Mikä vituttaa tänään?

Maailmalta leviää nyt sellainen ajatus että maan asukkaiden pitäisi sopeutua maahanmuuttajien kulttuuriin eikä päinvastoin. Ihan samalla asenteella mamut ovat liikkeellä monissa muissa Euroopan maissa.
Sitten tuntemamme hyvä maailma loppu.

Skobovia siteeraten: "
Tämä ei ole "vassareiden" ongelma. Tämä on nykyajan porvarillisliberaalin humanismin ongelma, joka on synnyttänyt "lumihiutalekulttuurin", joka pelkää kaikkea kipua, mitä tahansa voiman rasitusta. Ja tämän kulttuurin mukana tulee panttivanki-oireyhtymä.
Moderni porvarillis-liberaali humanismi vaatii yleismaailmallista ihmisyyden ilmentymistä kaikkia kohtaan. Myös hyökkääjälle ja raiskaajalle. Eikä silloin, kun hyökkääjä ja raiskaaja voitetaan ja neutraloidaan, vaan juuri nyt, kun hyökkääjä syyllistyy parhaillaan väkivaltaan.
Moderni porvarillisliberaali humanismi ei halua voittaa hyökkääjää ja raiskaajaa. Se on tuskallista ja vaatii vaivaa. Moderni porvarillisliberaali humanismi haluaa neuvotella hyökkääjän ja raiskaajan kanssa. Tämä perustuu ajatukseen, että absoluuttista pahaa ei ole olemassa nykymaailmassa. Se oli olemassa, mutta se kukistettiin vuonna 1945. Ja nyt ei ole tarvetta voittaa ketään. Voi sopia kaikkien kanssa. Ja tätä varten meidän on ymmärrettävä kaikkia. Ja ottaa heidän etunsa huomioon.
Moderni humanistinen tietoisuus karkottaa ajatuksen, että absoluuttinen pahuus on palannut maailmaan, jonka kanssa on mahdotonta tyytyä. Sama, joka voitti vuonna 1945. Tämä on pelottavaa. Se sattuu. Tämä vaatii vaivaa. Siksi kaunissydämiset humanistit ovat valmiita tarttumaan mihin tahansa Hamasin väärennökseen. Kuinka saada lupa rentoutua ja olla ottamatta puolia, koska "kaikki ei ole niin yksinkertaista". Arabien ja Israelin välinen konflikti on liian monimutkainen. Ja meidän on yritettävä ymmärtää Putinin "huolet".
(koko kirjoitus on Israelin konfliktissa)
 
Tämä.

Koko tämän vasemmistopaskaideologian kunniaksi laitan Petra Laitille tähän saamelaiskuvan ihan siksi, että vituttaa tuollainen turhanpäiväinen ja teennäinen uhriutuminen, millä yritetään nostaa omaa profiilia.

1011507761e94aabab61388a42fd74a5.jpg

Ai hitto, miten lämmittää, että Sanna Ukkola pukee erinomaisesti sanoiksi sen, mitä tuossa aiemmin yritin yhteen lauseeseen kiteyttää.

 
Woke-ilmiönä ylipäätään ja jatkuvasti. Tapahtuvan ja menneen historian uudelleenkirjoittaminen. Kommunismin periaatteita noudatellen. Ehtymätön runsaudensarvi. Esimerkki; raiskaus on siirretty kontekstissaan käsittämään vaikkapa uhri-naisnäyttelijän (sekä taustakuoron) todellisuudeksi imitoitua simulaatiota. Joka nyt olisi syytä poliittis-ideologisista syistä, ymmärtää todellisuus-todellisuutena. Ja positiona hyväksymiseen. Passiivisessa tai aktiivisessa muodossa.

Ei mitenkään vanhentunutta. Vaikka muutaman vuoden takaa linkit.

 
Oma auto alkaa olemaan jatkuva vitutuksen aihe. Vein auton huoltoon ja talvirenkaiden uusimiseen. Sanoin siinä samalla, että vilkaisevat etujarrut kun kuuluu ajoittaista rohinaa. Lopputulos oli sitten se, että jarrusatulat jumissa ja palat, levyt sekä satulat vaihtoon. Lopputuloksena 1200€ loppulasku.

