strelailija
Majuri
Voisiko valinta olla sekä häive että häirintä, tehtävän mukaisesti valittuna?? Siis häive, kun F-35 vain sisäisillä kuormilla ja häirintä, kun tarvitaan isompaa aselastia?Valinta saatta lopulta olla häive Vs häirintä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voisiko valinta olla sekä häive että häirintä, tehtävän mukaisesti valittuna?? Siis häive, kun F-35 vain sisäisillä kuormilla ja häirintä, kun tarvitaan isompaa aselastia?Valinta saatta lopulta olla häive Vs häirintä.
Ja Peregrinea tuplaten, kunhan tulee aikanaan aktiivikäyttöön.Minusta 4 amraam120:stä nyt ja tulevaisuudessa 6
Onko SuperHornetissa, Rafalessa ja Eurofighterissa edelleenkin omat kipuilunsa, vai onko ne mahdollisesti niissä jo historiaa?Ei ainakaan täällä ole tuollaista näkynyt. Ei pitäisi olla uutinen kenellekään että testivaiheessa löytyy vikoja, eikä sekään että niitä vikoja ei välttämättä korjata viikoissa tai kuukausissa. Se mistä ainakin itse olen yrittänyt muistutella, on se että koko ohjelma on poikkeuksellisen avoin. Muissa on aivan sataprosenttisen varmasti omat kipuilunsa, ne eivät vain ole julkisia.
En usko. Ainakaan jos uusia ominaisuuksia tulee siinä määrin kun on luvattu.Onko SuperHornetissa, Rafalessa ja Eurofighterissa edelleenkin omat kipuilunsa, vai onko ne mahdollisesti niissä jo historiaa?
Kun ei ole julkista ei ole varmaa vastaustakaan, mutta perusteltuja mielipiteitä tuohon kysymykseen voinee joillakuilla ollakin.
Onko Greipistä tullut jo raporttia?DOT&E raportissa on kyse lähes täysin 3F-versiosta, tilaaja on määritellyt tarkkaan kaikki ominaisuudet/kyvyt jotka vaaditaan ja kyseessä on puutelista sen osalta. Tilanne siis EI ole se, että 3F valmistui ja nyt ollaan kehittämässä uusia asioita, vaan yhä pyöritään sen ympärillä. Kun "development and demonstration " vaihe päättyi vuonna 2018, niin osa ilkkui, että Dr. Gilmore ja kumppanit olivat väärässä ja 'kaikki on reilassa', eivät olleet väärässä, yli 800 puutetta/vajavuutta jäi. Osa saatu syksyyn 2019 mennessä ratkaistua ja saman verran paljastunut uusia.
Kaikki on kuulemma reilassa.Onko Greipistä tullut jo raporttia?
The Navy has made minimal progress in addressing FY07 recommendations to continue to improve APG-79 AESA reliability and BIT functionality, to conduct an operationally representative end-to-end missile shot to demonstrate APG-79 radar and current SCS ability to support multi-AIM-120 engagement, and to develop and characterize the APG-79 AESA’s full electronic warfare capability. DOT&E made no new recommendations in FY12.
FY13 Recommendations. The Navy should: 1. Address the F/A-18E/F/G radar deficiencies. 2. Continue to improve maintainability and BIT software maturity by reporting key suitability parameters during future FOT&E, such as Mean Flight Hours Between Operational Mission Failure and Mean Corrective Maintenance Time for Operational Mission Failure.
Juu, sateenkaarisillan kokoonpanolinjalle on kuulemma rekrytoitu lisää yksisarvisia.Kaikki on kuulemma reilassa.
Tuohon on tullut jatko-osa tänään.Kanadassa tosin pahojen kielien mukaan vähän vastatuulta:
Päätös vuonna 2022.Tuohon on tullut jatko-osa tänään.
Canada extends deadline for fighter jet proposals
The Canadian government has extended its deadline for proposals for new fighter jets.ottawacitizen.com
Ehkä riippuen siitä kuinka paksu lompakko on käytössä.Voisiko valinta olla sekä häive että häirintä, tehtävän mukaisesti valittuna?? Siis häive, kun F-35 vain sisäisillä kuormilla ja häirintä, kun tarvitaan isompaa aselastia?
