Mikä vituttaa tänään?

Jokohan pikkuhiljaa alkaa helpottamaan...

Harvoin kuulee näin kansallisromanttista tarinaa. Varsinainen roudasta rospuuttoon. Kiitos tästä.

Itse en saanut raktoria käyntiin tänään, kun meinasin pottupeltoa kääntää. Startti kiersi ihan hyvin, mutta ei käyntiin asti. Sitten latailin apukäynnistimen, mutta ei suostunut jostain syystä auttamaan. Lopulta laitoin laturiin kiinni, mutta tunti ei riittänyt ja sitten tulikin pimeä. Huomenna uusiksi.

Ne saatanan lasinsirut.

Mikä on, että juuri kaikkein parhaat ulkoilukalliot pitää kylvää täyteen olutpullon siruja? Jos on aivan pakko ördätä siruja ympäriinsä, menisivät vaikka johonkin suonsilmään ördäämään. Olisivat arvoisessaan ympäristössä. Kalliot voisi jättää kunnon ihmisille.

Niin, ja kääntäkää se hemmetin lippalakki päässänne oikein päin.

Ne saatanan lasinsirut.

Mikä on, että juuri kaikkein parhaat ulkoilukalliot pitää kylvää täyteen olutpullon siruja? Jos on aivan pakko ördätä siruja ympäriinsä, menisivät vaikka johonkin suonsilmään ördäämään. Olisivat arvoisessaan ympäristössä. Kalliot voisi jättää kunnon ihmisille.

Ja tuossa pitää oikein nähdä nykyään vaivaa, kun suurin osa oluesta myydään tölkeissä.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän alkais jo olemaan aika laskea tuokin alas hirsipuusta.
Tytti Yli-Viikari on saanut kesätöitä museo-oppaana, tämähän on vallan erinomaista:

Toivottavasti joku muukin on katsomassa kassan perään.

Ne saatanan lasinsirut.

Saanko pyytää tarkentamaan, ensimmäisestä persoonasta vai puhemiehen persoonasta katsoen?

Mutta nyt kuuntelen joka tapauksessa musiikkini vasemmasta korvasta. Hyvinhän nämä kuulokkeet ovat kestäneet, vaikka muoviosat vuosien saatossa irtoilivatkin, mutta nyt ei johdotuskaan enää saavuta oikeaa korvaa. Alkavalla viikolla kuulokekauppaan. :salut:

Sain tsempattua itseni töiden jälkeen sohvalta polttopuita tekemään. Mutta saha ei tietenkään käynnisty. Edelliset puolenkymmentä kertaa lähtenyt helposti, nyt ei millään.

Itse olen sahan / raivaussahan kanssa yllättynyt parikin kertaa, kun kone on käynyt huonosti ja voimattomasti, vaikka ilmanputsari oli puhdas ja muutenkin kaikki vaikutti OK:lta. Joten tunnustin osaamattomuuteni, ja vein vehkeen pienkonehuoltamolle.

Löydöksenä oli karstasta tukkeutunut pakoputki. Tämä siitäkin huolimatta, että enimmäkseen olen käyttänyt pienkonepolttoainetta enkä mitään omia mixejä perus hanabensaan.

Minä olen oppinut putsaamaan moottori- ja raivaussahat säännöllisesti. Käytän moottorisahaa n. 40 tuntia/vuosi ja raivaussahaa 5-10 tuntia per vuosi. Yleisin vika käynnistymättömyyteen minun käytölläni on rikkinäinen bensiini- tai alipaineletku. Ne tuppaa halkeamaan vanhuuttaan. Sytytystulpan vaihto ei ole koskaan ratkaissut mitään käyntiongelmaa. Joskus 1990 luvulla oli parissa sahassa tiivistevuoto. Pahin oli kampiakselin pään tiivisteessä. Itse se on kaikki korjattu.

Likainen ilmansuodatin se vain oli, joten tuli yksi kuorma tehtyä.
Jokseenkin aina kun hyvin toiminut saha yhtäkkiä ei lähdekään käyntiin, syyllinen on likainen putsari. Tulppa kestää, yleensä myös letkut.

Hitaasti lisääntyvien käyntihäiriöiden syy lähes varmasti on kovettuneet kaasuttimen kalvot. Sahoissa nykyisellä bensalla kalvot kestää noin 10 vuotta.

Kalvojen vaihto ei ole mikään Amerikan temppu.

Jyrsin, moottori- ja raivaussaha, mopo ja ruohonleikkuri. Käyntiin lähtee nykäisyllä ehkä se ruohonleikku. No menee jo rutiinilla :)

Juu kyllä pienkoneet vaatii huoltoa. Yleensä viimeistään aina ennen käyttöä. Mitä enemmän käyttää pumppupensaa niin sitä enemmän. Sitä varten on keksitty pienkonepensa.

Ilmanputsari on tosiaan ihan perus juttu. Tulpat on nykyään yllättävän hyviä. Ennemmin on ollut tulpan johto / hattu ongelmaa. Seuraavana tietty letkut ja kaasarin kalvot. Kampiakselin stefat harvinaisempi juttu. Silloin saattaa olla jo raamilaakeritkin menossa.

Hauskanen tapaus yhdeltä keväältä. Meni isompi ruohonleikkuri korjaamolle ja piti ottaa vanha n.7 vuotta seissyt leikkuri ajoon. Öljyt ja putsari katsottu sitten pensaa tankkiin. Ei lähtenyt ekalla käyntiin. Sit muistin että anna sille ryyppy. Ryyppy päälle niin alkoi kuulumaan put put hrrrrrrr…
No se on Honda jossa käytetty vain pienkone pensaa niin on kalvot pysyneet kunnossa.

Niin toki pienkone pensaakin saa nykyään pumpusta.

Back