Mikä vituttaa tänään?

Joku meidän perheessä oli pistänyt sellaisen altakastelevan kukkaruukun astianpesukoneeseen pesuun. Kiva aloittaa aamu ennen aamukahvia tyhjentämällä sitä hiekkaa koneesta. Eikä sitä kaikkea saa mitenkään pois ellei pura atomeiksi. Perse.

Ja koska autoista puhe niin alalla olevana välillä, tai no päivittäin, kiristää ohimoita kun samoilla sanoilla on aivan eri merkitys eri ihmisille.

Esim: Öljynvaihtohuolto. Korjaamolle se on öljynvaihto suodattimella, ehkä jotain pientä bonaria jos on sovittu. Asiakas saattaakin autoa noudettaessa kysyä että tehtiinkö jarruille/kolinalle/vinkunalle/räminälle/ tanssivalleoravallepaksissa mitään? Missään vaiheessa ei ole ollut mitään puhetta mistään muusta kuin öljynvaihdosta. Vittu. Onneksi en ole suoraan hoitamassa noita, joudun kyllä seuraamaan sivusta.
 
Esim: Öljynvaihtohuolto. Korjaamolle se on öljynvaihto suodattimella, ehkä jotain pientä bonaria jos on sovittu. Asiakas saattaakin autoa noudettaessa kysyä että tehtiinkö jarruille/kolinalle/vinkunalle/räminälle/ tanssivalleoravallepaksissa mitään? Missään vaiheessa ei ole ollut mitään puhetta mistään muusta kuin öljynvaihdosta. Vittu. Onneksi en ole suoraan hoitamassa noita, joudun kyllä seuraamaan sivusta.
Jepjep. Näitä on nähty.

Määräaikaishuolto firmassa X. Asiakas: "Kattokaa sitten niitä takajarrujakin, tuntuvat olevan finaalissa." Huolto: "Jarrut on kunnossa, niille mitään tartte tehdä." Kuluu kuukausi, jarrut alkavat vinkua niin maan perusteellisesti. Mennään firmaan Y. "Sulla on jarrupalat lopussa ja nyt on levytkin paskana, etkö sä ole huomannut mitään?"
 

Suuri suomalainen vitutustutkimus: tämä meitä ottaa eniten päähän​

Lähes klassikoksi noussut sanonta ”eniten vituttaa kaikki” saattaakin olla väärässä.

Nimittäin suomalaisten syvimpiä ketutuksen kokemuksia tutkinut Suuri suomalainen vitutustutkimus kertoo, että eniten suomalaisia ärsyttävät muut ihmiset.

 

Suuri suomalainen vitutustutkimus: tämä meitä ottaa eniten päähän​

Lähes klassikoksi noussut sanonta ”eniten vituttaa kaikki” saattaakin olla väärässä.

Nimittäin suomalaisten syvimpiä ketutuksen kokemuksia tutkinut Suuri suomalainen vitutustutkimus kertoo, että eniten suomalaisia ärsyttävät muut ihmiset.

Vituttaa tällaiset tutkimukset. Taas on lähetetty kyselykaavake jollekin otannalle. Olisivat tulleet tänne lukemaan. 32 sivua tekstiä. Nyt esimerkiksi vituttavat öljynvaihtohuollot tai sitten pässit, jotka tuovat autojaan huoltoihin.
 
Vituttaa tällaiset tutkimukset. Taas on lähetetty kyselykaavake jollekin otannalle. Olisivat tulleet tänne lukemaan. 32 sivua tekstiä. Nyt esimerkiksi vituttavat öljynvaihtohuollot tai sitten pässit, jotka tuovat autojaan huoltoihin.
On täällä peräkylilläkyllä asuessa se hyvä puoli, että öljynvaihot on helpompi ja nopeampi tehä ite ku ruveta sovittaa niitä jonnekin korjaamoon ja matkustella vielä asiaa tehen sinne. Ainakin joiltain vitutuksilta välttyy.

Niin ja lumet saa hoitaa pihatieltä niikö ite parhaaksi näkee, nii ei tarvi itkeä aurausvalleista tonttiliittymässä.
 
Joku meidän perheessä oli pistänyt sellaisen altakastelevan kukkaruukun astianpesukoneeseen pesuun. Kiva aloittaa aamu ennen aamukahvia tyhjentämällä sitä hiekkaa koneesta. Eikä sitä kaikkea saa mitenkään pois ellei pura atomeiksi. Perse.

