Mikä vituttaa tänään?

Ah. Taitaa ne muutkin erilaisten pienkoneiden kanssa taistella. Juu, pikkuhommiin pienkonebensaa. Aika paljon vähemmän murheita.
Juttelin kaverin kanssa aiheesta tänään. Hänen veljellä on firma Turun suunnalla, hoitavat pihoja jne. Niin käyttävät yksinomaan pienkonebensaa, koska 2 palkkaukkoa vaihtamassa päivän tulppia ja ihmettelemässä mikä vehjettä vaivaa, maksaa paljon enemmän kuin kalliimpi polttoaine ja mystisesti vikaantuneet koneet.

Juttelin kaverin kanssa aiheesta tänään. Hänen veljellä on firma Turun suunnalla, hoitavat pihoja jne. Niin käyttävät yksinomaan pienkonebensaa, koska 2 palkkaukkoa vaihtamassa päivän tulppia ja ihmettelemässä mikä vehjettä vaivaa, maksaa paljon enemmän kuin kalliimpi polttoaine ja mystisesti vikaantuneet koneet.
Etanoli vaivaa. Taas lähti wanha puutarhajyrsijä käymään muutamalla nykäisyllä, vuoden seisonnan jälkeen, kun oli pienkonebensaa. Ja toista kertaa tänään lähti ekalla.

Aikasemmin joutu purkaan miltei joka kevät kaasarit noista mun pienkoneista, ei pääse tuntipalkalle sillä "halvalla" mittaribensalla..

Hieman yli vuoden ikäisestä, lähes päivittäisessä käytössä olleesta huskin 545 -raivurista lohko halki. Selvittelin tapauksia hiukan laajemmin, niin tyyppivialtahan tuo vaikuttaa.

Katso liite: 121658
Minulla oli Hussen raivaussaha. Jatkuvaa piinaa ja temppuilua. Kannoin Sthil liikkeeseen vaihdossa enkä ole kauppaa katunut. Se oli ensimmäinen ja viimeinen Husse.

Jotkut noista tykkää ja niitä kehuu. Minä en.

Hussen laatu kyllä tippunut aika rajusti viime aikoina. Omiin käsiin ruotsalaisen ergonomia istuu germaania paremmin, mutta kalliiksi käy mikäli moottorit porsii just takuun jälkeen. Varasahana tilhin 460, sillä nyt mennään.
Tilhin 490, sitä kauppaa et kadu. Minulla ollut se 2-3 v, pienintäkään vikaa ole siinä ollut. Lähtee lämpimänä kerta vedolla, kylmänä kolmannella, vaikka olisi talven seissyt 5 kk 98 bensa tankissa.

490:ssä on M-tronic kaasutin. Vedetään aamulla 1. kerran käyntiin, annetaan käydä minuutti tyhjäkäyntiä, se säätää seoksen lämpötilan mukaan.

Talvi käyttöä varten kaasuttimen ilmanotto säädetään vaihtamalla imuilman otto lämpimälle puolen, yhden moottorin takakopan päällä olevan säätölipareen asentoa muuttamalla.

Kaikki tekniikka, joka ei toimi, vaan hajoaa.

Mihinkään ei voi luottaa. Käytetty auto tai kodinkone etenkin on sellainen, että jotain kosahtaa just kun on oikein vähän rahaa ja muutenkin menoja. Ikään kuin koneet kyttäisivät sopivaa hetkeä. Tai jos nyt olisikin pieni ylimääräinen raha ja ajattelisi viedä rouvan kylpylään tai vaihtoehtoisesti ryypätä krouvissa pari päivää oikein taulua puhtaaksi, joku pakastin mäjähtää tai kytkinvaijeri katkeaa.

Ja olen muuten Husqvarnaa kiskonut että kämmen nilellä. Kaikkia sahoja.

Ainoa narukäynnisteinen, joka on lähtenyt pienellä vaivalla 16 vuoden ajan, vaikka on ollut kylmävarastossa talvet, oli Hondan perämoottori mutta nyt siitä katkesivat muutamat hampaat käynnistimen rattaasta, kun 200+ nostava karpaasipoikani lainasi sitä kalareissuunsa. Eikä pappa pysty edes antamaan selkään moiselle hunsvotille.

