Miehistön kuljetus

On se aivan hirvittävää Santahaminassa vieläkin, mutta nykyään on ainakin mausteita tarjolla. Ruoasta kuin ruoasta saa Tabascon makuista, mikä ei tietenkään ole mikään hyvä mauste mutta parempi sen maku on kuin noiden ruokaloiden ruokien

Aikanaan kasarilla AUKissa ongelma ei ollut niinkään ruoan paska maku/mauttomuus, vaan määrä. Keittiöllä oli joku ihme torni-normi, joka takasi noin puolet tarvittavasta kaloria määrästä. Ja päivärahoilla sotkusta loput...

Vieläkin tulee mieleen jonkun aforismi ruokapöydästä: "Ihme touhua."
 
Että semmosta tällä kertaa...
Voi oikeasti vittu sentäänjätkät, älkää mussuttako mitään murkikasta, mä vedän aamupalalla Guinea Pigeonia ja iltapalaksi kulkukoiraa ja on riskinä sada hepatiitti, hiv, vai mikä vittuseolikaan tauti pelkästään siksi, että on nälkä.

Suomessa on hyvät ruoat. Kaikki ruoat on kotimaassa HYVÄÄÄÄÄÄ!
 
Paljon PV:llä on muuten noita mersun maastokuorma-autoja?

Näyttökuva 2017-11-03 kello 19.09.49.png
 
Voi oikeasti vittu sentäänjätkät, älkää mussuttako mitään murkikasta, mä vedän aamupalalla Guinea Pigeonia ja iltapalaksi kulkukoiraa ja on riskinä sada hepatiitti, hiv, vai mikä vittuseolikaan tauti pelkästään siksi, että on nälkä.

Suomessa on hyvät ruoat. Kaikki ruoat on kotimaassa HYVÄÄÄÄÄÄ!
Taidat olla Andeilla; minulle tuo em. esiteltiin paikallisena juhlaruokana (grillattua marsua!)
 
Voi oikeasti vittu sentäänjätkät, älkää mussuttako mitään murkikasta, mä vedän aamupalalla Guinea Pigeonia ja iltapalaksi kulkukoiraa ja on riskinä sada hepatiitti, hiv, vai mikä vittuseolikaan tauti pelkästään siksi, että on nälkä.

Suomessa on hyvät ruoat. Kaikki ruoat on kotimaassa HYVÄÄÄÄÄÄ!

Kokeile leptospirosia :D
 
Paljon PV:llä on muuten noita mersun maastokuorma-autoja?

Katso liite: 17494

Vain kourallinen, valitan. Sotilaskuljettajan todennäköisyys päästä tuollaisen rattiin on vain hieman parempi kuin Loton päävoiton saaminen. ;)

@J0h1F muistan itsekkin tuon 12 ajoneuvon tilauksen, mutta kuten jutussa lukee PV valmistelee niin on hyvin todennäköistä että ei toteutunut. Tuosta ei tainnut olla tuon enempää julkisuudessa ja MAAV MATLE oli aikaisemmin linjannut että Sisuja ei hankita

2011 jälkeen PV on hankkinut MB Actros 6x6 maastokuorma-autoja ihan isompana sarjana. Voi olla että Scanioitakin on tullut. Tämän lisäksi ainakin yksittäisiä MB Zetros 6x6 on hankittu, nuo saattavat olla vain testikappaleita. Näiden lisäksi sitten hankinnassa on ainakin Scanian 8x4 maantiekuorma-autoja

Muut kulkuneuvot 07.11.2008 12:57
Puolustusvoimat saa rivin uusia mersuja


Suomen puolustusvoimat saa käyttöönsä pitkän rivin Mercedes-Benz-ajoneuvoja. Tänä vuonna se saa käyttöönsä lähes 60 uutta Mersua.

Listalla on muun muassa Mercedes-Benz Sprinter 4x4 -paketti- ja kuorma-autoja, Vario-kuorma-autoja sekä Unimog- ja G-malleja vaativaan maastokäyttöön. Puolustusvoimille ollaan lisäksi toimittamassa kuutisenkymmentä raskasta 6x6-maastokuorma-autoa, joiden toimitukset ajoittuvat useiden vuosien ajalle.

Torstaina puolustusvoimille luovutettiin viisi erikoisvarusteltua G-maasturia (G 280 CDI) yhteensä kymmenen auton sarjasta sekä viisi kappaletta Sprinter 515-4x4 -autoja, jotka varustellaan huipputekniikalla niin sanotuiksi johtoautoiksi.

Suomen puolustusvoimilla on Sprinter-malliston ajoneuvoja sekä maavoimien, ilmavoimien, merivoimien että rajavartiolaitoksen käytössä.

G-sarjan maasturi on jo melkoinen klassikko, sillä sitä on valmistettu jo vuodesta 1979 lähtien. Tarkoituksenmukainen muoto, järeä alusta, jatkuva neliveto, erillinen alennusvaihteisto ja kolme kytkettävää tasauspyörästöjen lukkoa kertovat täysiverisestä maastoautosta.

http://www.savonsanomat.fi/teemat/a...uolustusvoimat-saa-rivin-uusia-mersuja/591051
 
Voi oikeasti vittu sentäänjätkät, älkää mussuttako mitään murkikasta, mä vedän aamupalalla Guinea Pigeonia ja iltapalaksi kulkukoiraa ja on riskinä sada hepatiitti, hiv, vai mikä vittuseolikaan tauti pelkästään siksi, että on nälkä.

Suomessa on hyvät ruoat. Kaikki ruoat on kotimaassa HYVÄÄÄÄÄÄ!
Suomalainen keíttiö ei ole maailmankuulu vaan täyttä paskaa :D
 
Brittiläinenkin keittiö lienee maailmankuulu
Pakistanissa kiteyttivat hyvin: everything boiled!

Kylla sakemannit ja sielta pain tulleet yleensa Suomessa tykkaavat: tamahan on kuin meidan Bauerkost...
 
Ei väheksytä upporasvahommia. Ainakin niillä on tunnistettava linja :p

OT: Gordon Ramsay on suosikki. Mutta se onkin skotti. :D

Lisänä...koittivat kerran tarjota haggista maistiaisiks... Juu ei.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Korjausliikkeita on monenlaisia... yo. oli kai nk. "bum steer":)elikka vaaraan suuntaan:rolleyes:?
 
Ketjussa keskustelu on luiskahtanut vyötärölinjalle. Jospa palattaisiin esim. näihin:
Katso liite: 17525 Katso liite: 17526 Katso liite: 17527

Keskimmäinen kuuluu panssarivaunuihin. Ei mulla muuta.

:D

Vakavasti, onko foorumilaisilla käsitystä telakuorma-autojen nykytilasta? Ruotsista ja Norjasta hankittiin lisää viitisen vuotta sitten, mutta paljonkohan jatkoaikaa saatiin? Milloin tulee eteen vääjämättömät uushankinnat (ja joukkomäärän supistaminen)?
 
Keskimmäinen kuuluu panssarivaunuihin. Ei mulla muuta.

:D

Vakavasti, onko foorumilaisilla käsitystä telakuorma-autojen nykytilasta? Ruotsista ja Norjasta hankittiin lisää viitisen vuotta sitten, mutta paljonkohan jatkoaikaa saatiin? Milloin tulee eteen vääjämättömät uushankinnat (ja joukkomäärän supistaminen)?

2030-luvulla tulee tiukka paikka Maavoimissa vähän joka momentilla. Siinä vaiheessa tuoreet tekat ovat olleet käytössä 20-25 vuotta joten varmaan tuokin osasto tulee pohdittavaksi.
 
Back
Top