Merivoimien kehitysnäkymät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

(1200 päivää kesti päivitys Kanadassa, melkoista)
 

(1200 päivää kesti päivitys Kanadassa, melkoista)

No onneksi emme valinneet LM Canada - tuotetta P-maa - luokalle.
 
No onneksi emme valinneet LM Canada - tuotetta P-maa - luokalle.

Onneksi valitsimme Saabin!!! Gripen ja sukellusveneet ovat hyvin aikataulussa, ja tuotteet ovat erittäin suorituskykyisiä. 🤩

Ainoastaan vastakaupat jää kyrsimään. Missä Uudestakaupungista valmistuvat Saabit??? :(
 
Suomessa vasta vierailleen Gunston Hallin sisaralus, koko luokan nimeä kantava Whidbey Island menee poistoon.

Skjold ei mene poistoon kuten joskus aiemmin olisi saattanut. Nansen-luokan tapainen päivitys taistelunjohtoon, TDL:eihin.
 
Viimeksi muokattu:
88 VLS, batch I:ssa oli 128. Mutta osa näistä on isoja siiloja.
24 of those 88 VLS are the much larger K-VLS II type, which can launch significantly larger weapons than the Mk-41 or K-VLS (48 and 16 respectively, both of similar size).

Given KDX-III batch Is have 128 VLS divided between the Mk-41 and K-VLS, for the Batch II's armament they basically chose to trade 64 of the Mk-41/K-VLS sized VLS for 24 much larger and more future proof VLS, which seems a fair trade to me.
 
Montako miinaa kopteri voi ottaa kerralla?
Kopteri ottaa sisäistä kuormaa 2,5 tonnia. PM16/PM21 painaa n. 750kg.

Ihan näppärä konsti jonkun yksittäisen väylän nopeaan sulkemiseen. Ja paljon nopeampi kuin esim. ohjusvene.
 
Kopteri ottaa sisäistä kuormaa 2,5 tonnia. PM16/PM21 painaa n. 750kg.

Ihan näppärä konsti jonkun yksittäisen väylän nopeaan sulkemiseen. Ja paljon nopeampi kuin esim. ohjusvene.

Jos uskaltaa ottaa hieman riskiä, niin on myös pirullinen väline miinoittaa jo raivattu väylä... :devilish:
 
Australiastahan noita koptereita saisi kohta lisää... Mutta kustannukset ja suorituskyky ei taida ihan täsmätä NH90:n kohdalla.
 
Back
Top