Mikä vituttaa tänään?

Ilmottaudun kolmanneksi pyöräksi. Mulla se herätys tulee neljältä, pari tuntia ei unta sitten millään. Kuuden maissa sitten taas nukahtaa, mutta ei enään kannattaisi. Uniongelmat alkoi ilmaantumaan n. 45 vuotiaasta eteenpäin, sitä ennen nukkuminen onnistui aina.

Minua kukaan ei koskaan vaivautunut opettamaan nukkumaan. Päiväkodissa ei kuulu nukkua päiväunia, ja on ihan OK mennä nukkumaan illalla samaan aikaan kuin vanhemmat ja herätä leikkimään aamuviideltä Legoilla. 😇 Aamuvirkeys on tosin kadonnut iän myötä ja tahtoo jäädä se unen inertia päälle aamuisin, kun höyhensaarille on lopulta päässyt riittävästi yritettyään.

ällös huoli,näin merkkiliikkeessä suorittavassa portaassa ollessa vituttaa se että mun työstä laskutetaan 120e /h ja saan siitä ite sen vajaa 16e ja lopulta asiakkaista työnjohtajaan vittuilee mulle kun se paskakasa ei tullukkaan kuntoon
😊
sehän on mun syy että osat maksaa tiskillä x3 ja sitten niitä ei saa vaihtaa kun ne on kalliita ja sitte kuitenki sekin on mun vika kun se vanha elvytettykään osa ei toimi ja myöskään sen ruosteisen pultin aukasuun ei saisi käyttää aikaa kun sekin on kallista mutta uuttakaan ei saa et älä katkase sitä sitten ja perkele kun et osannu vian kuvauksen mukaa korjatakkaan sitä kun työmääräyksessä luki että asiakkaan mukaan auto sanoo naks välillä ehkä vasemmalta tai sitten ei
🤦🏻‍♂️

Itaruuden huippu - uusi pultti on liian kallis. 😲

Itsehän en korjaamolle olisi vaivautunut muuten, mutta paikat olisi pitänyt avata tuhoamalla ja se kulkee siellä rajoilla, mihin olen valmis käsityökaluilla: "Voisihan tämän pyöreän mutterin avaamisesta luopua ja leikata kylmästi rautasahanterällä katki, mutta lähteeköhän se tuosta toisesta päästä sitten irti pyörittämällä..."

Vähän vituttaa nämä huonot hiihtokelit. Luonnonlatuja ei saa ajettua ja tekolumiladut ovat onnettomia pätkiä. Onneksi sentään voi hiihdellä omia latujaan järvien jäillä ja keväämmällä pääsen Lappiin.
Käy Lahdessa. Ainakin viime viikonloppuna olisi hyvin päässyt hiihtämään Kuusankoskelle ja takaisin 130 km. Ladut lähtevät Karistosta.

Käy Lahdessa. Ainakin viime viikonloppuna olisi hyvin päässyt hiihtämään Kuusankoskelle ja takaisin 130 km. Ladut lähtevät Karistosta.
Kuulostaa hyvältä. Mutta Lahti ei enää ole vakioajoreittieni varrella enkä viitsi autoilla 100+ kilometriä ladun päähän, kun muuten pääsen lähes kotiovelta. Tekolumilatu on 7 km päässä, lähin järvi muutaman sadan metrin etäisyydellä.

Auto auto auto... Kun Kia taas jätti tielle ja suositeltiin kytkimen moottorin vaihtoa, niin pyysin heti tarjousta. Sitä kun ei tullut, niin laitoin pyynnön samasta asiasta firman nettisivujen yhteydenottolomakkeella. Tehostin vielä asiaa vastaamalla huollon tyytyväiskyselyyn kun siellä oli kohta "haluatko, että huolto on yhteydessä asiaan X liittyen". No eipä ole kohta 2 viikkoon mitään kuulunut. Nyt sitten laitoin 2 eri kaverille sähköpostia jos joku vastaisi. Oli nimittäin aika haastavaa löytää mitään yhteystietoja netistä. Yksi ainoa puhelinnumero mikä menee jonnekin keskukseen, eikä yhtään sähköpostia.

Se, että nuo huollot saattaa minut konkurssiin ei riitä vaan vielä pitää venyttää sitä tuskaa. Vittu mitä schaissea. Luulin, että lomautuksen aikana saisi vaan maata kotona ja autolla ei ajeta, mutta jostain syystä ajojen määrä on lisääntynyt ja koko ajan pelko perseessä koska kojelaudasta kuuluu "BLING" ja joku valo syttyy palamaan.