Ja koska autoista puhe niin alalla olevana välillä, tai no päivittäin, kiristää ohimoita kun samoilla sanoilla on aivan eri merkitys eri ihmisille.

Esim: Öljynvaihtohuolto. Korjaamolle se on öljynvaihto suodattimella, ehkä jotain pientä bonaria jos on sovittu. Asiakas saattaakin autoa noudettaessa kysyä että tehtiinkö jarruille/kolinalle/vinkunalle/räminälle/ tanssivalleoravallepaksissa mitään? Missään vaiheessa ei ole ollut mitään puhetta mistään muusta kuin öljynvaihdosta. Vittu. Onneksi en ole suoraan hoitamassa noita, joudun kyllä seuraamaan sivusta.
Yksi vitutuksen aihe on kilpailutusrobotit. Kilpailutin nuorimman pojan Volvon kytkinpaketin. Vein auton järkevän oloiseen paikkaan. Sanoin, että katsokaa myös vauhtipyörä. Pojat hakivat autoa ja saivat kuulla, että vauhtipyörä pitää myös vaihtaa. Pojat kysyivät, että miksi laitoitte auton jo kasaan. Maksamme kyllä vauhtipyörän mutta nythän se on taas päivän työ purkaa, vaihtaa ja kasata.

Ei todellakaan käynyt sille arabille, joka ilmeisesti oli asentaja. Pojat soittivat minulle. Käskin tuoda auton pois ja maksaa siihen asti. Kyselen myöhemmin. Varasin autolle tee se itse -hallin. Poikien kanssa avattiin. Oli vain yksi vaihteistonosturi mutta löysimme sopivan mittaisen lankun pihalta.

Mitä näkyikään? Uusikin painelaakeri oli paskana ja näytti käytetyltä mutta uusilla kirkkailla pulteilla. Vauhtipyörä oli ammuttu kiinni aivan liian kireälle, metalli mutkalla. Oli tekemistä saada auki. Sillä välin, kun poika aukoi, hain vauhtipyörän, uuden painelaakerin sekä dot viitosta pullon. Kuusi tuntia aloituksesta homma oli paketissa.

Kerroin firmaan, mitä siellä "uudessa kytkinpaketissa" näimme. Pomo sanoi, ettei ollut paikalla, asentaja oli tehnyt tilauksen mukaan, pomo oli pahoillaan ja tarjosi ilmaisen öljynvaihtohuollon aikavälillä koska vain.

Ihan kuin uskaltaisimme viedä sinne edes 250 000 ajettua Volvoa enää sorkittavaksi puhumattakaan muista autoistamme.

Taidan ostaa oman pajan ja pistää omat jätkät sinne töihin.

Vituttaa.

😎😇
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin tuossa nelostiellä Järvenpään kohdalla. Katoin, että edessä autolla liikehtii oudosti. Sitten tajusin, että se jumalauta pakittaa, moottoritiellä. Oli vissiin ajanut liittymän ohi. Äkkijarrutus ja kaistan vaihto.

En mene vannomaan minkälainen kuski oli, koska oli pimeää. Auto näytti kuitenkin jonkun pizzerian riisikipolta. Olisi ilmeisesti kuljetus myöhässä, jos muutama kilsa olisi pitänyt ajaa seuraavaan liittymään. Hyvin herättää 10 tunnin ajon jälkeen.

Nimittäin suomalaisten syvimpiä ketutuksen kokemuksia tutkinut Suuri suomalainen vitutustutkimus kertoo, että eniten suomalaisia ärsyttävät muut ihmiset.
MOT. Liikennekkin toimisi, jos siellä ei olisi ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin tuossa nelostiellä Järvenpään kohdalla. Katoin, että edessä autolla liikehtii oudosti. Sitten tajusin, että se jumalauta pakittaa, moottoritiellä. Oli vissiin ajanut liittymän ohi. Äkkijarrutus ja kaistan vaihto.

En mene vannomaan minkälainen kuski oli, koska oli pimeää. Auto näytti kuitenkin jonkun pizzerian riisikipolta. Olisi ilmeisesti kuljetus myöhässä, jos muutama kilsa olisi pitänyt ajaa seuraavaan liittymään. Hyvin herättää 10 tunnin ajon jälkeen.


