Fibo
Kersantti
Laitetaan nyt varmuuden vuoksi tänne hassuttelujen keskelle, että vaunuhan ei ole Sisun vaan Patrian. Patria 6x6.Milläs nimellä tuota nyt aletaan kutsumaan? Sisu 6x6, eli onkos tuo nyt sitten Kutos-Sisu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laitetaan nyt varmuuden vuoksi tänne hassuttelujen keskelle, että vaunuhan ei ole Sisun vaan Patrian. Patria 6x6.Milläs nimellä tuota nyt aletaan kutsumaan? Sisu 6x6, eli onkos tuo nyt sitten Kutos-Sisu?
No sitten siitä tulee tietysti Paku.Laitetaan nyt varmuuden vuoksi tänne hassuttelujen keskelle, että vaunuhan ei ole Sisun vaan Patrian. Patria 6x6.
No eihän se ole Sisu... ehkä siitä tulee vain "äksä", koska rakkaalla ajoneuvolla pitää olla lyhyt ja ytimekäs nimi niinkuin koirallakin näin lähtee käskyt napakammin.Milläs nimellä tuota nyt aletaan kutsumaan? Sisu 6x6, eli onkos tuo nyt sitten Kutos-Sisu?
Laitetaan nyt varmuuden vuoksi tänne hassuttelujen keskelle, että vaunuhan ei ole Sisun vaan Patrian. Patria 6x6.
Tunnetaanko XA-180(+++) perhe maailmallakin Pasina?Oma mielipide on että Patria ihan turhaan jättää hyödyntämättä Pasin "brändin". Yllättävän hyvin maailmallakin tunnettu APC. Esim Patria Pasi II olisi ollut ihan kelpo nimi.
Tunnetaanko XA-180(+++) perhe maailmallakin Pasina?
Pasi Kaksi, eli PAS-2, eli Paska. Tämä sen on oltava.Oma mielipide on että Patria ihan turhaan jättää hyödyntämättä Pasin "brändin". Yllättävän hyvin maailmallakin tunnettu APC. Esim Patria Pasi II olisi ollut ihan kelpo nimi.
Brändin jatkuvuus on tärkeää vaikka valmistajan nimi vaihtuikinLaitetaan nyt varmuuden vuoksi tänne hassuttelujen keskelle, että vaunuhan ei ole Sisun vaan Patrian. Patria 6x6.
Saman virheen tekivät myös Tampellan kohdalla. Tampella oli kuitenkin se kansainvälisesti tunnettu tykki- ja kranaatinheitinbrändi, mitä Vammas tai Patria eivät olleet. Ja periaatteessa on yhä, koska Tampella-tyypin kalusto on yhä tunnettua etenkin heitinten puolella, mm. Saksassa nimitystä käytetään yhä.Oma mielipide on että Patria ihan turhaan jättää hyödyntämättä Pasin "brändin". Yllättävän hyvin maailmallakin tunnettu APC. Esim Patria Pasi II olisi ollut ihan kelpo nimi.
Kuulostaa lupaavalta. Tosin pelottaa se, ettei Rheinmetallin kanssa syntynyt sopua...
Patria tekemässä läpimurron ja toimittamassa jopa 1000 panssariajoneuvoa Bundeswehrille, kertoo saksalaislehti
Patria, Defence Service Logistics ja Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft ovat sopineet yhteistyöstä. Tuotanto tapahtuisi lähinnä Saksassa.www.tekniikkatalous.fiedit: Patrian kulmaHandelsblatt
www.handelsblatt.com
Tuo olisi kova juttu, nyt peukut pystyyn, että toteutuu!Kuulostaa lupaavalta. Tosin pelottaa se, ettei Rheinmetallin kanssa syntynyt sopua...
Patria tekemässä läpimurron ja toimittamassa jopa 1000 panssariajoneuvoa Bundeswehrille, kertoo saksalaislehti
Patria, Defence Service Logistics ja Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft ovat sopineet yhteistyöstä. Tuotanto tapahtuisi lähinnä Saksassa.www.tekniikkatalous.fiedit: Patrian kulmaHandelsblatt
www.handelsblatt.com
Tuo olisi kova juttu, nyt peukut pystyyn, että toteutuu!
Iris-T SLM olisi myös kiva!Olisko tuossa ideana myös että Suomi olisi sitten lähivuosina ostamassa jotain tärkeää kalustoa Saksasta? Esim. Leopard 2A4:sten korvaaminen.
Leoilla on varsin pitkä tilauskirja jo.Olisko tuossa ideana myös että Suomi olisi sitten lähivuosina ostamassa jotain tärkeää kalustoa Saksasta? Esim. Leopard 2A4:sten korvaaminen.
Harva valmistaja vastustaa lisätilauksia. Mutta se oli vain yksi esimerkki. En tiedä millä aikatauluilla erilaista uutta kalustoa Suomeen ollaan hankkimassa. Oikeastaan on mielenkiintoista seurata tulevia julkistuksia ja miettiä paljonko Ukrainasta saadut kokemukset niissä vaikuttavat.Leoilla on varsin pitkä tilauskirja jo.
Leoilla on varsin pitkä tilauskirja jo.
Nopeammin varmaankin menisi, jos tilaisi täyden konekannan Suomeen niiden runkojen valmistamiseksi.Joo taitaa olla niin, että jos haluaa 100 Leo 2a8 niin varmaan sellaisen 15-20 vuotta saa odottaa viimeisiä.
Nopein ja halvin vaihtoehto on ensiksi päivittää suomen 2A4:t Leopard FIN malliksi, uskoakseni tietotaitoa suomesta löytyy muutokseen. Ehkä?Nopeammin varmaankin menisi, jos tilaisi täyden konekannan Suomeen niiden runkojen valmistamiseksi.
Ymmärtääkseni uudet rungot (mm. arabimaiden tilauksiin) ovat 2A6:n aikaan tulleet Kreikasta, jossa tällaista lisenssivalmistusta heidän tehtaassaan tapahtui.
Nopein vaihtoehto modernin vaunukaluston hankintaan olisi ostaa vanhat koipussitetut Challenger 1:t Jordaniasta ja modernisoida ne Rheinmetallilla Challenger 3:ksi, kuten Rheinmetall tarjosi Euroopan maille, että Ukrainalle voisi näitä tarjota (mutta olisivat palveluskäytössä vasta 2027 alkaen).
Tiedä tuosta K2 nopeudesta, ainakin Puolan osalta vaikuttaa kelvolliselta.Nopein vaihtoehto modernin vaunukaluston hankintaan olisi ostaa vanhat koipussitetut Challenger 1:t Jordaniasta