30 vuotta auton ratissa ja yhden kerran 29 vuoden aikana auto jätti tielle (muutamaa rengasrikkoa ei lasketa). Nyt viimeisen vuoden aikana 3 kertaa...

Viimeksi muokattu:
Nukkumisesta puheenollen. Hankin tuossa cpap laitteen omaan piikkiin, kun hengityskatkoksia oli luokkaa 1/tunti liian vähän, jotta sen olisi saanut terveydenhuollosta. On tullut huomattua nämä poskettomat hinnat. Satanen jostain "maskityynystä" (on se varsinainen maskiosa). Eli tollainen varmaan kiinassa valmistettu muovinen härpäke. Maksaa muutaman euron valmistaa.

Eiköhän se veren imu ole myös siellä julkisella puolella. Ei siis ihme, että rahat ei riitä.

Auto auto auto...
Itse itselleni vastaten ja vittua taas huutaen. Vähän päälle 100 kilsaa pieniä ajoja kesti ennen kuin taas katosi puolet vaihteista.

Nyt odotellaan soittoa huollosta.. "Joo nyt on varmaan vaihdelaatikko rikki tjsp". Jos selviän kytkinmoottorin vaihdolla noin 2000€ kustannuksilla, niin laitan kuntoon ja myyn heti yksityiselle tai vien johonkin liikkeeseen ja otan tuliterän auton kunnon takuulla tilalle. Perseaukisuus on parempi vaihtoehto kuin että ajelee koko ajan autolla jossa pelkona valoshow kojelaudassa.

150k ajettu Kia jonka myyntihinta autokaupassa 11000-13500 välillä... VITTU. Älkää ikinä hankkiko Kiaa jossa on DCT vaihteisto. Ainakaan ilman että takuu on voimassa.

Laitoin harrastefoorumille ostoilmoituksen, niin ei mennyt kauaakaan, kun puhelin jo soi. Kuulostelin vähän tarjolla olevaa tuotetta ja pyysin laittamaan viestillä kuvia. No eihän sieltä mitään kuvia tullut ja numerolla löytyi lukuisia huijausilmoituksia kun Googlella haki.Kyseessä joku kanttilahkeinen nuori eläkeläinen / ravivalmentaja Mikkelistä.

Myötävitutusta. Näitä harvoja, peruskouluajoilta elossa omissa kuvioissani olevia heppuja kohtaan. Elämä joskus ottaa enemmän kuin antaa.

Ystävä oli joitakin vuosia taaksepäin, lomailemassa Euroopassa. Loma päättyi tekstiviestiin, jossa vaimo kertoi uuden miehen luo jääneensä. Tässä vaiheessa mun kaveri, siis hotellissa ollessaan ihmetteli vaimon katoamista kesken yhteisen lomamatkan. Ihan vitusti.

Kyseessä ei sitten ollut pelkkä hetkellinen retki uuteen naiseuteen yms. Vaan tämä ex-vaimo, keski-eurooppaan jäi. Nuoren oriinsa kanssa fiilistä ja muuta jakamaan.

Joka johti seuraavaan --> velkataakan asunnosta*, kahdesta autosta yms. jäämiseen ystäväni harteille. Kahden ala-ikäisen lapsen sekä kahden nuoren aikuisen lapsen vastuiden kaatumiseen täysin ystäväni kontolle. Ex-vaimon kieltäytyessä mihinkään taloudelliseen ja muuhun tylsään paskaan osallistumasta.

Onneksi aina kuluvaa päivää kohden, seuraava ja parempi on tulossa?
Ei välttämättä. Eteen tulivat YT-neuvottelut ja kengän kuva perseeseen. Nyt tällä 14-15 -vuotiaasta asti, kovaa ja yhtäjaksoista duunia tehneellä hepulla. Ulosotto on käynyt auton pois hakemassa ja talo menossa vasaran alle.

*Omaisuuden jako tehtiin tilanteessa, jossa jäljellä olevan lainamäärän suhteen. Asunnolla arvoa oli, nyt mahdotonta myynnistä saada pois laina-osuutta. Paska tuo sopimus kokonaisuudessaan muutenkin oli, kun sitä pääsin tavaamaan.

Back