Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Today, a littoral combat ship costs about $70 million annually to operate, according to a calculation of budget data obtained by Defense News. In comparison, the cost of operating an Arleigh Burke-class destroyer — a much more mature and established design program — runs around $81 million.
“So if you snap the chalk line today, the costs are pretty high, especially compared to a [guided-missile destroyer] DDG” Gilday said. “But what we’re trying to do is move from a contractor-centric maintenance model to a sailor-centric maintenance model, or a Navy-centric maintenance model.”
Gilday said U.S. Fleet Forces Command, which is in charge of the Navy’s system that prepares ships ready for deployment, is trying to bring more naval maintenance in-house. But moving to that kind of a model may require more sailors, he admitted.
Since its introduction to the fleet, the littoral combat ship has gone from 40 assigned sailors and officers to 50; then in 2016, that grew to 70 sailors when the surface fleet decided to permanently assign each LCS with a single mission — either surface, mine or antisubmarine warfare. Now, to support more crew-centered maintenance, that number may have to grow again.
Hei, me ulkoistetaan - hei me tienataan. (Siis sitten kun everstin/kommodorin natsat vaihtuu -----n johtokunnan jäsenen natsoiksi)Jopas nyt LCS: Vain 15,7% edullisempi kuin Burke DDG operoida.
High operating costs cloud the future of littoral combat ships, budget data reveals
Operating costs for the LCS are eating into Navy's accounts.www.defensenews.com
Vain 70 miljoonaa vuodessa, eikö olekin halpaa?
Neljässä-viidessä vuodessa menee Pohjanmaa-luokan aluksen ostohinnan verran rahua.
No tuohan ihan ok lukuunottamatta tuota typerää juttua tuossa keulassa. Suurinpiirtein tuollaisia niistä nykyvaatimuksilla ja systeemeillä tulee.Fincantieri on ilmeisesti erikoistutunut sotalaivojen uuteen muotokieleen.... kyseisten paattien suorituskyvystä mitään tietämättä, tulee mieleen, että näitä on oikeasti muotoiltu öljyprinssien näkökulmasta myyviksi ja toiminnallisuus jätetty toisarvoiseksi.
Katso liite: 49035
Nätti paattihan tuo on minunkin silmääni. Mitä nyt minareetti vähän ylikorostuu.No tuohan ihan ok lukuunottamatta tuota typerää juttua tuossa keulassa. Suurinpiirtein tuollaisia niistä nykyvaatimuksilla ja systeemeillä tulee.
Alus muistuttaa monessa suhteessa "Pohjanmaata" (jopa sekin, että 3250 -tonnista nimitetään korvetiksi...) enkä heti näe, että tuossa olisi jotakin toiminnallisia kompromisseja enemmän kuin normaalisti.
Pallossa on pyörivä versio Kronos-tutkasta, ehkä S-band.Nätti paattihan tuo on minunkin silmääni. Mitä nyt minareetti vähän ylikorostuu.
LM:n ja muidenkin lähteiden mukaan COMBATSS-21 pohjautuu Aegikseen ja ainakin ennen suurin osa työstä on tehty Moorestownissa missä Aegista on kehitetty.LCS:n nimellisesti Lämärin COMBATSS-21 taitaa olla pääosin Saabin 9LV tästä työnjaosta päätellen. 84% Järfalla, 16% Syracuse.
Lockheed Martin continues COMBATSS-21 sustainment | Shephard
The latest contract modification for Lockheed includes hardware and provisioned items for the combat management system aboard LCS.www.shephardmedia.com
Saahan se pohjautua vaikka mihin, mutta Järfalla, Sweden on yleisesti ymmärretty Saabiksi. Onko siellä muka sitten myös LM:n iso yksikkö Philipsin jäljiltä (josta Saabin 9LV on alun perin)? https://en.wikipedia.org/wiki/9LVCOMBATSS-21
COMBATSS-21 perustuu samaan avoimeen arkkitehtuuriin ja lähdekoodiin kuin Aegis Baseline 9. SAABin Järfalla taitaa olla enemmän Elson kanssa tekemisissä. Tutkat tehtiin alun perin Göteborgissa, mutta nykyään suurin osa USA:n laivastolle toimitettavista tutkista, osista ja kehittelystä tehdään Syracusessa. Voisiko olla, että Järfalla on saanut jotain kehityshommia alihankintana? Google haulla ei löydy, että LM:llä olisi aikaisemmin ollut mitään tekemistä Järfallan kanssa.Saahan se pohjautua vaikka mihin, mutta Järfalla, Sweden on yleisesti ymmärretty Saabiksi. Onko siellä muka sitten myös LM:n iso yksikkö Philipsin jäljiltä (josta Saabin 9LV on alun perin)? https://en.wikipedia.org/wiki/9LV
Eli se vaikuttaisi olevan merkittävä alihankkija, kuten myös Lockheed Martin Canadan CMS330:ssa.
Se on erikoista kun nimenomaan Austalin trimaraani-LCS on se, jossa on Saabin Giraffe-tutka.
Niin minustakin aika hämmentävä kehityskulku: "“But what we’re trying to do is move from a contractor-centric maintenance model to a sailor-centric maintenance model, or a Navy-centric maintenance model.”"Hei, me ulkoistetaan - hei me tienataan. (Siis sitten kun everstin/kommodorin natsat vaihtuu -----n johtokunnan jäsenen natsoiksi)
Maatalouspuolella tämä on se kompastuskivi joka tekee urakoinnista hemmetin tehokkaan tavan tehdä vielä komiampi konkurssi.koska ostajalla ei ole vaihtoehtoja, jos joku toinen firma ei lähde samaan persnettoiluun.
Miten minusta tuntuu, että jotenkin noin se menee.Jos minä olisin huoltopalveluja tarjoavan yritys, tarjoaisin ensimmäisen 5v. vaikka pienellä persnetolla (=ulkoistus näyttää halvalta), koska samalla ulkoistaja ajaa oman kykynsä alas ja itselle kehittyy hyvä kyky ja parhaimmillaan strateginen kumppanuus. Seuraavaan soppariin sitten sopivat indeksikorotukset, koska ostajalla ei ole vaihtoehtoja, jos joku toinen firma ei lähde samaan persnettoiluun.
Tosimaailmassa tämä ei varmaan onnistuisi? Eihän?