Minkälaisessa autossa menee jokainen jarrusatula vaihtoon kun mittarissa on vasta 130k? No tässä tapauksessa Kia.ssa. Ei voi suositella. Autoon on myös vaihdettu jo jokainen iskari ja eteen jouset. Oma ajotyyli ei kyllä selitä ongelmia. Huoltamolla kyseli onko jarruja huollettu ja jarrunesteitä vaihdettu? No sanoin, että tehän ne huollot olette tehneet, että ainakin haluaisin näin uskoa!

HYVÄÄ JOULUA VAAN! Pukin kontti on tänä vuonna vähän kevyempi :(
 
No sanoin, että tehän ne huollot olette tehneet, että ainakin haluaisin näin uskoa!
Tämä! Itellä just samantyyppinen kokemus: "Tiesitkö että vaihdelaatikon kansi on pantu paikalleen niin että keskilukon johtosarja on jäänyt väliin ja vaurioitunut?" No vittu jatkuvastihan minä uuden auton vaihdelaatikkoa availen ihan harrastuksen vuoksi 🤯, katto sieltä teidän tietokoneelta miksi sitä askia piti aukoa! Voi ristus. Jäi viimeiseksi siitä firmasta hankituksi autoksi.
 
Oma auto alkaa olemaan jatkuva vitutuksen aihe. Vein auton huoltoon ja talvirenkaiden uusimiseen. Sanoin siinä samalla, että vilkaisevat etujarrut kun kuuluu ajoittaista rohinaa. Lopputulos oli sitten se, että jarrusatulat jumissa ja palat, levyt sekä satulat vaihtoon. Lopputuloksena 1200€ loppulasku.

Minkälaisessa autossa menee jokainen jarrusatula vaihtoon kun mittarissa on vasta 130k? No tässä tapauksessa Kia.ssa. Ei voi suositella. Autoon on myös vaihdettu jo jokainen iskari ja eteen jouset. Oma ajotyyli ei kyllä selitä ongelmia. Huoltamolla kyseli onko jarruja huollettu ja jarrunesteitä vaihdettu? No sanoin, että tehän ne huollot olette tehneet, että ainakin haluaisin näin uskoa!

HYVÄÄ JOULUA VAAN! Pukin kontti on tänä vuonna vähän kevyempi :(
Tosta ei nyt selvinnyt minkä ikäinen auto kyseessä.

En nyt väitä että sulla tätä vikaa mutta... monilla tulee vähän kilometrejä/vuosi ja siihen päälle ettei niitä jarruja käytetä vaan himmataan vaan kaasulla sopivasti. Ja vielä käsijarrun käyttö unohdetaan kokonaan, käyttöä ja mieluummin vähän ylimääräistäkin käyttöä josta jarrut tykkää.
 
Tämä! Itellä just samantyyppinen kokemus: "Tiesitkö että vaihdelaatikon kansi on pantu paikalleen niin että keskilukon johtosarja on jäänyt väliin ja vaurioitunut?" No vittu jatkuvastihan minä uuden auton vaihdelaatikkoa availen ihan harrastuksen vuoksi 🤯, katto sieltä teidän tietokoneelta miksi sitä askia piti aukoa! Voi ristus. Jäi viimeiseksi siitä firmasta hankituksi autoksi.
Hyvää autohuoltoa joutuu nykyään oikeasti etsimään. Itsellä oli toinen etupyöränlaakeri aivan valmis ja toinenkin ehtoopuolella - jurina alkoi käymään hermoille. Vein lähimpään huoltoon, sain ajan parin viikon päähän ja ohjeistin, että ainakin toinen on valmis, todennäköisesti molemmat - diagnosoikaa itse. Yhden laakerin vaihto 300€, molemmat 450€.

