Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tuo takauloke saattaa olla pääasialliselta funktioltaan uimiseen tarvittava kelluke. Potkuri on siinä hyvin lähellä.

Voisi hyvinkin olla. Ehkä panssarointia on pitänyt lisätä ja siksi on tarvittu kellukkeita. Patrian nettisivulla on työpaikkailmoitus: Haetaan panssariajoneuvoille lujuuslaskijaa.
 
Crews suffered nausea, swollen joints and tinnitus from the din and vibrations inside the Ajax armoured vehicles.

Trials were halted for the four months to March and test crews are now limited to 105 minutes inside, a source said.

All soldiers who has been in one must have a hearing test.

Only 14 of the 589 vehicles have so far been delivered. They are the Aries variant which has no turret.
Suspension troubles mean turrets on the others cannot fire when the tank is moving.

Taitaa olla pitkä matka valmiiksi tuotteeksi, onnea UK. Taitaa lähteä takaisin piirustuspöydälle koko roska.
 
Tai sitten roskakoriin ja liitytään jenkkien OMFV-projektiin.
Eikös tuo OMFV ole melko aikaisessa vaiheessa? Ainakin tämän mukaan


"The Preliminary Design Phase is planned to begin June 25, 2021, and run for 15 months. There will be another open competition in the second quarter of FY2023 for phases three and four of the program, during which up to three companies are planned to be selected to create detailed designs and OMFV prototypes."
 
Tai sitten roskakoriin ja liitytään jenkkien OMFV-projektiin.

Uponneiden kustannusten harha taitaa iskeä. Ei liene mitenkään perusteltavissa että 5,5mrd punnan hankkeesta jää käteen ei mitään.

Olisivat vaan tilanneet BAElta päivitetyn Cv90:n niin olisivat saaneet fleettinsä jo kasaan.
 
Tuo takauloke saattaa olla pääasialliselta funktioltaan uimiseen tarvittava kelluke. Potkuri on siinä hyvin lähellä.

Onko keulan puolella mitään vastaavaa? Meinaan, että veikkaisin painopisteen olevan lähempänä keulaa, joten kellukkeiden lisääminen taakse ei välttämättä tee mitään hyvää uintikyvylle. Vai olisiko nykyään matkustajat niin paljon raskaammassa varustuksessa, että moottorin sijainti ei määrääkään painopistettä?
 
Onko keulan puolella mitään vastaavaa? Meinaan, että veikkaisin painopisteen olevan lähempänä keulaa, joten kellukkeiden lisääminen taakse ei välttämättä tee mitään hyvää uintikyvylle. Vai olisiko nykyään matkustajat niin paljon raskaammassa varustuksessa, että moottorin sijainti ei määrääkään painopistettä?
Viisisylinterisen Scanian (oletusmoottori) kuivamassa on alle 1000 kg ja sijoituspaikka on ehkä jopa enemmän keskellä kuin edessä, jos on samanlainen kuin Pasissa.

Uintivideosta:

näemme, että perä on keulaa syvemmällä jopa kellukkeiden kanssa. Luultavasti uppoaminen olisi lähellä ilman noita.
 

Täytyy kyllä sanoa, että hyvin vedetty Hollannilta.

4 meur/laite MLU, mutta sisälsi kokonaan uuden täysdigitalisoidun tornin. Melkoinen tuo komposiitti-kumitelojen painosäästö, ja noin teknisesti tarkasteltuna taitaa vielä olla jousittamatonta massaa, minkä pitäisi näkyä suorituskyky boostina.

Ja liittyen tuohon edelliseen kommenttiini UK £5,5mrd 14 toimimattomasta/terveydelle vaarallisesta Ajaxista, niin sanattomaksi vetää. Samalla rahalla olisivat 500 vetäneet näitä riviin jo. Tämä ketjun twiittii kiteyttää hyvin:

 
näemme, että perä on keulaa syvemmällä jopa kellukkeiden kanssa. Luultavasti uppoaminen olisi lähellä ilman noita

Siltähän tuo kyllä näyttää. Tuossa näyttäisi olevan jonkinlainan paino/torni kuvatus kannella, niin olisiko kyydissä hiekkasäkkejä kuvastamassa kyytiläisiä, vai olisiko ne vain käyneet uimassa ilman lastia?
 
Siltähän tuo kyllä näyttää. Tuossa näyttäisi olevan jonkinlainan paino/torni kuvatus kannella, niin olisiko kyydissä hiekkasäkkejä kuvastamassa kyytiläisiä, vai olisiko ne vain käyneet uimassa ilman lastia?

Samaa itekin mietin, painoa on varmaan kyydissä, sen verran syvässä uipi. Tuohon jos pitäs vielä lasia olla niin luulen että uppoos.
 
Back
Top