Huhta
Greatest Leader
Yksittäisilläkin herätemiinoilla voi saada hyvin härdelliä aikaiseksi.
Kyllä. Etenkin jos alus uppoaa ja tukkii väylän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Montako miinaa kopteri voi ottaa kerralla?
Taitaa olla ensimmäinen julkinen kuva aiheesta? Ei ole kovin isosti ollu tämä miinoittamisen muoto foorumillakaan, joskus ehkä ohimennen pohdittu "voisiko"-tasolla.
Pohjamiinat eivät välttämättä ole erityisen hyviä upottamaan aluksia. Riippuu toki aluksesta.Kyllä. Etenkin jos alus uppoaa ja tukkii väylän.
...jäämme odottamaan CASA:n saapumista paikalle.Muistaakseni tuo videolla esiintyvä miina painaa 750kg, joten arvaisin että kaksi. Samalla mainittakoon, että kun olen tuota helikopteri miinoittamista ehdottanut, niin on tullut epäilyitä siitä kykeneekö kopteri hommaan. Syitä on ollut lastin siirtymisestä muuttuvan painopisteen aiheuttamista ongelmista lastitilan lattian kestävyyteen. Niin, ja miinakiskojen puute kopterissa.
Joo, taidan olla se henkilö joka on pääasiassa pitänyt ääntä asiasta. Ja minä olen maavoimien koulutuksen saanut, en laivaston.
Videollakin näkyvä miinakisko sopivin tukirakentein ratkaisee ainakin kuormitusongelmat.Muistaakseni tuo videolla esiintyvä miina painaa 750kg, joten arvaisin että kaksi. Samalla mainittakoon, että kun olen tuota helikopteri miinoittamista ehdottanut, niin on tullut epäilyitä siitä kykeneekö kopteri hommaan. Syitä on ollut lastin siirtymisestä muuttuvan painopisteen aiheuttamista ongelmista lastitilan lattian kestävyyteen. Niin, ja miinakiskojen puute kopterissa.
Joo, taidan olla se henkilö joka on pääasiassa pitänyt ääntä asiasta. Ja minä olen maavoimien koulutuksen saanut, en laivaston.
Pikku kopterikiekka Kronstadiin ja takaisin?Ei taida olla montaa varustamoa joka antaisi laivojensa kapteenien lähteä suomen lahdelle sen jälkeen kun puolustusvoimat ilmoittavat laskeneensa miinoja väylälle. Eikä siihen tarvita montaa miinaa.
...merivoimat tarvitsee Chinookeja......jäämme odottamaan CASA:n saapumista paikalle.
Kuvissa on munkin käsityksen mukaan pohjamiina, mutta julkaistuissa kuvissa vois tuon inertin kuulan sijaan olla vaikka wrecking ball Miley Cyrus kyydissään - tarkempi tyyppi jää arvailun kohteeksi ja kovan tilanteen valintaa ei tiedä senkään vertaa. Eri tyyppejähän noista löytyy mukavasti.Pohjamiinat eivät välttämättä ole erityisen hyviä upottamaan aluksia. Riippuu toki aluksesta.
Kuvassa on harkkamallinen PM16/PM21, mutta voi sieltä varmasti muitakin malleja pudotella. Ainakin PM04 on rakennettu koteloon ja järkevän mallinen.kopterikuljetukseen.Kuvissa on munkin käsityksen mukaan pohjamiina, mutta julkaistuissa kuvissa vois tuon inertin kuulan sijaan olla vaikka wrecking ball Miley Cyrus kyydissään - tarkempi tyyppi jää arvailun kohteeksi ja kovan tilanteen valintaa ei tiedä senkään vertaa. Eri tyyppejähän noista löytyy mukavasti.
Tämä uutinenhan ei ole meille, sattuovat nyt mainitsemaan kuuluvalla äänellä, että me tossa jätkien kanssa tajuttiin, et pystytään hei pudottamaan kopterista mönkijä, kännykkä, pallogrilli, pikkuauto tai merimiina. Putoavat sattumanvaraisesti joko kesämökkiä näyttäessä, auringonlaskua ihaillessa tai joskus just väylälle.
Mun tiedot asiasta on jääneet tohon salkkumalliseen PM04:een. Mut oonko ymmärtänyt aivan väärin, että joissakin herätemiinoissa olisi joku vapautus ennen laukaisua? Herätteen saatuaan nousee pohjasta väliveteen lähemmäs kohdetta ja a’vot?Kuvassa on harkkamallinen PM16/PM21, mutta voi sieltä varmasti muitakin malleja pudotella. Ainakin PM04 on rakennettu koteloon ja järkevän mallinen.kopterikuljetukseen.
Pistokeikka...Pikku kopterikiekka Kronstadiin ja takaisin?
Tällä hetkellä meillä on vain pohjamiinoja. Jatkossa voi odottaa paremmin sukellusveneitä vastaan toimivia väliveteen syvyytettäviä herätemiinoja.Mun tiedot asiasta on jääneet tohon salkkumalliseen PM04:een. Mut oonko ymmärtänyt aivan väärin, että joissakin herätemiinoissa olisi joku vapautus ennen laukaisua? Herätteen saatuaan nousee pohjasta väliveteen lähemmäs kohdetta ja a’vot?
Toki pienenevä veden tiheys heikentäisi paineiskua, mutta jos lojahdus on 10m lähempänä runkoa, saattais astiastot helistä kovempaa.
Muistaakseni tuo videolla esiintyvä miina painaa 750kg, joten arvaisin että kaksi. Samalla mainittakoon, että kun olen tuota helikopteri miinoittamista ehdottanut, niin on tullut epäilyitä siitä kykeneekö kopteri hommaan. Syitä on ollut lastin siirtymisestä muuttuvan painopisteen aiheuttamista ongelmista lastitilan lattian kestävyyteen. Niin, ja miinakiskojen puute kopterissa.
kuinkakohan iso homma olisi laittaa ne Norskien palauttamat kopterit kuntoon?
Niistä kyllä voisi jonkun lähes romuhinnan tarjota. Jos ei nappaa niin ei hävitä mitään ja jos kelpaa niin saadaan ainakin kelpo läjä varaosia.Australiastahan noita koptereita saisi kohta lisää... Mutta kustannukset ja suorituskyky ei taida ihan täsmätä NH90:n kohdalla.
Eikös nämä olleet NFH:ta? No hydrauliset roottorin- ja pyrstöntaivutukset auttaisivat laivoilla toimiessa vaikka sensorivarustus ei pelaisikaan.kuinkakohan iso homma olisi ne Norskien palauttamat kopterit kuntoon?
Isompi lasti tarkoittaa kauempaa aikaa kohteessa. Onko se hyvä asia? Kentän täydennyksen voi suorittaa pinta-aluksesta kun kenttä on aukaistu koptereilla....merivoimat tarvitsee Chinookeja...
Pohjamiinat eivät välttämättä ole erityisen hyviä upottamaan aluksia. Riippuu toki aluksesta.
Mun, vaikkakin edellämainitusti vajavaisen ymmärryksen mukaan, pohjamiinan tarkoituksena on luoda painevaikutus ja/tai hetkellinen kelluttavuuden muutos l. kaasukupla aluksen alle.Voisitko hieman tarkentaa/perustella?