Merivoimien kehitysnäkymät

Lisää tehoa, niin tulee tarvittaessa lisää nopeutta. Ja Nemo tarvittaessa kontissa kannelle? ;) Taitaa uppoama olla vaan liikaa Laatokalle? ;)
 
No Sergei on pojan nykyisin Moskovassa töissä oleva ex. hind-lentäjä everstiluutnantti- eno. ;) Ivan isoäitini setä, kultaseppä, joka kuoli bolshujen käsissä vallankumouksen jälkeen Pietarissa. :(

Järkytyitkö?

Suvussa on vanhaa venäläistä, joka soti sodat Suomen puolella korkeimmillaan kapteenina upseeritasolla. Ja uutta, jonka tein aikoinaan Pietarissa 2010-luvun alussa ennen Putinin aloittamaa pullistelua Ukrainassa. Hassuinta on, että sen everstiluutnantin isä on ukrainalainen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Oho
Reactions: TT
Ruottalaasten motivaatiota yhteisen puolustuksen vahvistamiseen ajaa kummasti se, että he tietävät että sodankäynti on nykyään niin nopeaa, että jos kahteen vuorokauteen Suomi ei saa pysäytettyä hyökkäystä, on jo myöhäistä.

Ja Vanja saa tukikohdan vastapäätä Tukholmaa.. Totta kyllä se apu on myös ruotsalaisten oman edun mukaista.
 
Perään tuli kaksi koulupaattia. Turussa joskus noita oli varmaan kuusi. En saa niistä enää kuvaa.812696B7-76D5-4642-8DC5-F6E4F9566A44.jpeg
 
Britit tulleet taas Merivoimia juhlimaan? Taisivat olla viime vuonnakin fregatilla Turussa.

Albion vai Bulwark? ( ei jaksa kuukkeloida )

En tykkää. Viimeksi kun Britit olivat merivoimineen täällä ”juhlimassa”, niin mm. korvetti Harrierilla pommittivat Uudenkaupungin lennättimen tuusannuuskaksi. Tapahtuman vuosipäiväkin oli juuri pari päivää sitten 6.7. (1855).
 
En tykkää. Viimeksi kun Britit olivat merivoimineen täällä ”juhlimassa”, niin mm. korvetti Harrierilla pommittivat Uudenkaupungin lennättimen tuusannuuskaksi. Tapahtuman vuosipäiväkin oli juuri pari päivää sitten 6.7. (1855).

Viimeksi oli kyllä viime vuonna Turussa. En muista että olisivat ainakaan tuolloin enempiä pommitelleet. Olin itse reissussa joten varmaa tietoa ei ole.
 
Viimeksi oli kyllä viime vuonna Turussa. En muista että olisivat ainakaan tuolloin enempiä pommitelleet. Olin itse reissussa joten varmaa tietoa ei ole.

Hyvä kuulla, että Turussa käyttäytyivät paremmin kuin Uudessakaupungissa. Voihan olla, etteivät enää uskalla pahemmin ryttyillä, kun meillä on rautaa lahkeessa ihan eri tavalla kuin silloin aiemmin
 
Vastakohtien maa tämä Suomi. Maailman kalleinta hävittäjää havitellaan vakavissaan mutta samaan aikaan Lohtajalla väpättää tupla suuliekki.


Minä epäilen vahvasti ettei F-35 ole todellakaan kallein näistä ehdolla olevista. Sielä on varmasti muutamat kalliimmat. Esim Grippen on varmasti kalliimpi kun käyttäjiä ei juuri ole joten jo se tekee kaikenjärjen mukaan siitä kalliimman valmistaa.... Yleensä se tuppaa halvempaa olemaan valmistaa mitä isommat määrät tuotetta tehdään. Oli kyseessä sit asia kuin asia oikeastaan. Ruotsalaiset ovat tunnettuja et lupaileevat kyll halpaa mut totuus onkii sit kymmenien vuosien saatossa jotain ihan muuta.
 
Back
Top