Miehistön kuljetus

Voipi olla, ettei ole maksettu. Kaikki Patrian pamput kyllä menettivät de facto duuninsa tuon Slovenian sotkun takia, mutta mitään todisteita ei löytynyt. Tällä hetkellä alkaa tulla sellainen haju nokkaan, että kyse Slovenian sisäpoliittisesta pelistä (joku syöttänyt suomalaiselle toimittajalle tarinan Janšan tuhoamiseksi), tai kilpailijan vittuilusta... Tiedä häntä.
Ainakin julkisesti Patria on nykyisten sisäisten sääntöjensä kanssa todella tiukka: esim PV:n henkilöstölle ei enää tarjota neuvottelujen yhteydessä lounasta työpaikkaruokalassa uusiin sisäisiin lahjonta sääntöihin liittyen. Toisaalta huhujen mukaan lobbaus-vierailut PLM:ssä ovat saaneet kuulemma säännöllisen luonteen...
 
Ainakin julkisesti Patria on nykyisten sisäisten sääntöjensä kanssa todella tiukka: esim PV:n henkilöstölle ei enää tarjota neuvottelujen yhteydessä lounasta työpaikkaruokalassa uusiin sisäisiin lahjonta sääntöihin liittyen. Toisaalta huhujen mukaan lobbaus-vierailut PLM:ssä ovat saaneet kuulemma säännöllisen luonteen...

On kyllä perhana, jos ei edes lounasta saa!
 
Ainakin julkisesti Patria on nykyisten sisäisten sääntöjensä kanssa todella tiukka: esim PV:n henkilöstölle ei enää tarjota neuvottelujen yhteydessä lounasta työpaikkaruokalassa uusiin sisäisiin lahjonta sääntöihin liittyen. Toisaalta huhujen mukaan lobbaus-vierailut PLM:ssä ovat saaneet kuulemma säännöllisen luonteen...

Aivan varmasti. Eihän tuo ilmoille heittämäni ajatus sitä tosiasiaa poista, että kyseessä oli ihan saatanallinen paskamyrsky, joka ei tehnyt yhtään hyvää Patrian julkisuuskuvalle.

Sitten on taas ihan oma lukunsa, että kuinka järkevää on sotkea vuosituhansia vanhoja kaupankäynnin tapakulttuurin käytänteitä. Jokainen kilpailijoille mennyt kauppa on miinus Suomi Oy Ab:n vihkoon. Joku muiden tuottamilla verorahoilla elellyt kukkahattutäti voi kokea kirkasotsaista paremmuudentunnetta, kun ei talouden realiteetit paljoa paina.

Sinänsä suomalaiselta voisi minun puolestani tilata, vaikka olisikin vähän kalliimpaa*, kunhan laatu on kunnossa.
Ei kai esim. AMV:ssä ja AMOS:issa ole korkean hinnan lisäksi mitään pahoja puutteita (siis itse design, ei esim. tornin ja konetykin puute) ja ne soveltuvat käyttötarkoitukseensa hyvin, vai olenko väärässä käsityksessä?

*Ne ylimääräiset rahat taas tähän pitäisi tulla PLM:n budjetin ulkopuolelta, esim. elinkeinoelämän tai työllisyyden tukemisen varoista. Ainoastaan tässä tapauksessa siis pätee ylläoleva, eli tukirahat muualta ja PV maksaa ainoastaan suorituskyvystä käyvän hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä perhana, jos ei edes lounasta saa!
En minä sen Patria lounaan perään niin ole koska Autotehtaantien ruokala ei ole edes perus-Leijonan tasoinen, mutta koomista on että kaikialla muualla saa ja myös vastavuoroisesti me tarjoamme lounaan vieraille. Ja ennen kun kukaan veistelee mitään aiheettomasti hyödystä valtion varoilla niin kyllä nuo menee ihan valtionvarainministeriön ohjeen mukaan...
 
En minä sen Patria lounaan perään niin ole koska Autotehtaantien ruokala ei ole edes perus-Leijonan tasoinen, mutta koomista on että kaikialla muualla saa ja myös vastavuoroisesti me tarjoamme lounaan vieraille. Ja ennen kun kukaan veistelee mitään aiheettomasti hyödystä valtion varoilla niin kyllä nuo menee ihan valtionvarainministeriön ohjeen mukaan...

OT: Aikoinaan sapuska Vekaranjärvellä oli kyllä karmaisevan huonoa. Siis ruokalassa. Jostain syystä pizzeria ja sotilaskoti kutsuivat.
 
Sinänsä suomalaiselta voisi minun puolestani tilata, vaikka olisikin vähän kalliimpaa*, kunhan laatu on kunnossa.
Ei kai esim. AMV:ssä ja AMOS:issa ole korkean hinnan lisäksi mitään pahoja puutteita (siis itse design, ei esim. tornin ja konetykin puute) ja ne soveltuvat käyttötarkoitukseensa hyvin, vai olenko väärässä käsityksessä?

Jotkut ovat joskus ihmetelleet, mikseivät AMV:t koskaan käyneet A-maassa. Kyllä kai se nyt aina Pasin suojauksen voittaa? (Rosomakit toki ovat käyneet, mutta niissä on jonkin verran muutoksia.)

Toisaalta miten vaunusta olisi tullut myyntimenestys, jos se olisi niin paska? Onko kyse kenties siitä, että AMV ei ole huonompi kuin kilpailijansakaan, mutta ei yllä perinteisemmän kaluston asteelle esim. luotettavuudessa?
 
Jotkut ovat joskus ihmetelleet, mikseivät AMV:t koskaan käyneet A-maassa. Kyllä kai se nyt aina Pasin suojauksen voittaa? (Rosomakit toki ovat käyneet, mutta niissä on jonkin verran muutoksia.)