Haen valmiin auton ja jurina jatkuu. Lappu kouraan, ovat vaihtaneet vaan toisen. Takaisin tiskille, nopea diagnoosi ja ”joo on tää toinenkin puoli vaihtokunnossa. Varataan aika sulle parin viikon päähän, se on sen 300€”
 
Hyvää autohuoltoa joutuu nykyään oikeasti etsimään.
Näin se on. Minulla on ollut onni löytää 2 kpl yhden hengen korjaamoa, joiden yrittäjät ovat vieläpä hyviä ystäviäni. Hoitavat asiakkaiden autoja kuin omiaan, ja jakavat auliisti ohjeita ja neuvoja, joilla pystyn ennakoimaan paljon vikoja. Esim. kulumisen viirut jarrulevyissä yms. ja monien äänien kuuntelu ajaessa.
Isoista korjaamoista on huonoja kokemuksia, keskitytään laskuttamiseen, tulee kynätunteja laskuun. Ei voi yleistää, mutta pienet korjaamot pienehköllä paikkakunnalla joutuvat myös pitämään huolta maineestaan.
 
Oma auto alkaa olemaan jatkuva vitutuksen aihe. Vein auton huoltoon ja talvirenkaiden uusimiseen. Sanoin siinä samalla, että vilkaisevat etujarrut kun kuuluu ajoittaista rohinaa. Lopputulos oli sitten se, että jarrusatulat jumissa ja palat, levyt sekä satulat vaihtoon. Lopputuloksena 1200€ loppulasku.

Minkälaisessa autossa( oletko tosissasi?) menee jokainen jarrusatula vaihtoon kun mittarissa on vasta 130k? No tässä tapauksessa Kia.ssa. Ei voi suositella. Autoon on myös vaihdettu jo jokainen iskari ja eteen jouset. Oma ajotyyli ei kyllä selitä ongelmia. Huoltamolla kyseli onko jarruja huollettu ja jarrunesteitä vaihdettu? No sanoin, että tehän ne huollot olette tehneet, että ainakin haluaisin näin uskoa!

HYVÄÄ JOULUA VAAN! Pukin kontti on tänä vuonna vähän kevyempi :(
Älä enää ikinä osta Alfa Romeota!


R.ee1aacf3260f2c6bb0b199f9dd216e79


Kaunis, mutta niin petollinen omistajalleen... ahhh... ja NO WAY!
 
Hyvää autohuoltoa joutuu nykyään oikeasti etsimään. Itsellä oli toinen etupyöränlaakeri aivan valmis ja toinenkin ehtoopuolella - jurina alkoi käymään hermoille. Vein lähimpään huoltoon, sain ajan parin viikon päähän ja ohjeistin, että ainakin toinen on valmis, todennäköisesti molemmat - diagnosoikaa itse. Yhden laakerin vaihto 300€, molemmat 450€.

Haen valmiin auton ja jurina jatkuu. Lappu kouraan, ovat vaihtaneet vaan toisen. Takaisin tiskille, nopea diagnoosi ja ”joo on tää toinenkin puoli vaihtokunnossa. Varataan aika sulle parin viikon päähän, se on sen 300€”
Annoin yhden tutun kaverin vaihtaa autooni etupyörän laakerit.
Hän onnistui jotenkin lyömään pyörän navan kieroksi , joka kiskoi sitten jarrulevynkin kieroon ja helvetinmoinen tutina ratissa...
Vein oikeaan autokorjaamoon, jossa vaihdettiin uudet jarrulevyt kahteen kertaan, ennenkuin huomasivat pyörännavassa lyöntijäljet ja sen kierouden..
Taas uudet levyt ja uusi pyörännapa. Se kustansi n. 700 euroa+ tietenkin maksoin myös tälle saatanan kyläsepälle, joka navan kieroksi hakkasi.
On entinen kaveri nyt, kun ei suostunut ottamaan mitään vastuuta asiasta.
Vituttaa kyllä.
Ikinä en anna enää jonkin kyläsepän koskea autooni.
 