MOT. Liikennekkin toimisi, jos siellä ei olisi ihmisiä.
Etelässä on aina ollut paljon liikennettä ja sen myötä yllätyksiä, mutta nyt siellä on jo Afrikka mukana. Joka päivä saa jonkun taksin suoraan eteen juuri, kun on ohittamassa sitä, niin että on tehokkaasti jarrutettava. Eivät katso peiliin tai sitten tekevät sen tahallaan. Epäilen ensimmäistä. Kun menet sivulle ja katsot, siellä näkyy yönmusta pallopää ja valkoiset silmämunat vain muljahtelevat.

Näillä ei ole mitään autokoulua. Pikkurahalla saa väärennetyn nigerialaisen, ugandalaisen tai vaikka Norsunluurannikon ajokortin, joka sitten vaihdetaan suomalaiseen ja sekin vasta kahden vuoden kuluttua. Kaikki hitihatimaat kuuluvat Geneven tai Wienin tieliikennesopimusvaltioihin (jatkossa sopimusvaltiot). Siellä myönnetyllä ajokortilla saa ajaa Suomessa turistina ollessaan, mikäli ajokortti on voimassa. Ajokortin haltijan asetuttua Suomeen vakinaisesti asumaan, ajokortti hyväksytään siitä alkaen kaksi vuotta, mutta enintään kortin voimassaolon päättymiseen asti.

Mutta käsittääkseni sopimusvaltioista tulevat eivät uuteen kuljettajatutkintoon joudu.
 
Viimeksi muokattu:
Näin talvisaikaan suojateille on ilmestynyt oman elämänsä ekstriimiurheilijoita ja muita itsemurhakandidaatteja, uusin laji on, kuinka vähän saa olla etäisyyttä auton keulaan kun hyppää auton eteen ja vielä säilyisi hengissä. Muutamalta idiootilta olen kysynyt, että onko käynyt mielessä, jossei kulkine jäisellä tiellä pysähdykään parissa metrissä, aika hoomoilsia ovat olleet. Hallituksen pitää kieltää suojatiet liikenteen sujuvoittamiseksi ja autoilijan oikeusturvan vuoksi :cool:
 
Nyt vituttaa kun tuli ajatus käydä vielä paikallisessa kapakassa parin km päässä. Taksi ei tule 20km päästä eikä kukaan kavereista ole ajokunnossa tai sitten ne ei vastaa.
Takaisinkin pitäisi kävellä :(
 
Helkutti lähden kävelemään... Yksi kaveri sitten vastas mutta auto paskana. Joskus vaan tulee olo että pitää käydä(ryypätä) ihmisten ilmoilla
 
Näin talvisaikaan suojateille on ilmestynyt oman elämänsä ekstriimiurheilijoita ja muita itsemurhakandidaatteja, uusin laji on, kuinka vähän saa olla etäisyyttä auton keulaan kun hyppää auton eteen ja vielä säilyisi hengissä. Muutamalta idiootilta olen kysynyt, että onko käynyt mielessä, jossei kulkine jäisellä tiellä pysähdykään parissa metrissä, aika hoomoilsia ovat olleet. Hallituksen pitää kieltää suojatiet liikenteen sujuvoittamiseksi ja autoilijan oikeusturvan vuoksi :cool:
Juu, ei mahdu omaan jakeluun myöskään. Pimeä katu, pinnat jäässä, jalankulkijalla mustat vaatteet, ei heijastimia ja silti pöngätään puun takaa siihen suojatielle siten, ettei ole toivoakaan ehtiä edes jarrupolkimelle - suoraan vaan väistö päälle ja toivomaan että viereisen kaistan rekka ei lanaa perhefarmaria. Sitten keskisormi heiluu ja keskiolut lentää, kun MINULLA ON OIKEUS!!!111 Vittu! Veikkaan että verorahoja säästyisi kun lihvaisi tuollaiset valopäät heti ekalla kerralla - saa vaan saman tuomion kuin ihmisestä…

Toki, toimii toisinkin päin. 30-alue. Punainen t-paita ja punaiset shortsit, lähestyn keskipäivän auringon ihanasti valaisemaa kevyenliikenteenväylää pitkin kohti liikenneympyrän suojatietä, jossa on kolmion sijaan STOP-merkki. Auto tulee auringon suunnasta, eli häikäisystä ei ole kyse, mutta joudun silti hyppäämään taaksepäin ja samalla tyrkkäämään rinnalla kulkevia lastenrattaita. Ehdin lyömään peiliä riittävällä tuhovoimalla samalla kun premium-auto ylittää stop-viivan ja äskeiset jalansijani…

”Vitun homo, sä maksat ton peilin”
Ehdottomasti! Soita poliisit, selvitetään tämä asia kirjallisesti jotta sinun oikeuksiasi ei poljeta. Maksan heti kun oikeudesta sellainen maksulappu tulee, en pysty silloin luistamaan maksusta.

