Huhta
Greatest Leader
Eikö siellä Skinnarvikissa (tai missä niitä miinoja säilötäänkään) pitänyt olla aluksille sopivat laiturit? Miksi ei vain rullata ramppia pitkin alukseen, vaan käytetään nosturia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Molempia temppuja näkee. Varastoja on varmaan monenlaisia ja laitureita myös.Eikö siellä Skinnarvikissa (tai missä niitä miinoja säilötäänkään) pitänyt olla aluksille sopivat laiturit? Miksi ei vain rullata ramppia pitkin alukseen, vaan käytetään nosturia?
Molempia temppuja näkee. Varastoja on varmaan monenlaisia ja laitureita myös.
Eikös nuo videotkin synny pääosin varusmiesvoimin? Varmaan on pitänyt kuvata sellaista harjoitusta mitä on ollut tarjolla. Ne parhaat lastausrampitkin saattavat vielä olla sellaisissa paikoissa mistä ei välttämättä ihan jokaista toiminnan aikana näkyvää yksityiskohtaa haluta esitellä. Kuten vaikkapa minkälaisia räjähdyssuojausrakenteita miinaluolan oven sisäpuolella on.Luulisi että promo-videolle olisi valittu vähän jouhevampaa lastaamista.
Eikös nuo videotkin synny pääosin varusmiesvoimin? Varmaan on pitänyt kuvata sellaista harjoitusta mitä on ollut tarjolla. Ne parhaat lastausrampitkin saattavat vielä olla sellaisissa paikoissa mistä ei välttämättä ihan jokaista toiminnan aikana näkyvää yksityiskohtaa haluta esitellä. Kuten vaikkapa minkälaisia räjähdyssuojausrakenteita miinaluolan oven sisäpuolella on.
Pääosa miinavarastojen laitureista on nykyisten miinalaivojen kanssa yhteensopivia. Puhutaan paljon muustakin, kuin Skinnarvikista. Miinalaivoilla on silti myös kyky kuormata alus omin nosturein miltä tahansa laiturilta. Ja jotta kyky olisi todellinen on sitä harjoiteltava. Aikaa siinä tietysti kuluu enemmän, kuin perän kautta lastatessa.Eikö siellä Skinnarvikissa (tai missä niitä miinoja säilötäänkään) pitänyt olla aluksille sopivat laiturit? Miksi ei vain rullata ramppia pitkin alukseen, vaan käytetään nosturia?
Tuo klippi taitaa ollakin jostain random-satamasta kun miinat on tuotu paikalle autokyydillä?Pääosa miinavarastojen laitureista on nykyisten miinalaivojen kanssa yhteensopivia. Puhutaan paljon muustakin, kuin Skinnarvikista. Miinalaivoilla on silti myös kyky kuormata alus omin nosturein miltä tahansa laiturilta. Ja jotta kyky olisi todellinen on sitä harjoiteltava. Aikaa siinä tietysti kuluu enemmän, kuin perän kautta lastatessa.
Tässä pätkässähän nuo miinat lastataan autonosturilla.Pääosa miinavarastojen laitureista on nykyisten miinalaivojen kanssa yhteensopivia. Puhutaan paljon muustakin, kuin Skinnarvikista. Miinalaivoilla on silti myös kyky kuormata alus omin nosturein miltä tahansa laiturilta. Ja jotta kyky olisi todellinen on sitä harjoiteltava. Aikaa siinä tietysti kuluu enemmän, kuin perän kautta lastatessa.
Hyvä havainto, lauseeni jäi vähän vajavaiseksi. Tuollaisella ulkopuolisella nosturilla homma käy hieman nopeammin, kuin laivan omilla nostureilla, jotka ovat varsin vaatimattomat. Tuossa asiassa koolla on väliä ja isompi parempi.Tässä pätkässähän nuo miinat lastataan autonosturilla.
HMS Prince of Wales is powered using an Integrated Electric Propulsion configuration, with 2 Gas Turbines and 4 Diesel Generators, which produce High Voltage (11kV) electricity to power everything from propulsion to radars, to hotel services. So the RN, quite rightly don't to take any chances when an aspect of this has suffered water damage.
The Queen Elizabeth Class have 364,000 metres of pipework, with a lot of this under high pressure (8 bar). Some of this pipework is now approaching 10 years old and will have weak points, especially at joints
So whilst this isn't great, unfortunately it's one of the hazards that any warship (edit indeed any ship) can expect to face. It's certainly not unique to the Royal Navy and doesn't reflect on the build quality, the sailors or the ship itself.
Source: RN Officer whose served on HMS Queen Elizabeth.