tankki-tapsa
Kenraali
Greipin suoritusarvot ovat kyllä ihmeen hyvät kun ottaa huomioon työntövoiman. Ehkä kone on silattu "boy butterilla" tms
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+toimiva tykki10 x AMRAAM + 2 x Sidewinder
Painolla ja aerodynamiikalla voi olla myös merkitystä.Greipin suoritusarvot ovat kyllä ihmeen hyvät kun ottaa huomioon työntövoiman. Ehkä kone on silattu "boy butterilla" tms
Kyllä tulivoimalla ja asevalikoimalla on merkitystä myös. F-35 voi ottaa sisäänsä kohtapuoleen 6 AMRAAM (C7) ja jatkossa jopa 12 Peregrineä. Ne tosin ovat ilmeisesti AMRAAM C-7 vastaavia, eli tuhoamisetäisyys ei lisäänny juurikaan. Tokihan kone voi kantaa ohjuksia myös ulkopuolella ja sillä on kykyä kantaa AA-ohjuksia melkoinen määrä, 14 kpl muistaakseni. Ne ovat toistaiseksi vain tuota C7 varianttia ennenkuin D-versio ja Peregrine integroidaan.
Kyllä tietysti jos kannattimia on ja niissä on tarvittavat johdotukset AA-ohjuksille. En ole varma tosin että integroidaanko Peregrineä aikanaan muihin kuin häivekoneisiin. Tilan säästämiseksi kai tuo ohjustyyppi suunniteltiin nimenomaan häivekoneisiin. Ilmataisteluun tulevaisuudessa ne eivät kuitenkaan riitä, vaan pidemmän kantaman ohjuksia tarvitaan myös. Peregrine + A-260 tuo kuitenkin monipuolisuutta, jos niitä molempia voidaan kantaa sisäisissä kuiluissa tarpeeksi. Esimerkiksi 4 Peregrineä ja 2 A-260 /AMRAAM-D asekuilussa voisi olla yksi aseistusvaihtoehto.Tietysti muihin koneisiin menee sitten vieläkin enemmän noita Peregrinejä..?
Rafale ja Typhoon lienevät myös IR-ohjusten osalta ainakin kantaman puolesta muita parempia. ASRAAM ja MICA NG ovat pitkälle kantavia ohjuksia, joista ainakin MICA on erittäin liikehtimiskykyinen. Se tuo kredittiä anti-häiveroolissa ja myös passiivisessa ilmamaalien torjunnassa.
Millä setupilla?Greipin suoritusarvot ovat kyllä ihmeen hyvät kun ottaa huomioon työntövoiman. Ehkä kone on silattu "boy butterilla" tms
Tokihan kone voi kantaa ohjuksia myös ulkopuolella ja sillä on kykyä kantaa AA-ohjuksia melkoinen määrä, 14 kpl muistaakseni.
Ok. Se tosin ei kerro että otetaanko niiden tarjouksesta kaikkea. Kyllähän koneisiin saadaan integroitua melkein mitä vaan, mutta hinta voi olla esteenä joissain tapauksissa. Hankintoja voidaan tehdä myös muilta valmistajilta tarvittaessa jos valmis portfolio ei miellytä.Uusimmassa Airforces Monthlyssa oli muuten juttua HX:sta ja Eurofighterista ja siinä mainittiin että Eurofighterin tarjoukseen sisältyy ASRAAM, eikä siis IRIS-T joka on laajemmin käytössä.
Kyllä sen pitäisi olla vähintään Hornetin tasolla. Hidaslento-ominaisuudet ovat todella hyvät, iso moottori antaa raketin kiihtyvyyden. Yliäänilennossa ilmoitettu maksiminopeus on 1.6M, joka jää vähän Hornetille. A:n Runko on suunniteltu kestämään 9G, kun Hornetin maksimi on 7.5G.
Super Hornet vastaa hyvin pitkälle nykyistä Hornetia.
Yliäänilennossa ilmataistelukonfiguraatiossa Rafale ja EF ainakin menevät pitkälle toista machia ilman jälkipoltinta ja pari machia jälkipoltolla. Gripenikin kykenee 1.2M supercruiseen muutamalla ohjuksella ja yhdellä lisätankilla. Nämä ominaisuudet saattavat olla tärkeitä nimenomaan siinä, että ehditään ajoissa paikalle.
Kyllä Hornetti kestää 9G.
Tunnistuslennoilla käytetään jälkipoltinta ja tyypillisesti ulkoisena kuormana on 2 ohjusta & ehkä lisätankki. Supercruisella ei ole isommin tässä merkitystä. Muutenkin koko 'supercruise' on muuttunut lähinnä mainoslauseeksi, harva kone siihen todellisuudessa kykenee ja vielä harvempi käyttää.
Hälytyslähdössä tärkeää on koneen nopea käynnistys. F-35:ttä on moitittu tässä edeltäjiään hitaammaksi, mutta samoja ongelmia voi olla muillakin ehdokkailla.
Ok. Se tosin ei kerro että otetaanko niiden tarjouksesta kaikkea. Kyllähän koneisiin saadaan integroitua melkein mitä vaan, mutta hinta voi olla esteenä joissain tapauksissa. Hankintoja voidaan tehdä myös muilta valmistajilta tarvittaessa jos valmis portfolio ei miellytä.
7.5g kone on hornettiKyllä Hornetti kestää 9G.
Tunnistuslennoilla käytetään jälkipoltinta ja tyypillisesti ulkoisena kuormana on 2 ohjusta & ehkä lisätankki. Supercruisella ei ole isommin tässä merkitystä. Muutenkin koko 'supercruise' on muuttunut lähinnä mainoslauseeksi, harva kone siihen todellisuudessa kykenee ja vielä harvempi käyttää.
Hälytyslähdössä tärkeää on koneen nopea käynnistys. F-35:ttä on moitittu tässä edeltäjiään hitaammaksi, mutta samoja ongelmia voi olla muillakin ehdokkailla.
Oli, ainakin suomen ja sveitsin koneista on rajoittimet ohitettu.7.5g kone on hornetti
Toivottavasti Suomi tekee valinnan joka kaikein suurimmalla todennäköisyydellä estää jo etukäteen Venäjän mahdollisuudet sostilaallisiin operaatioihin Suomea kohtaan.Haluan selvittää foorumilaisten kantoja: mikä kone voittaa sopimuksen Hornetin seuraajasta? Meneekö etusijalle kustannukset vai laatu? Miksi?
Kysymys on siis nimenomaan siitä, minkä koneen voittoon uskoo. Ei siitä, minkä koneen toivoo tulevan valituksi.
G rajoittimet ohitettu? En ole moisesta kuullut, kuitenkin 7.5g kone aina ollut niinkuin myös sh. Aoa rajoituksia on kyllä poistunut, onko tuosta 9g lisätietoa??Oli, ainakin suomen ja sveitsin koneista on rajoittimet ohitettu.
Kohtauskulmarajoittimet ohitettu ja jotain rakenteellisia vahvistuksia ilmeisesti:G rajoittimet ohitettu? En ole moisesta kuullut, kuitenkin 7.5g kone aina ollut niinkuin myös sh. Aoa rajoituksia on kyllä poistunut, onko tuosta 9g lisätietoa??