Tänään tuli tieto, että vaihe 4. Leikattiin perjantaina, mutta ei saatu kaikkea pois. 2-3kk vanha aivokasvain, jolla oli kokoa jo 6x7cm 😵‍💫 Rivakka kasvamaan, vaikea häätää. 40% ennuste selvitä 48kk hoitojenkin kanssa. Se taisi likimain olla tässä sitten hänen osaltaan.

Olin ennakoivasti jo työterveyteen yhteydessä, hajottaa omankin kasetin tämä paska. Paree mennä juttelemaan.
Raivaussahasta kukkaruukkuun. Tämän päivän infot: 0% mahdollisuus parantua. Suoraan palliatiiviseen hoitoon. Mitä ikinä se onkaan, huumeita?

Tekniikan pitäisi olla riittävän yksinkertaista ja laadukkaista materiaaleista. Kumpikaan ei ole nykyajan trendi.

Itseäni vituttaa polvikivut yrittäessäni juosta. Uutta polvea ei saa rahallakaan.
Oletko polvileikkausta harkinnut. Mitä lähipiirissä noita leikkauksia, niin erittäin positiiviset kokemukset leikkauksista.

Oletko polvileikkausta harkinnut. Mitä lähipiirissä noita leikkauksia, niin erittäin positiiviset kokemukset leikkauksista.
En ole. Tämä on vanha vaiva mutta viime vuodet ovat menneet hyvin. Yritän nyt tehdä enemmän punttitreeniä jospa tuo taas vahvistuisi ja asettuisi. Mitään syväkyykkyjä tuolla ei kyllä tee.

Nyt vituttaa eräs rengasfirma turusta, josta ostin netin kautta syksyllä halvan rengassarjan vanteineen.

Merkin ja mallin mukaan valittu (lukee kuitillakin), mutta eipä vaan mahdu pyörimään. Ottaa kiinni jarrujen kanssa.

Googlettelin sitten tuon vanteen mallikoodin, niin jon saman merkin alkuperäiset vanteet. Mutta eri malliin.

Et siis voi luottaa siihen, että Suomalainen rengasliike osaisi myydä oikeanlaiset vanteet, pitää itse vielä varmistaa.

Nyt ollaan täällä perämetässä ja pitäisi vaihtaa talvirenkaat takaisin.

Lisäksi vituttaa seuraavat asiat:

- Koira söi linnunraadon ja oksensi eteiseen yöllä
- Koiralla juoksut ja tiputus jatkunut nyt 22 pv
- Koiralla on ripuli ja 5 päivänä nyt siivonnut sisältä pissaa, kakkaa, verta ja oksennusta
- Mä en uskalla enää tarttua mahdollisuuksiin, oon jotenkin lannistunut ja jämähtänyt paikkoilleni.

Mä en uskalla enää tarttua mahdollisuuksiin, oon jotenkin lannistunut ja jämähtänyt paikkoilleni.
Lievä masennus siellä on tuloillaan. Alakulo saattaa johtua tapahtumista: on ollut liikaa kaikenlaista. Olisi hyvä, että se ei pömpsähdä päälle, koska kliininen masennus on hankalampi kuin ohimenevä alakulo.

Kyse on silti oikeastaan stressitilasta.

Jotta se ei pahene, yritä liikkua. Pidä rutiinista kiinni, kokeile jotain arjesta irtautumista ja etsi joku, jolle puhua siitä. Ja ollaanhan mekin täällä. Älä epäröi pistää viestiä, jos siltä tuntuu.

Lievä masennus siellä on tuloillaan. Alakulo saattaa johtua tapahtumista: on ollut liikaa kaikenlaista. Olisi hyvä, että se ei pömpsähdä päälle, koska kliininen masennus on hankalampi kuin ohimenevä alakulo.

Kyse on silti oikeastaan stressitilasta.

Jotta se ei pahene, yritä liikkua. Pidä rutiinista kiinni, kokeile jotain arjesta irtautumista ja etsi joku, jolle puhua siitä. Ja ollaanhan mekin täällä. Älä epäröi pistää viestiä, jos siltä tuntuu.
Yes I know. Jos pistäisin kaiken tähän, kukaan ei uskoisi, että se on totta.

Ja silti porskutan eteenpäin varsin hyvin mittarein. Yksi kaveri totesi joskus, että Jumala antaa kannettavaksi just sen verran kuin jaksat kantaa, sen mielestä oot vitun kova jätkä.

Silti saa vituttaa välillä.

Back