Keskustelu loppui siihen. Hetken kestäneen hiljaisuuden taustalla oli ilmeisesti pikainen analyysi, jossa pääteltiin virheen tehnyt osapuoli ja todennäköisien päiväsakkojen kustannus lisättynä uudella peilillä. Premium-mies ratsasti auringonlaskuun ja sama apina on tuon jälkeen antanut kyseisessä liikenneympyrässä tilaa kevyelle liikenteelle naama aivan käsittämättömällä norsunvitulla… Vaikka olen jopa muistanut joka kerran kiittää häntä reippaalla moikkauksella.
 
Suomalainen tieliikenneasenne vituttaa jo kesälläkin mitä tulee pienemmän havainnointiin. Talvella homma moninkertaistuu, kun 2/3 ei ole aikeissa pysähtyä kesälläkään. Joskus oli vitsi, että Italiassa ylitä katu seuraten kaunista donnaa, Ruotsissa riittää, kun menet tielle, mutta Suomessa pysy sillä puolella, missä oletkin.

Laki on yksiselitteinen. Vanhassa laissa oli kirjaus, että kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Uudessa laissa asia on kirjattu siten, että esteetön kulku on annettava jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille. Tässä on selkeä sävyero ja tämä vaatii autoilijoilta ennakointia,

Tällöin suojatietä lähestyttäessä autoilijan on noudatettava erityistä varovaisuutta. On ajettava sellaisella nopeudella, että pystyy tarvittaessa pysäyttämään sen ennen suojatietä. Eli vaikka on sysipimeää ja mustiin pukeutuneet kännykän tuijottajat hyppivät tielle, he ovat luultavasti menossa jonnekin, kuten sinäkin.

Vanhanajan autokouluopet selittivät sen niin, että suojele heikompaa ja toivo, että se rekka sinua. Siihen aikaan, jos ajoi suojatien eteen pysähtyneen auton ohi, ihmisiä hävetti viikon.

Pyöräilijän olen meinannut tappaa. Hän tuli aamuhämärissä sähköpyörällä mäestä varmaan kuuttakymppiä suojatielle. Hän oli myös väistämisvelvollinen. Sentti jäi väliä, kun sujahti siitä. Ehdin aloittaa jarruttamisen ja auton keula pysähtyi suojatien reunaan, vähän päälle. Olisin puhutellut, mutta spandex-kortonkiin puettu eko-ohjus paineli jo kaukana.

Motoristina pelkään eniten naisautoilijoita ja vasta sitten hirviä. Kaksi kertaa on auto tullut kolmion takaa eteen. Kummallakaan kerralla jarrutusmatka ei riittänyt. Toinen ehti pysäyttää kaistalle, ja nokan eteen jäi tilaa. Joku mummo. Toinen ajoi suoraan läpi ja kun se oli menossa sinne, mistä olin tulossa, väistin perän puolelta. Siinä kaksi tätiä lörpötteli iloisena eivätkä tänä päivänä tiedä, että siinä heidät kiersi 1100 cc:n MP. Ei se nyt vituta. Olen tottunut siihen, että motoristin pitää olla kuin hävittäjälentäjä. Kaikki haluavat sinut tappaa. Siksi suurin osa motoristeista noudattaa rajoituksia muuten mutta ei halua ajaa väleissä tai perässä: etsii tilaa, jossa näkee paremmin. Vaarana kun ovat autojen lisäksi eläimet. Peura jo on kova juttu, hirvi tasaraha, ja supikoirakin riittää kaatamaan tai 600 gramman varis kypärään viemään tajun, jos vauhtia on jo 60 tai yli.

OIkeastaan minua vituttavat kaikki asennevammaiset. Minullakin on aamuja, jolloin liikenteessä on tavallista enemmän mulkkuja, mutta silloin luultavasti ainoa mulkku olen minä. Kun mulkkuja ei ole, olen vain tasapainoisempi mennessäni töihin. Ehkä tarkkaavaisempi ja levollisempikin.
 
