävyyksiä esim. harrastusten kautta. Etelä olisi enemmän all-business.

Syntyperhe menee kaiken edelle, myös puolison. Eli siellä todellakin naidaan sukuun ja lapsi (ja tämän avioliitto) on vanhempien sosiaaliturva. Eronneet ja yli 28-kesäiseksi asti naimattomina pysyneet sopii länsimaisille kosijoille. Muuten ei ole juuri jakoa.

Suomalaisten ja kiinalaisten kaupunkien väliset ystävyyskaupunkisuhteet on luultavasti yksi hyvistä tavoista päästä sisään. En malta olla huomioimatta myös sitä kun Hesarin Kiinan-kirjeenvaihtaja Pajari kirjoitti Xinjiang-jutussaan, kuinka kuulustelija oli todennut hänelle, että onneksi Niinistöllä ja Xi:llä on hyvät suhteet (niin ei nuuskivasta toimittajasta ole tarve tehdä esimerkkiä?).

Paria tavallista kanadalaista on nimittäin estetty lähtemästä Kiinasta koska maiden välillä on avoin riita. Eikö olekin vittumainen ruuvi kiristettäväksi? Ei kielletä maahantuloa, vaan ei päästetä pois! Täysin sivullisia vielä kaiken lisäksi. En kyllä itse lähtisi näillä tiedoilla Kiinaan jos maiden välillä olisi havaittavissa minkäänlaista railoa avautumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Aiheen ulkopuolelta mutta kun menin Kiinaa haukkumaan. Kiinalaiset saattavat olla Suomen talouden pelastamisessa merkittävässä roolissa.
Turismin myötä jättävät tänne hirvittävät summat rahaa. Finnair siirtää Kiinan reiteille 350 kalustoaan ja uusia reittejä avautuu jatkossakin. Nyt joku kiinalainen operaattori myös alkaa lentämään Suomeen. Yhtiötä en muista nimeltä.
Sotilaallinen yhteistyö mitä ilmeisemmin on olematonta vastaisuudessakin. Onko sieltä muuta ostettu kuin Noricot joskus ysärillä?
 
Aiheen ulkopuolelta mutta kun menin Kiinaa haukkumaan. Kiinalaiset saattavat olla Suomen talouden pelastamisessa merkittävässä roolissa.
Turismin myötä jättävät tänne hirvittävät summat rahaa. Finnair siirtää Kiinan reiteille 350 kalustoaan ja uusia reittejä avautuu jatkossakin. Nyt joku kiinalainen operaattori myös alkaa lentämään Suomeen. Yhtiötä en muista nimeltä.
Sotilaallinen yhteistyö mitä ilmeisemmin on olematonta vastaisuudessakin. Onko sieltä muuta ostettu kuin Noricot joskus ysärillä?
Asekaupat eivät ole synonyymi sotilaalliselle yhteistyölle.
 
Kiinalaisen laivanrakennusteollisuuden laadusta en tiedä, mutta Kiinassa laivanrakennusteollisuus on noteerattu strategiseksi teollisuudenalaksi. Kiina on omaa laivanrakennusteollisuutta subventoimalla kaapannut markkinaosuuksia muilta mailta ja nykyään Kiina on aika merkittävä tekijä laivanrakennusteollisuudessa... Tietäisiköhän @Tups kiinalaisen laivanrakennusteollisuuden laadusta?

https://statinvestor.com/data/37370/global-shipbuilding-market-by-region-contracting/

Kiina kehittyy ja niin myös kiinalaiden tuotteiden laatu. Ei japanilaisetkaan tuotteet alkujaan ollut tunnettuja laadusta, sittemmin japanilaisuutta pidettiin jopa laadun takeena (ei sillä, että Kiina välttämättä toistaisi Japanin nousun). Niin tai näin, Kiinan asevarustelua varmasti seurataan tarkkaan niin Yhdysvalloissa kuin Venäjällä.

Turismin myötä jättävät tänne hirvittävät summat rahaa. Finnair siirtää Kiinan reiteille 350 kalustoaan ja uusia reittejä avautuu jatkossakin. Nyt joku kiinalainen operaattori myös alkaa lentämään Suomeen. Yhtiötä en muista nimeltä.
Finnair haluaisi saada lisää slotteja Pekingissä ja Shanghaissa, mutta siellä on muitakin halukkaita. Ehkäpä siinä olisi yksi hyvä syy konvertoida A359 tilauksia isomman A350-1000 -mallin tilauksiksi? Tibet Airlines alotti juuri lennot Helsinkiin, China Southern mahdollisesti myöhemmin.
 
Onko kukaan miettinyt miksi kiinalaiset lentoyhtiöt operoivat länsimaalaisilla lentokoneilla, vaikka oma tuotanto suoltaa ulos stealth hävittäjiä sekä pian myös pommikoneita. Luulisi teknologiaa löytyvän myös matkustajakoneiden valmistamiseen. Taitaa kuitenkin olla niin, että made in China teknologia puhuttaa korkeintaan muutamia afrikan maita jos niitäkään.
 
Back
Top