Gripen E:n integrointi two-eyes/norad järjestelmään vaatii luvan USA:lta.
New Canadian fighter jets will need U.S. certification: DND
OTTAWA — American officials will need to certify the fighter jet Canada buys at the end of a multibillion-dollar procurement that’s started and stopped and started …nationalpost.com
"However, industry sources, speaking on condition of anonymity because of a federal gag order on those involved in the fighter project, say there are fears the U.S. could use the security requirements to block Canada from buying a non-American plane. "
Se mitä tässä ilmeisesti odotellaan ja pyöritellään peukaloita, on USA:n päätös ja dokumentaation lähettäminen Saabille. Mitä tuskin tulee tapahtumaan kauppapoliittisista syistä.
Gripen E:n integrointi two-eyes/norad järjestelmään vaatii luvan USA:lta.
New Canadian fighter jets will need U.S. certification: DND
OTTAWA — American officials will need to certify the fighter jet Canada buys at the end of a multibillion-dollar procurement that’s started and stopped and started …nationalpost.com
"However, industry sources, speaking on condition of anonymity because of a federal gag order on those involved in the fighter project, say there are fears the U.S. could use the security requirements to block Canada from buying a non-American plane. "
Se mitä tässä ilmeisesti odotellaan ja pyöritellään peukaloita, on USA:n päätös ja dokumentaation lähettäminen Saabille. Mitä tuskin tulee tapahtumaan kauppapoliittisista syistä.
Itse Kanadan pääministerinä uhkaisin vetäytyä koko NORADista mikäli Gripenille ei tule hyväksyntää.Näin se reilu kilpailu etenee. Vähän tulee Microsoft mieleen tästä.
Ongelmat tuotekehityksessä eivät ole sama asia kuin ongelmat käytössä, kun kyse on päivityksistä olemassa oleviin koneisiin. Jos esim Dassault suunittelee Rafaleen päivityksenä parven sensorifuusiota, joko se kokeilee sitä omalla koneellaan, taikka sitten Ranskan ilmavoimat lainaa tehtävään joitakin (ei todellakaan kaikkia) omia koneitaan. Eli muutettua softaa ei päivitetä kaikkiin Ranskan ja muiden Rafalea käyttävien maiden koneisiin ennen kuin softa on testattu ja toimivaksi todettu, koska siihen ei silloin liene vielä mitään syytä.En usko. Ainakaan jos uusia ominaisuuksia tulee siinä määrin kun on luvattu.
Muistaakseni ainakin Superiin ja Rafaleen on puhuttu mm parven välistä sensorifuusiota. Nämä tämäntyyliset ominaisuudet ovat käsittääkseni olleet niitä eniten ongelmia aiheuttaneita ja työläimpiä juttuja.
Oletan että ei tule helposti ratkeamaan ne ongelmat muiltakaan.
Tuli just katsottua Areenasta top gun-sarjan toinen osa ja taas bootattiin F-35:sta tunnin verran. Ei anna oikein hyvää kuvaa laitteen valmiudesta tuokaan.
Tätä en varauksetta osta. Kisan kovuus pitää hinnan alhaisena ja sen on toivottu hankkeen puolesta pysyvän kovana loppuun asti. Jopa koko kilpailun laatua on arvioitu mukana pysymisten kautta.Ja vastaavasti PV säästäisi omia rahojaan dumppaamlla jonkin ehdokkaan ulos hankkeesta, mikäli pitäisi sitä mahdottomana vaihtoehtona jo nyt.
Tulee mieleen eräs Tekniikan Maailman Tesla Model X -koeajo, jossa moitittiin sitä kun autoon tulee koko ajan päivityksiä. Että onpa surkeaa, kun Tesla ei osaa tehdä softaa valmiiksi kerrasta. Näin idiootti en sentään ole Teslan softa kuitenkin vähän eri luokkaa kuin jossain Passatissa.