Viimeksi muokattu:
Etelässä on aina ollut paljon liikennettä ja sen myötä yllätyksiä, mutta nyt siellä on jo Afrikka mukana. Joka päivä saa jonkun taksin suoraan eteen juuri, kun on ohittamassa sitä, niin että on tehokkaasti jarrutettava. Eivät katso peiliin tai sitten tekevät sen tahallaan. Epäilen ensinmäistä. Kun menet sivulle ja katsot, siellä näkyy yönmusta pallopää ja valkoiset silmämunat vain muljahtelevat.

Näillä ei ole mitään autokoulua. Pikkurahalla saa väärennetyn nigerialaisen, ugandalaisen tai vaikka Norsunluurannikon ajokortin, joka sitten vaihdetaan suomalaiseen ja sekin vasta kahden vuoden kuluttua. Kaikki hitihatimaat kuuluvat Geneven tai Wienin tieliikennesopimusvaltioihin (jatkossa sopimusvaltiot). Siellä myönnetyllä ajokortilla saa ajaa Suomessa turistina ollessaan, mikäli ajokortti on voimassa. Ajokortin haltijan asetuttua Suomeen vakinaisesti asumaan, ajokortti hyväksytään siitä alkaen kaksi vuotta, mutta enintään kortin voimassaolon päättymiseen asti.

Mutta käsittääkseni sopimusvaltioista tulevat eivät uuteen kuljettajatutkintoon joudu.
Esim. Ruotsissa ei onnistu, eli ainakin persläpimaiden ajokortit ei ole voimassa Ruotsissa. Tapasin kesällä täällä Ruotsissa ihan oikean ruotsalaisen lääkärin, joka asiat hoidettuamme, kertoi olevansa kirjoilla Suomen puolella, koska hänellä on thai-vaimo ja hänen thaimaassa saatu ajokortti kelpaa Suomessa, muttei Ruotsissa. Toki kirjoilla Suomessa asuessaan, saa ajaa myös Ruotsissa tai olisikohan saanut jo vaihdettua Thai-kortin Suomalaiseen...
 
Esim. Ruotsissa ei onnistu, eli ainakin persläpimaiden ajokortit ei ole voimassa Ruotsissa. Tapasin kesällä täällä Ruotsissa ihan oikean ruotsalaisen lääkärin, joka asiat hoidettuamme, kertoi olevansa kirjoilla Suomen puolella, koska hänellä on thai-vaimo ja hänen thaimaassa saatu ajokortti kelpaa Suomessa, muttei Ruotsissa. Toki kirjoilla Suomessa asuessaan, saa ajaa myös Ruotsissa tai olisikohan saanut jo vaihdettua Thai-kortin Suomalaiseen...
Thaimaa kuuluu sopimusvaltioihin. Siellä myönnetyn voimassa olevan ajokortin voi vaihtaa suomalaiseen A1-, A2-, A- tai B-luokan ajokorttiin ilman kuljettajantutkinnon suorittamista. Kahden vuoden sisällä, mutta kortin on haettaessa oltava voimassa.

Isommat kortit vaativat tutkinnon, ellei ole EU- tai ETA-maasta. EU-maasta tulevalla on aikaa. Ryhmän 1 (kuten yllä) ajokortin voimassaolon päättymisestä on alle 2 vuotta ja vielä saa vaihtaa tai ryhmän 2 (isommat) ajokortin voimassaolon päättymisestä on alle vuosi.
 
Thaimaa kuuluu sopimusvaltioihin. Siellä myönnetyn voimassa olevan ajokortin voi vaihtaa suomalaiseen A1-, A2-, A- tai B-luokan ajokorttiin ilman kuljettajantutkinnon suorittamista. Kahden vuoden sisällä, mutta kortin on haettaessa oltava voimassa.

Isommat kortit vaativat tutkinnon, ellei ole EU- tai ETA-maasta. EU-maasta tulevalla on aikaa. Ryhmän 1 (kuten yllä) ajokortin voimassaolon päättymisestä on alle 2 vuotta ja vielä saa vaihtaa tai ryhmän 2 (isommat) ajokortin voimassaolon päättymisestä on alle vuosi.
OK. Ruotsissa ei kuulemma onnistunut.
 
Back
Top