Toisaalta miten vaunusta olisi tullut myyntimenestys, jos se olisi niin paska? Onko kyse kenties siitä, että AMV ei ole huonompi kuin kilpailijansakaan, mutta ei yllä perinteisemmän kaluston asteelle esim. luotettavuudessa?
Sillon kun XA-203:t päätettiin lähettää A-maahan oli AMV:ssä vielä lastentauteja. Luotettavuuden lisäksi käyttökieltojen takia A-maahan lähetettyjen SKVJ:n vaunumiehistöjä ollut koulutettu AMV:lle tästä syystä. Samoin alueella oli jo Ruotsalaisten XA-203S:lle luotu huoltojärjestelmä, joten yhteisessä PRT:ssä myös logistisesti XA-203:t olivat fiksumpi kalusto. Ja ketään ei menetetty sen takia että meillä oli XA-203:t AMV:n sijaan joten ratkaisu oli ihan hyvä...
 
En minä sen Patria lounaan perään niin ole koska Autotehtaantien ruokala ei ole edes perus-Leijonan tasoinen, mutta koomista on että kaikialla muualla saa ja myös vastavuoroisesti me tarjoamme lounaan vieraille. Ja ennen kun kukaan veistelee mitään aiheettomasti hyödystä valtion varoilla niin kyllä nuo menee ihan valtionvarainministeriön ohjeen mukaan...

Suomessa pelätään joskus tuota lahjonnan leimaa täysin käsittämättömästi. Normaali vieraanvaraisuus, kuten kahvit (myös viinerillä), tai lounas on sallittua, mutta asiassa on paljon virheellisiä käsityksiä.
 
EU-alueella terrorismilla, huumeilla, ihmiskaupalla ja kerjäläisillä on vapaa liikkuvuus, mutta puolustusyhteistyötä tekevien joukkojen pitää seistä 30 vrk rajamuodollisuuksissa jos on niin kiireellinen tilanne, ettei etukäteisilmoitusta voitu tehdä kuukautta aiemmin?

Eikun...?
Niin. Oi aikoja, oi tapoja.
Joku helkutin tolkku pitäisi olla, mutta tämä huomiotalousaika on perseestä, kun kaikki epämääräisyys on jeeees, mutta jämäkkä mp toiminta on kirottua.
Meillä valmistautumisen pitäisi sisältää luovien louhinta, jossa olisi se miehisstönkuljetus kalusto, mbt.t ja taistelijakalusto jemmassa hajasijoituksissa... Sieltä olisi nopeasti mobilisoitavissa maamme sisällä, kun shitti iskee ropeliin.
 
Niin. Oi aikoja, oi tapoja.
Joku helkutin tolkku pitäisi olla, mutta tämä huomiotalousaika on perseestä, kun kaikki epämääräisyys on jeeees, mutta jämäkkä mp toiminta on kirottua.
Meillä valmistautumisen pitäisi sisältää luovien louhinta, jossa olisi se miehisstönkuljetus kalusto, mbt.t ja taistelijakalusto jemmassa hajasijoituksissa... Sieltä olisi nopeasti mobilisoitavissa maamme sisällä, kun shitti iskee ropeliin.

No niinhän se onkin. Et kait ajatellut, että kaikki tornin tavara on muutamassa varuskunnassa hyllytettynä. Ja niiden luolien sijainnista päät kiinni. Kiitos.
 
Royal_Thai_Marines_continue_to_test_local-made_Phantom_380-X1_MRAP_4x4_armoured_vehicle_925_001.jpg


The Royal Thai Marine Corps continues to test prototype of local-made Phantom 380-X1 4x4 MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) vehicle manufactured by the Thai Company Panus Assembly. The vehicle has been designed to be used for counter-terrorist operations.

Currently, two vehicles Phantom 380X-1 are in service with the Royal Thai Marine Corps deployed in the country’s troubled southern border region.

In 2014, The Royal Thai Marine Corps (RTMC) has conducted a three-month trials of the new 4x4 MRAP vehicle Phantom 380-X in southern Thailand. The vehicle was first seen during the Thai-US joint exercise Cobra Gold 2014.

The Phantom 380-X1 is the latest version of the vehicle, it features a v-shaped hull to increase vehicle and crew survivability by deflecting an upward directed blast from a landmine or Improvised Explosive Device(IED) away from the vehicle.

The Phantom 380-X1 can accommodate 11 military personnel including driver and commander. In each side of the hull are six circular firing ports integrated in three bulletproof windows. The vehicle offers protection Level 4B STANAG 4569.

The Phantom 380X-1 has a weight of 19,000 kg. The vehicle is motorized with a Cummins six cylinders Diesel engine developing 380 hp. coupled to a 6 speeds Allison automatic transmission. It can run at a maximum road speed of 110 km/h.
https://www.armyrecognition.com/nov...e_to_test_local-made_phantom_380-x1_mrap.html
 
OT: Aikoinaan sapuska Vekaranjärvellä oli kyllä karmaisevan huonoa. Siis ruokalassa. Jostain syystä pizzeria ja sotilaskoti kutsuivat.
On se aivan hirvittävää Santahaminassa vieläkin, mutta nykyään on ainakin mausteita tarjolla. Ruoasta kuin ruoasta saa Tabascon makuista, mikä ei tietenkään ole mikään hyvä mauste mutta parempi sen maku on kuin noiden ruokaloiden ruokien
 
On se aivan hirvittävää Santahaminassa vieläkin, mutta nykyään on ainakin mausteita tarjolla. Ruoasta kuin ruoasta saa Tabascon makuista, mikä ei tietenkään ole mikään hyvä mauste mutta parempi sen maku on kuin noiden ruokaloiden ruokien

Että semmosta tällä kertaa...
 
Back
Top