Annoin yhden tutun kaverin vaihtaa autooni etupyörän laakerit.
Hän onnistui jotenkin lyömään pyörän navan kieroksi , joka kiskoi sitten jarrulevynkin kieroon ja helvetinmoinen tutina ratissa...
Vein oikeaan autokorjaamoon, jossa vaihdettiin uudet jarrulevyt kahteen kertaan, ennenkuin huomasivat pyörännavassa lyöntijäljet ja sen kierouden..
Taas uudet levyt ja uusi pyörännapa. Se kustansi n. 700 euroa+ tietenkin maksoin myös tälle saatanan kyläsepälle, joka navan kieroksi hakkasi.
On entinen kaveri nyt, kun ei suostunut ottamaan mitään vastuuta asiasta.
Vituttaa kyllä.
Ikinä en anna enää jonkin kyläsepän koskea autooni.
Tähän on kokemuksen perusteella kommentoitava notta tyhmästä päästä kärsii koko lompakko. Toimii ihan nuiden tilapäistenkin tyhmyyskohtauksien kohdalla.
 
Hyvää autohuoltoa joutuu nykyään oikeasti etsimään. Itsellä oli toinen etupyöränlaakeri aivan valmis ja toinenkin ehtoopuolella - jurina alkoi käymään hermoille. Vein lähimpään huoltoon, sain ajan parin viikon päähän ja ohjeistin, että ainakin toinen on valmis, todennäköisesti molemmat - diagnosoikaa itse. Yhden laakerin vaihto 300€, molemmat 450€.

Haen valmiin auton ja jurina jatkuu. Lappu kouraan, ovat vaihtaneet vaan toisen. Takaisin tiskille, nopea diagnoosi ja ”joo on tää toinenkin puoli vaihtokunnossa. Varataan aika sulle parin viikon päähän, se on sen 300€”
Joo kyllä ne hyvät autokorjaamot on isommallakin paikkakunnalla laskettavissa ihan oikean käden etu- ja keskisormella. Semmosen kun löytää, niin aina sinne ja hyvän korjaamon löytää ennen pitkää kun vähänkin kun jossain tökkii, niin elä vie toista kertaa, ettei joskus töki isomminkin.

Itekki käytän 60km päässä autoa pikku korjaamolla, tuli korjaamokierteen jälkeen onneksi tutuksi, kun merkkiliike suositteli, kun eivät itse osanneet tehdä yhden auton turbolle mitään.
 
Tähän on kokemuksen perusteella kommentoitava notta tyhmästä päästä kärsii koko lompakko. Toimii ihan nuiden tilapäistenkin tyhmyyskohtauksien kohdalla.
Kyllä. Omaa tyhmyyttäni ja hyväuskoisena, annoin sen saatanan kyläsepän tehtäväksi laakereiden vaihdon, kun kehui tehneensä noita ennenkin helppona hommana.
 
Viimetalvena tuli erään uudenkarhean Kian takajarruja naputeltua auki halon ja kirveen kanssa eikä ollu mikään nopea homma. Takapuoli lukossa niin eihän se etuveto mihinkään liikkunut. Eikä kuulemma ollut eka kerta ja huollossa oli sanottu että tämä on tän merkin ominaisuus. Tiedä sitten kun tää huoltojuttu vähän toisenkäden tietoa.
 
Tarkennuksena vielä se, että en oleta autonkorjaajien olevan yli-inhimillisiä kaikista merkeistä kaiken tietäviä. Virheitä ja tietämättömyyksiä ilmenee. Olennaista on, että niistä kerrotaan ja kannetaan vastuu. Kyllä pojilla on mennyt omaan piikkinsä euroja maksaneita virheitä. Ja jos jotain eivät tiedä, niin kertovat. Ja kilauttavat kaverille ja kysyvät neuvoa.
Mutta hyvin harvoin tapahtuvan virheen ja isoilla merkkikorjaamoilla taajaan esiintyvän kusettamiskulttuurin välinen ero on suuri.

Nämä mekaanikkokontaktit ovat siitäkin hyviä, että tietävät tarkkaan malli- ja merkkikohtaiset viat. Tätä olen hyödyntänyt auton ostoissa. Keväällä löysin pojalle todella ensiluokkaisen Mondeon näillä opeilla. Itse ajan Volvolla. Sama alustahan niissä kyllä on.

Loppukaneetiksi voisin siteerata isääni.
– Poeka, pijä mielessäis, ranskalaesiin ja italialaesiin autoihi ee toenna puuttuva.
(Suomennus, älä koskaan osta italialaisia tai ranskalaisia autoja)
 
Back
Top